Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?

Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?
Reputatie 6
Badge +6
Onverhoopt kan het voorkomen dat de jaarnota hoger uitkomt of dat een termijnbedrag net even niet uitkomt om tijdig te voldoen.
In veel gevallen is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen via Mijn Eneco, via 'Toon details' bij de desbetreffende nota. Kom je er daar niet uit? Via deze weg helpen we je graag als je een reactie achterlaat in dit topic. Let wel dat de Community openbaar is en je berichten voor iedereen te lezen zijn. Persoonlijke informatie hoef je dan ook niet te noteren, wij zien aan de achterkant je klantnummer al!

15 Reacties

Ten eerste vraag ik mij af waarom zoveel mensen een regeling aanvragen over de maand nota en dat jullie daar niet in meegaan. Ik wil dan ook vragen of ik toch een regeling kan treffen, kan het echt niet betalen.
Reputatie 7
Badge +4
@E Prang

Waarom iemand een betalingsregeling aanvraagt, kan vrij persoonlijk zijn maar ook vrij gevarieerd. Daar kunnen wij voor onze klanten dus geen antwoord op geven. Gelukkig bieden wij wel de mogelijkheid aan om voor zowel een termijnbedrag als een jaar- of eindnota een betalingsregeling te treffen.

Daar helpen we jou ook graag bij! Wens je voor je het gehele openstaande bedrag een betalingsregeling af te spreken?

Groet, Denise
DeniseMR wrote:

@E Prang

Waarom iemand een betalingsregeling aanvraagt, kan vrij persoonlijk zijn maar ook vrij gevarieerd. Daar kunnen wij voor onze klanten dus geen antwoord op geven. Gelukkig bieden wij wel de mogelijkheid aan om voor zowel een termijnbedrag als een jaar- of eindnota een betalingsregeling te treffen.

Daar helpen we jou ook graag bij! Wens je voor je het gehele openstaande bedrag een betalingsregeling af te spreken?

Groet, Denise

Ja dat wil ik heel graag voor het hele bedrag
Reputatie 7
Badge +4
@E Prang

Voor het gehele openstaande bedrag heb ik een regeling van drie termijnen aangemaakt (het maximale), waarvan we het eerste termijn eind deze maand afschrijven. Je ontvangt hier binnen 24 uur een bevestiging van per e-mail.

Groet, Denise
Goedemorgen hier Maria Jimenez uit capelle aan den IJssel ik had een vraag . Ik wil graag een betalingsregelingvoor mijn twee nota's die is nog niet betalen Klantnummer: *verwijderd door moderator* ik zit met een situatie mijn vriend m van Nieuwland uit capelle aan den IJssel ligt namelijk in het ziekenhuis na een zware hartaanval en wordt namelijk binnenkort geopereerd aan drie bijpassen en ik vraag en uitstel van betaling dus bij deze zouden jullie via telefoon zo snel met mijn contact willen zoeken dus bij deze ik hoor snel van jullie. Mvg. M Jimenez uit capelle aan den IJssel
Goedemorgen zouden jullie graag lieven per email toch kunnen antwoorden want per telefoon ben ik heel weinig berijkbaar omdat ik veel in het ziekenhuis zit . Dus bij deze per email die jullie al weten . Mvg M Jimenez uit capelle aan den
Reputatie 7
Badge +4
@M. van Nieuwland

Wat vreselijk om te lezen van je vriend, we hopen dat hij er snel bovenop komt!

Vooraf aan je vraag eerst twee huishoudelijke mededelingen: in je bericht vermeld je je klantnummer. Deze heb ik verwijderd omdat je bericht openbaar is en zo iedereen kan meelezen. Je loopt hiermee het risico dat er misbruik gemaakt kan worden van je privacy en dat voorkomen we graag. Je schrijft ook dat je een reactie per e-mail wilt. Bij een vraag of klacht reageren wij (moderators) op je bericht, wij nemen dus geen contact op per e-mail.

Wij hebben jouw betalingsachterstand inmiddels overgedragen aan incassobureau DAS. Dat betekent dat je voor vragen en afspreken contact met deze partij kan opnemen. Telefonisch zijn zij op maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.30 uur te bereiken op 010 2051740.

Veel succes gewenst.

Groet, Denise
Ivm met een vecht scheiding en loon beslag kan ik de achterstand niet betalen ook heb ik niet vernomen dat er achter stand was omdat ik geen toegang tot mail en post had ik wil graag een regeling treffen
Reputatie 7
Badge +4
@M. van Bezooijen

Goed dat je hierover contact met ons opneemt. Gelukkig ben je nog op tijd om een betalingsregeling aan te vragen. Had je al in gedachten in hoeveel termijnen je het openstaande bedrag kan betalen?

Groet, Denise
ik wil het graag in 6 termijnen als het mogelijk is en 24 september krijg ik weer geld en kan ik direct betalen
DeniseMR wrote:

@M. van Bezooijen

Goed dat je hierover contact met ons opneemt. Gelukkig ben je nog op tijd om een betalingsregeling aan te vragen. Had je al in gedachten in hoeveel termijnen je het openstaande bedrag kan betalen?

Groet, Denise

Hoi
goed om te horen kan dit in 6 termijnen 24 sept heb ik weer geld en kan ik betalen
Ik heb in juli de afspraak gemaakt, met uw financiële afdeling om de maanden juli en augustus in termijnen te betalen. Deze termijnen betaal volgens afspraak. Maar nu krijgt ik een aanmaning voor augustus. Terwijl er een afspraak over is gemaakt die ik netjes nakomt.
Reputatie 4
Badge +3
M. van Bezooijen wrote:

DeniseMR wrote:

@M. van Bezooijen

Groet, Denise

Hoi
goed om te horen kan dit in 6 termijnen 24 sept heb ik weer geld en kan ik betalen

We gaan akkoord met jouw voorstel en ik maak dit meteen voor je in orde. Heb je verder nog vragen?
nee dank u
Reputatie 4
Badge +3
Jongenwi wrote:

Ik heb in juli de afspraak gemaakt, met uw financiële afdeling om de maanden juli en augustus in termijnen te betalen. Deze termijnen betaal volgens afspraak. Maar nu krijgt ik een aanmaning voor augustus. Terwijl er een afspraak over is gemaakt die ik netjes nakomt.

@Jongenwi

Welkom op de community! Wist je dat het noodzakelijk is dat je de betalingen van de termijnbedragen verricht voor de vervaldatum?

Groet, Audrey

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen