Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik nu al een jaarafrekening krijg van Eneco | Eneco Community
vraag

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik nu al een jaarafrekening krijg van Eneco

• 26 december 2016
  • 8 reacties
  • 633 Bekeken

Geachte geldkloppers, hoe is het in vredesnaam mogelijk dat ik na 3 weken stroom en gasafname nu al een jaarafrekening krijg. Ik heb tot nu toe nog maar 1 termijn betaald van € 44,00
Ook vind ik de bedragen die genoemd worden wereld vreemd.
Ik heb het idee dat ik hier flink bedondert word.... en dat het allemaal draait om het dubbel bereken van de aansluitkosten en dergelijke.
Graag enige uitleg ever deze zeer vreemde jaarafrekening. Mijn contract loopt van 19-11-2016 tot 19-11-2017 en niet van 19-11-2016 tot 9-12-2016. Ik ben dan ook niet bereid om hierdoor dubbele aansluitkosten te gaan betalen voor zowel het jaar 2016 en straks weer in een andere rekening voor het jaar 2017
Het vreemde is ook dat er geen duidelijke specificatie bijzit en wat de opgenomen meterstanden zijn en wanneer deze opgenomen zijn.
Ik dacht dat hier wel enige uitleg van Eneco op zijn plaats is.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
nu heb ik die hondjes al nooit mooi gevonden , en na dit voorgaande bericht dus helemaal niet meer :@
maak je niet zo druk op 2de kerstdag en geniet .
een van de moderator zal het een en ander wel oppakken na de kerst.

en al heb je er mss niets mee ( denk aan de kerst gedachte)
dat is beter voor je rikketik
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Bulldog,

Bedankt voor jouw bericht. Ik kan me voorstellen dat je opkijkt van de jaarnota, al heeft dit met geldklopperij niets van doen. De reden dat wij jouw jaarnota gemaakt hebben, is omdat er een jaar verstreken is sinds dat jouw abonnement op Toon is gestart. Dit wordt overigens ook op de jaarnota vermeldt. De leveringskosten van energie worden niet op deze nota meegenomen, vandaar dat er ook geen meterstanden en dergelijke op de nota terug te vinden zijn.

Wij brengen daarnaast geen aansluitkosten in rekening. Alle kosten die op deze nota berekend zijn, zullen niet op een volgende nota opnieuw berekend worden aangezien deze nu reeds afgerekend zijn. Naast de genoemde kosten van jouw Toon abonnement verrekenen we ook de korting die je hebt afgesproken bij het aangaan van jouw energiecontract. De volledige jaarnota hebben we je per e-mail verzonden en kun je ook inzien via de webversie van Mijn Eneco.

Groet,

Rodney
Badge
Geachte geldkloppers,
Wat een geweldige aanhef!;)
Ik heb echter wel gezien dat ik mijn voorschot wel gigantisch kan verhogen, maar nauwelijks kan verlagen.

Geachte geldkloppers,

Wat een geweldige aanhef!;)
Ik heb echter wel gezien dat ik mijn voorschot wel gigantisch kan verhogen, maar nauwelijks kan verlagen.[/quote]

Wat een geweldige domme opmerking.
Eneco heeft duidelijk uitgelegd dat de ts er helemaal naast zat met z'n conclusie.
Er is niets aan de hand!
Badge

Wat een geweldige domme opmerking.

Weer van die fijne Roterdamse humor!
Badge
Gaat weer lekker.
En bulldoggen zijn leuk 😛
Hoi DJK,

Tja dat krijg je met roeptoeteren.
De uitleg van Eneco is duidelijk en voor de ts is er niets aan de hand.
Van geldklopperij is GEEN enkele sprake!
Dat is de realiteit; dan daar op door gaan is dus roeptoeteren.....
Als Roeptoeter nummer 1 Brandje nu eens niet overal op reageert en zich niet overal mee bemoeid dan word het hier een stuk rustiger.
Zeker als je niet eens weet waarover het gaat... Misschien moet je maar eens een hobby gaan zoeken.

Na vandaag al de 2de gecorrigeerde verrekening gekregen. En wat bleek... de eerste jaarafrekening klopte niet. :P

Mensen en goed uiteinde gewenst.... van mij mag dit topic op slot. 😳

Reageer