Hoelang duurt een correctie op een jaarnota?? Ben het wachten spuugzat! | Eneco Community
beantwoord

Hoelang duurt een correctie op een jaarnota?? Ben het wachten spuugzat!

• 21 augustus 2014
  • 32 reacties
  • 819 Bekeken

Toon eerste bericht

32 Reacties

Dank je wel Brandje.

Kelly,

Ik heb Stedin gebeld, ze weten helemaal van niks!!
Ik heb haar alles uitgelegd maar ze weten dus echt helemaal van niks, kon dus niks voor mij betekenen.

Hoe zit dit nou???
Dit is gewoon niet te geloven! Ik raak hierdoor helemaal knettergek!!!

1 ding is heeeeeel zeker!

Zodra dit achter de rug is, beëindig ik mijn contract meteen met Eneco!!
Dank je wel Brandje.

Kelly,

Ik heb Stedin gebeld, ze weten helemaal van niks!!
Ik heb haar alles uitgelegd maar ze weten dus echt helemaal van niks, kon dus niks voor mij betekenen.

Hoe zit dit nou???

Hoi Essie,

Dat is jammer. Ik weet niet of je weet waar normaliter Eneco met jouw toestemming de meterstanden vandaan haalt? Dat loopt ivm de privacy via http://www.edsn.nl/

En daar zit 'm kennelijk de kneep. Dus jouw netbeheerder haalt de data op van jouw meters en plaats het in EDSN en vervolgens kan Eneco het daar uithalen.

Ik hoopte dat jouw Netbeheerder je toch zou kunnen helpen, maar die "stuurt jou kennelijk het Energiebos" in.

Dat mag hij ook, want formeel heeft jouw beheerder helemaal niet de mogelijkheid om de standen met jouw te communiceren.

Vervolgens zit jij nu al sinds mei op de (correctie)nota te wachten; ik zou nu niet meer weten hoe je de zaak nog kan versnellen.
Dat je hierna bij Eneco weg wil begrijp ik erg goed, maar bedenk hierbij dat Eneco hier ook niets aan kan doen, omdat de bal bij jouw netbeheerder ligt.

Ik zou als leverancier een tussenvorm kiezen en dan maar een geschatte correctie opmaken.
Of dat kan? Ik weet het niet.
Het is allemaal de fout van eneco. Ze hebben honderden fouten gemaakt. Ze hebben een correctie nota gevraagd zonder dat ik hiervan op hoogte was. Waarom?? Geen flauw idee! Ik weet tot de dag van vandaag nog steeds helenaal niks. Wat ik nou niet begrijp ook is dat eneco 3 maanden geleden een controleur naar de jaarnota heeft laten kijken. Dit klopte helemaal heb ik te horengekregen, daarna moest ik wachten op een rekeningmutatie wat ik ook al had in gevuld en ze het netjes hadden ontvangen todat ik ineens wat over een correctie nota te horen kreeg. Eneco heeft er een puinhoop van gemaakt en dit valt zeker niet goed te praten.

Zelfs hier op het forum ben ik niet eens vooruit gekomen.
Beste Kelly,

Krijg ik nog een antwoord van je over wat betreft Stedin die nergens vanaf weet?? Ik heb ook van ze gehoord dat ze niks met een correctie nota doen, terwijl dat eneco nu tegen mij zegt dat zij ermee bezig zijn.
Badge
Heel vervelend deze ervaring van Essie maar ik herken een aantal misstanden bij Eneco die te vergelijken zijn met mijn TOON probleem.
Het niet eerlijk en goed informeren van de klant dingen beloven en niet nakomen.
Het antwoord neem maar kontact op met de netwerkbeheerder bij problemen terwijl er een contract met Eneco is afgesloten dus alles problemen via Eneco moeten lopen en niet via de leverancier van het gas.
Ik heb al een paar keer bij Eneco aangegeven via een terugkoppeling op een call dat de medewerkers moeten doen wat zij beloven en geen verkeerde informatie geven of helemaal niet meer terugbellen.
Dit zou een heleboel frustraties kunnen voorkomen.
Via dit Form heb ik nu het idee dat er naar mijn TOON probleem gekeken wordt en ik krijg nu wel een terug koppeling maar ik ben pas 9 maanden bezig.:? met Eneco en een paar weken via dit forum.

Het antwoord neem maar kontact op met de netwerkbeheerder bij problemen terwijl er een contract met Eneco is afgesloten dus alles problemen via Eneco moeten lopen en niet via de leverancier van het gas.

Hoi rbrokling,

Ik zal je vooraf melden dat ik niet goed praat wat er bij jou fout gaat, maar de stelling van jou waar ik op quote is niet juist.

Uiteraard is de leverancier je 1e aanspreekpunt, maar ons parlement heeft in z'n wijsheid besloten dat Netwerkbeheer en Leverancie totaal gescheiden zijn!

Dus voor alle zaken die betrekking hebben op de meters is je aanspreekpunt toch echt je Netwerkbeheerder.
Bij complexe problemen wil Eneco nog wel eens op je verzoek ook bij je Netwerkbeheerder aankloppen.

Toch iets om rekening mee te houden, toch.......

Reageer