Hoe kan dit?! | Eneco Community
vraag

Hoe kan dit?!

• 10 juli 2019
  • 7 reacties
  • 233 Bekeken

Circa 6 weken geleden gebeld voor een nieuw eneco aanbod. Ik zou binnen x dagen een x bedrag ontvangen als welkomstbonus. Alwel geen geld gehad. Ik bellen eerst heel verhaal dat het bij het jaareinde erin zit, ik zo nee lees de mail maar ik krijg het. Inderdaad maar het bleek.dus binnen 4 weken te zijn.
Na 4 weken nog geen geld. Weer bellen weer dezelfde discussie maar nu zou er wel geld gestort worden. Word er maar 50% van de welkomstbonus gestort...
Nog steeds is het dus niet 100% betaald. Hoe kan eneco je iets beloven en dat niet nakomen? En waarom moet een klant er zelf achteraan lopen? Als eneco geld wilt staan ze zo op je stoep, krijg jij geld van ze word je op de kosten gejaagd omdat je ze steeds moet bellen..

Alwel het werd nog erger... Ik heb een geiser hier en ik woon hier al 4 jaar nog nooit eneco betaald voor dat ding, het zit in me huur. Ga ik rondbellen voor een boiler, krijg ik niet. Krijg ik opeens een rekening van eneco vam een x bedrag voor de maandhuur vd geiser.

Alwel toen was de maat vol en heb ik een klacht ingediend
Waar ik na een flink aantal (meer dan de beloofde 5) werkdagen nog steeds geen respons op heb.

Hoe kan het dat eneco zo een slechte klantenservice heeft? Ik ben nu geeiriteerd en boos.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beste @C.B.A. Richter ,

Welkom op onze Community!

Wat jammer om te lezen dat het allemaal zo lang moet duren.
Gelukkig zie ik ook dat een aantal zaken al in gang gezet zijn.

Bij het uitbetalen van een welkomstbonus doen we dit per product, dus een gedeelte voor gas en een gedeelte voor elektriciteit.
Je ziet die bedragen dus in delen uitbetaald worden. Volgens mijn gegevens is dit nu, na verrekening, ook gebeurt.

Het is mij niet direct duidelijk wat er aan de hand is met je huurapparaat.
Ik raad je hiervoor aan om contact op te nemen met Eneco Installatiebedrijven, via; 088 895 5000 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).
Hier kunnen mijn collega's nagaan wat er speelt op dit vlak.

Groet, Vincent
Het bevreemd me dat het zo lang moet duren... Het had uiterlijk 1 juli betaald aan mij moeten zijn... Nu heb ik 50% van het bedrag gehad en u zegt dat ik nog langer moet wachten? Vreemd... 4 weken is 4 weken lijkt mij en niet 6.
En ik moet dus weer gaan bellen en kosten maken voor iets wat bij julie fout gaat aangaande de geiser?
En waarom is er niet op mijn klachtenmail gereageerd?
Reputatie 5
Badge +2
Zoals je kunt lezen op de overeenkomst zou de welkomstbonus pas bij de jaarnota verwerkt worden. Dat je dit bedrag nu al krijgt betekent dat mijn collega dit een stuk sneller heeft verwerkt voor je dan aangegeven.
Wat betreft de geiser gaat het snelle via de telefoon, je kan ook wachten op een terugkoppeling op je e-mail.
Door drukte kan het gebeuren dat het wat langer duurt voor je een reactie krijgt. Mijn welgemeende excuses dat je hier op moet wachten. Ik hoop dat je snel een reactie hebt!
pardon?!!!!! G.... V

D
Ik zit nu te trillen van boosheid. Het is geen coulance dat ik het geld nu krijg, het staat #!!! In mijn contract dat ik het binnen 4 weken zou krijhen WAT DUS NIRT GEBEURD IS. DIT IS ###!! Service jullie beloven iets komen het niet na en beweren dan dat coulance is? Enig idee hoe nijdig ik nu ben???? LEEES DAT VERREKTE BOVENSTUKJE EN STOP DIE ZOGENAAMDE COULANVECECE WAAR DE ZON NIE SCHIJNY EN KOM AFSPRAKEN NA

Reputatie 5
Badge +2
Ik snap de frustratie dan nu een stuk beter!
De voorwaarden geven namelijk aan dat dit op de jaarnota plaatsvind.

Gelukkig is dit in ieder geval wel verwerkt intussen!
..... Ik stond toevallig bij het juridisch loket vanwege een andere zaak en ik heb ze het contract laten.lezen... Op geen manier word het bovenstaande stukje verbonden aan dat stukje dat u laat lezen. Dan had dat er duidelijk bij moeten staan of een verwijzing ernaar. Echter staat dat er niet. Tevens is de mail waarin het contract zit ook erg misleidend. (Dit was al geconstateerd in het eerste telefoongesprek) Dus ik mag er als klant van uit gaan dat ik binnen 4 weken dat bedrag op mijn rekening heb. Het is bij jullie fout gegaan en dat leggen jullie bij mij als klant neer... Dat is niet erg netjes... Ik verwacht voor vrijdag het restant bedrag op mijn rekening, anders ga ik andere stappen ondernemen. Nu ik weet dat ik een sterke zaak heb tegen jullie. Fijne dag.
Reputatie 5
Badge +2
Het is zeker niet de bedoeling de zaken bij jou neer te leggen, ik zie dit ook niet direct gebeuren. Jammer dat je dit wel zo ervaart!
Zoals ik reeds aangaf is er intussen al het een en ander in werking gezet en is er al een deel verwerkt.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit zo snel mogelijk uitbetaald is, ik kan helaas niet garanderen dat dit voor morgen op uw rekening staat.

Reageer