Hoe krijg ik inzage in energieverbruik zonder aanschaf Toon | Eneco Community
vraag

Hoe krijg ik inzage in energieverbruik zonder aanschaf Toon

hoe kan ik mijn maandelijks verbruik zien zonder een TOON aan te schaffen????
ik vind het zeer vervelend dat ik dit niet kan zien via mijn eneco....

6 Reacties

Hee, die app, daar heb ik ook wel oren naar. Maar volgens de berichten hier zou ie er al lang moeten zijn, heb ik iets gemist?
Reputatie 3
Badge
Goeie tip Ralph
Badge
Iets kopen in de Eneco shop, dan krijg je gratis een Wattcher waarmee je verbruik op dat moment en over de laatste 24 uur kunt zien. Niet per maand, maar eens per maand in de meterkast kijken is sneller dan de PC opstarten en inloggen op Mijn eneco.

Groet,

Ralph
Reputatie 3
Badge
kosten dacht ik rond de 90 euro voor vervanging maar is ook per netbeheerder mogeljk verschillend. kan toon ook een mooie oplossing zijn. 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@melissadebije
Welkom op ons forum. Je verbruik maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks bijhouden via Mijn Eneco is alleen mogelijk als je gebruik maakt van een 'slimme' energiemeter. Deze energiemeters worden dagelijks op afstand uitgelezen en op die manier is het verbruik dus altijd inzichtelijk via Mijn Eneco. Bij een analoge meter ontvangen wij normaal gesproken maar 1x per jaar de meterstanden waardoor we je tussentijds ook niet kunnen informeren over je verbruik. Je kunt het dan natuurlijk wel maandelijks bijhouden door de standen zelf op te nemen en op die manier je verbruik te monitoren, maar ik snap dat dat niet ideaal is.

Zoals Jeroen al aangeeft zijn we bezig met een applicatie waarmee je maandelijks zelf je verbruik kunt ingeven om te zien of je termijnbedrag nog toereikend is. We verwachten de applicatie in principe in november 2012, maar dat is nog niet helemaal zeker. Zodra daar meer over bekend is, communiceren we dat onder andere via dit forum.

Als je trouwens interesse hebt in een slimme meter, kun je die aanvragen bij je netbeheerder Edinet, bereikbaar op 040-238 3850. Ik wil je er wel op wijzen dat de overheid wil dat uiteindelijk alle analoge meters worden vervangen door slimme meters. Het is de bedoeling om vanaf 2014 de slimme meter aan alle huishoudens in Nederland aan te bieden. Je kunt dus ook nog even wachten, dan krijg je de meter vanzelf aangeboden en zijn hieraan ook geen kosten verbonden. Hier vind je meer informatie over de slimme meter.

Heb ik je zo voldoende informatie gegeven?

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Hallo Melissa de Bije

Ik heb begrepen dat...

Er komt over een tijdje een nieuwe functie waarschijnlijk waarbij je maandelijks je meterstanden door kan geven. dacht zelfs via een aparte app (geen toon app) en dan kan je inzicht krijgen in je verbruik. niet zoals toon maar wel om je maandbedrag wel of niet aan te passen.

of helemaal klopt zal straks moeten blijken maar er zijn meerdere mogelijkheden. ook bij lidl of aldi komt er een kastje voor een paar euro waarmee je verbruik per apparaat kan testen. toon is echt niet DE OPLOSSING maar is wel een mooi apparaat en een fijne thermosstaat. denk er over na.

bedenk wel dat er ook maandelijkse kosten zijn.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen