Hoelang duurt een correctie op een jaarnota?? Ben het wachten spuugzat! | Eneco Community
beantwoord

Hoelang duurt een correctie op een jaarnota?? Ben het wachten spuugzat!

• 21 augustus 2014
  • 32 reacties
  • 819 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 10 reacties
Ben vanaf mei bezig met ze! Ik krijg geld terug van mijn jaarnota 2014 en tot heden nog niks ontvangen!! Elke x dat ik bel krijg ik te horen binnen 2 weken. We zijn bijna 3 maanden verder en elke ik wordt ik weer belazerd! Tig x heb ik hierover gebeld wat mijn btg kost. Ik stuur mails waar ik niet eens een reactie op krijg.

Ik ben Eneco meer dan spuugzat geworden...Bah!

Wanneer krijg ik mijn geld!
icon

Beste antwoord door Brandje 19 september 2014, 10:50

Hoi Essie,

Veel woorden in hoofdletters plaatsen komt schreeuwerig over. Je tekst wordt echt wel gelezen, hoor..........

Als je eerder een topic hebt gestart is het toch handig om hier een link te geven maakt het meelezen/meedenken met je een stuk makkelijker.

Als het vanaf mei dit jaar al loopt, dan is mijn gedachte uiteraard treurig en nog een treurig dat het 4 maanden moet duren.
Wat is dan de essentie waarom er zoveel vertraging in zit................
Bekijk origineel

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @ essie
als het goed is reageert er morgen - en dat is bijna vandaag een moderator,
en zal zeker met een oplossing komen.
anders ff een pb sturen naar een van de mod,s op het forum
dan komt het zeker goed.
mvg,
jan
Reputatie 6
Badge +1
Ben vanaf mei bezig met ze! Ik krijg geld terug van mijn jaarnota 2014 en tot heden nog niks ontvangen!! Elke x dat ik bel krijg ik te horen binnen 2 weken. We zijn bijna 3 maanden verder en elke ik wordt ik weer belazerd! Tig x heb ik hierover gebeld wat mijn btg kost. Ik stuur mails waar ik niet eens een reactie op krijg.

Ik ben Eneco meer dan spuugzat geworden...Bah!

Wanneer krijg ik mijn geld!

Beste essie, ondanks je vervelende ervaring, toch ten eerste welkom op het forum. Er zal zeker direct nog wel een moderator reageren, maar het komt voor dat ze het "overschot" van geld verrekenen met lopende nota's. Het geld wat je dan teug krijgt, wordt verrekend met het eerste termijn en als er dan toeval ook het 2e termijn staat, word het hier ook nog in meegenomen.

Heb je al in mijneneco gekeken bij nota's en dan onderaan de pagina bij uitgebreide nota en betaaloverzicht?
Vaak krijg je in dit scherm al voldoende overzicht in, hoe het een en ander is verrekend.
Dank je jvb en Jan. Ik kijk ook op mijn eneco, er hoeft niks meer verekend te worden. Het enige wat er staat is (bedrag door u te ontvangen ... ) 2 weken terug had ik nog gebeld en de vrouw die ik toen aan de lijn heb gehad schrok nogal van wat ze zag, ze heeft toen naar het hoofdkantoor gebeld en die hebben haar verteld dat ze het met spoed zouden overmaken. Alleen maar praatjes. Ik moest een rekening mutatie invullen een paar weken terug, dit had ik toen ook gedaan, en ook toen beloofde ze me ook binnen 2 weken uit te betalen. Ik heb ook een x gebeld dat ik toen te horen had gekregen dat er een controleur naar mijn jaarnota heeft gekeken, het klopte en ik het geld over zeker zo'n 3 dagen op rekening zou krijgen hahaha. DUS NIET.

Ik krijg al koppijn als ik het woord Eneco al hoor.

Ze nemen mij niet eens serieus meer, is dit de manier hoe zij klanten behandelen?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Essie,

Allereerst, welkom op het forum! Goed dat je je weg naar het forum hebt gevonden en je ongenoegen hier uit. Dat stelt mij in de de gelegenheid om met je mee te kijken.

Je hebt eind juni een aanvullende correctie op de jaarnota van juni 2013 en de jaarnota over de periode 2012-2013 ontvangen. Beide nota's leveren een tegoed voor je op en ik kan me voorstellen dat je dit graag zo snel mogelijk ontvangt van ons. We hebben het tegoed niet direct uitbetaald, omdat op de recente jaarnota de gasmeterstand geschat is. We betalen een tegoed pas uit, als de nota gebaseerd is op werkelijke standen. Momenteel loopt dit correctieverzoek nog en is het in behandeling bij de netbeheerder. Wij wachten op hun toestemming om de stand aan te passen en de nota te corrigeren. Als dat gebeurt is, dan volgt restitutie van het eventueel teveel betaalde bedrag zeer snel.

Mijn collega, mevrouw Vrinten is momenteel je contactpersoon. Zij zal je informeren als er meer bekend is over de correctie.

Groet, Kelly
Ok dat is dan maar zo maar waarom nemen ze de moeite niet te reageren op mijn mails! Waarom krijg ik iedere x dat ik bel binnen 2 weken te horen. Laatste x dat ik heb gebeld kreeg ik te horen dat het echt binnen 2 weken overgemaakt zou worden. Ze beloven zoveel maar niks daarvan is waar! En ik maar wachten! Nu krijg ik weer wat anders te horen van je en ga zo maar door...
Daarom is het maar goed dat je de weg naar dit forum hebt gevonden. Scheelt een duur 0900 nr bellen.
En je meldingen/reacties enz liggen meteen digitaal vast.

Je hebt nu een vast contactpersoon toegewezen gekregen, dus uiteindelijk moet het goed komen.

Ook is het de kunst om zo veel mogelijk te voorkomen dat er geschat moet worden; eventuele correcties kosten dan altijd veel tijd.
Beste Brandje,

Ik heb niet gevraagd of ze voor mij willen schatten. Ik heb op tijd mijn meterstanden doorgegeven en dit voor alsnog ook telefonisch gedaan?

Dan nog als ik dit niet heb gedaan vind ik dit verre van professioneel hoe ENECO te werk gaat. Als ik vanaf het begin te horen had gekregen van ENECO dat het maanden zou duren zou ik dit geen enkel probleem hebben gevonden. Maar elke x weer laten zemij voor lucht wachten. Ze eisen hun geld toch ook altijd op tijd. Ik dus ook.
Nee dat begrijp ik niemand vraagt Eneco om de standen te schatten.
Heb je domme of slimme meters?
Bij domme meters geef je zelf de standen op en bij slimme meters zou Eneco de standen automatisch via je netbeheerder door moeten krijgen.
En dan kan het alsnog fout gaan. Voorbeelden genoeg hier op het forum.
Meestal heb je dan 4 tot 6 weken later de correctienota.
Heb je zelf een idee waarom het volgens jou meer dan 3 maanden moet duren?
Is het misschien ook slim om met je vast toegewezen contactpersoon te overleggen de betaling van de huidige voorschotbedragen, lopende de nog op te maken correctienota, op te schorten?
Reputatie 5
Badge +3
Ok dat is dan maar zo maar waarom nemen ze de moeite niet te reageren op mijn mails! Waarom krijg ik iedere x dat ik bel binnen 2 weken te horen. Laatste x dat ik heb gebeld kreeg ik te horen dat het echt binnen 2 weken overgemaakt zou worden. Ze beloven zoveel maar niks daarvan is waar! En ik maar wachten! Nu krijg ik weer wat anders te horen van je en ga zo maar door...

Dit ben ik helemaal met je eens Essie. Je bent duidelijk eerder niet goed geïnformeerd en dat spijt ons. Wil je dat mevrouw Vrinten je telefonisch nog even benaderd om e.e.a. met je door te spreken?

Groet, Kelly
Reputatie 2
Badge
Dit is inderdaad een slechte zaak van ENECO en valt ook niet goed te praten. Je belofte keer op keer niet nakomen is wel heel slecht voor je imago...Gelukkig heb ik die ervaringen met ENECO niet, maar ik kan met de frustratie van essie heel goed voorstellen. Ik zou me denk ik net zo voelen. Ik hoop van harte dat dit alsnog (en snel!) opgelost wordt. Veel succes essie, Ik zou nog even niet opgeven!
Reputatie 4
Badge
Hoi Essie, inderdaad bijzonder vervelend dat het (weer) niet goed gelopen is. Ik begrijp dat de moed je enigszins in de schoenen zakt. Zonder me er op dit moment al te veel inhoudelijk mee te bemoeien, deze zaak is in handen van mijn collega, heb ik dringend verzocht telefonisch contact met je op te nemen. Dat is overigens vanochtend ook gebeurd, maar mijn collega kon je toen helaas niet bereiken en heeft je voicemail ingesproken. Ik hoop dat je nu snel duidelijkheid hebt en dat het probleem spoedig tot het verleden behoort.

Hartelijke groet,

Martijn, Eneco
Reputatie 4
Badge
Beste Essie, we hebben je zojuist wederom proberen telefonisch te bereiken maar dit is helaas niet gelukt. We hebben bij de netbeheerder een nieuw verzoek ingediend tot correctie van de meterstanden, hierop is het voor ons helaas nog wachten, al heeft mijn collega er wel spoed achter gezet. We gaan morgen nog een nieuwe poging wagen je telefonisch te bereiken voor verdere uitleg zodat er geen onduidelijkheden meer bestaan.

Groet Martijn
Hoi Kelly..

Ik heb begin vorige week al om een belverzoek gevraagd, maar ben niet gebeld! Het is nu al zo erg dat als ik de klantenservice bel zij gewoon niet meer weten wat ze moeten zeggen.

Ik geef het op, ze bekijken het maar.

Hoi Essie,

Onvoorstelbaar hoe Eneco allerlei beloftes doet en er niets van terecht komt.
Kennelijk lukt het op de een of andere manier toch niet om je juiste standen bij de netbeheerder te pakken te krijgen.
Ik deed al eerder je een idee aan de hand om, b.v. uiteraard i.o.m. Eneco, de voorschotbedragen even uit te stellen cq te verlagen, dat is toch ook een manier om jou te willen te zijn............
Zeker als je een groot bedrag terug te verwachten hebt.
Beste Brandje,

Ipv verlagen of uitstellen zoals jij zegt hebben ze het voorschotbedrag verhoogd naar het huidige termijn bedrag

Verder kan ik mededelen dat ik weinig aan het gesprek heb gehad, omdat ze zelf ook niet weet hoelang het nog gaat duren en ik maar gewoon geduld moet hebben..
Ik snap je 1e zin niet. Lees 'm zelf eens na.
Reputatie 4
Badge
Het enige wat er staat is (bedrag door u te ontvangen
Waarvoor moet dit dan nog zo lang duren?
Ik heb eerder een topic geopend over mijn situatie maar ben er niks mee opgeschoten.
Ze zijn namelijk nog steeds bezig met mijn jaarnota en dit terwijl er een soort van spoed achter is gezet?! Achterlijke contactpersoon dat ik heb kan ook geen antwoorden meer bedenken!! Dus die spreekt gewoon mijn voicemail in met WIJ BELLEN JOU ZODRA DE JAARNOTA BINNEN IS.

IK BEN AL VANAF MEI HIERMEE BEZIG EN NOG STEEDS GEEN STAP VERDER GEKOMEN.
Hoi Essie,

Veel woorden in hoofdletters plaatsen komt schreeuwerig over. Je tekst wordt echt wel gelezen, hoor..........

Als je eerder een topic hebt gestart is het toch handig om hier een link te geven maakt het meelezen/meedenken met je een stuk makkelijker.

Als het vanaf mei dit jaar al loopt, dan is mijn gedachte uiteraard treurig en nog een treurig dat het 4 maanden moet duren.
Wat is dan de essentie waarom er zoveel vertraging in zit................
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Essie,

Ik snap je onvrede. Helaas kunnen we je hier via het forum niet sneller aan een correctienota helpen.
De correctie verloopt via de netbeheerder, waardoor langer duurt. Je hebt hierover meerdere collega's gesproken, waaronder jouw contactpersoon mevrouw Vrinten die 16-9 je voicemail heeft ingesproken. Zij kan de correctie via de netbeheerder ook niet bespoedigen, anders had zij dit al voor je gedaan. We verwachten dat de correctienota nu niet lang meer op zich laat wachten maar mevrouw Vrinten houdt je op de hoogte.

Groet, Kelly
Oké Kelly, nu ik jouw bericht lees herken ik het probleem.
Uiteindelijk wacht Eneco op de Netbeheerder, die hier toch duidelijk steken laat vallen!!

Jammer dat essie geen link had bijgevoegd, dan was het hier voor mij ook meteen duidelijk geweest!

Voor essie hoop ik nu maar dat het gauw geregeld wordt!!
Wie is mijn netbeheerder? Kan ik daar ook zelf zelf contact mee opnemen?

Groetjes
Wie is mijn netbeheerder? Kan ik daar ook zelf zelf contact mee opnemen?

Groetjes

Natuurlijk kan je daar zelf contact mee opnemen.
Wie je netbeheerder is kan je hier zien en invullen:

http://www.eancodeboek.nl/
Reputatie 5
Badge +3
Beste essie,

Misschien heb je het al gevonden via de link van Brandje, maar jouw netbeheerder is Stedin. Bereikbaar via: 088-8963963.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Moderators,

(Jawel, weer (beperkt) terug van heel lang weggeweest 😉 )

Ik wil even inhaken op dit onderwerp omdat het mij verwonderd.

Waarom wordt er constant terugverwezen naar de netbeheerder om meterstanden te corrigeren?
Zover ik weet is de Energieleverancier zelf verplicht om de juiste meterstanden te verkrijgen.
Om nu moeilijke juridische termen te voorkomen, daar heeft de gemiddelde klant ook helemaal niets mee, maar Eneco dient gewoon zorg te dragen voor het verkrijgen van de juiste meterstanden.
Of dit nu via de netbeheerder, via een telefoontje van de klant of een meterstandenkaart is, maakt niet uit.
Het lijkt er nu op dat Eneco, bij slimme meters, helemaal gaat voor de standen geleverd door de netbeheerder?
Dat is in dit geval voor de TS zeer nadelig en hoeft ook niet.
Alleen als de meterstanden ver uiteen vallen kun je als energieleverancier er voor kiezen om dit vooraf te verifiëren bij de Netbeheerder, anders kan dit best achteraf. Het gaat nl. alleen om sterke afwijkingen.
De Netbeheerder dient sowieso elke 3 jaar te controleren of de meterstanden kloppen.
In dit geval is de meterstand zelfs doorgegeven door de TS, wat meer kan deze doen?

Daarbij is Eneco het enige aanspreekpunt voor de meterstanden en de jaarnota, de klant hoeft zelf geen contact op te nemen met de Netbeheerder daar is zoals gezegd Eneco in deze voor verantwoordelijk.

Enige duidelijke uitleg over de werkwijze van Eneco bij het verzamelen/controleren van meterstanden zou in deze op zijn plek zijn.
Ook wat betreft het niet crediteren bij een geschat gebruik? Vreemd, zorg dan als energieleverancier dat je de juiste standen hebt, dat mag je als afnemer gewoon verwachten.

Reageer