Hoe gaat het factuursysteem tijdens opmaak jaarnota nu om met de DSMR 2.2 problemen? | Eneco Community
beantwoord

Hoe gaat het factuursysteem tijdens opmaak jaarnota nu om met de DSMR 2.2 problemen?

Hoi moderators,

Hebben jullie al intern besproken hoe de klant nu zal worden benaderd?
Van de 400.000 huishoudens valt een x-percentage uiteraard in het Eneco bestand met Slimme meters.
Hoeveel het zijn is mij uiteraard onbekend, maar ik vermoed dat het toch aanzienlijk is.

Klanten zullen straks niet blij worden van een standaard geschatte jaarnota.
Uiteraard zijn de standen tot en met 31 december 2015 beschikbaar en een korte periode kan je compenseren via de jaarnota van volgend jaar, maar wat als deze storing langer gaat duren?

Is er binnen Eneco al een beleid afgesproken?

De klanten waarbij dit speelt zijn uiteraard toch wel nieuwsgierig.
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 7 januari 2016, 10:14

Hoi Brandje, goede en terechte vraag. Uiteraard heeft het onze aandacht en momenteel worden verschillende varianten bekeken. Een optie is bijvoorbeeld om naar deze groep klanten toch een meterstandenkaart te versturen. Dat wordt nog zorgvuldig afgewogen en heeft ook te maken met hoe lang de bewuste storing nog aan houdt. Wordt dus nog vervolgd.

Groet Martijn
Bekijk origineel

7 Reacties

Volgens mij kan de klant zelf nog steeds de stand aflezen van de meter. Als klant weet je ook wanneer de eigen jaarnota wordt opgemaakt en wanneer de standen zijn bepaald (zie vorige jaarnota). Dus kun je er als klant best zelf wat aan doen.
Volgens mij kan de klant zelf nog steeds de stand aflezen van de meter. Als klant weet je ook wanneer de eigen jaarnota wordt opgemaakt en wanneer de standen zijn bepaald (zie vorige jaarnota). Dus kun je er als klant best zelf wat aan doen.

Klopt helemaal, vandaar dat ik hoop dat dat vanuit Eneco gekanaliseerd wordt.
Bv door bij opmaak van de jaarnota nu tijdelijk de klant om de standen te vragen.
Scheelt een boel correctienota's
Voor de eindejaarsafrekening kan je gewoon bij Klantenservice Eneco terecht om de standen door te geven, vanochtend na wat e-mailverkeer gerealiseerd.

In geval van meter(s) wissel in het huidige loopjaar is de kaart "meterstanden na wisseling meters" van de netwerkbeheerde, met de 'stand oude / nieuwe meter(s)' een vereiste.

mvg Jodeca
Uiteraard dat kan altijd, maar er zijn er zat die straks een jaarnoat moeten gaan ontvangen en niet op het forum zitten en geen flauw idee hebben wat er ivm de storing op de slimme meters met DSMR 2.2. speelt.
Dan is het wel prettig als er vanuit Eneco iets geregeld wordt.
Reputatie 4
Badge
Hoi Brandje, goede en terechte vraag. Uiteraard heeft het onze aandacht en momenteel worden verschillende varianten bekeken. Een optie is bijvoorbeeld om naar deze groep klanten toch een meterstandenkaart te versturen. Dat wordt nog zorgvuldig afgewogen en heeft ook te maken met hoe lang de bewuste storing nog aan houdt. Wordt dus nog vervolgd.

Groet Martijn
@MartijnvdV
Enige snelheid en helderheid is wel geboden door Eneco, gisteren heeft het mij menige e-mails gekost om dit via de klantenservice te bewerkstelligen, deze storing speelt al sinds november 2015.

Ik kon eerst wel de meterstanden doorgeven, toen kon het weer niet, en uiteindelijk toch weer wel.

Dit kost onnodige veel tijd / energie voor de klant, en ik denk dat klantenservice er ook niet echt blij mee is.

Groet Martijn

Hoi Martijn,

Goed om te horen dat jullie, mede uiteraard afhankelijk van de duur van de storing, het zo klantvriendelijk mogelijk gaan aanpakken.

Niets is irritanter als je door deze storing een geschatte jaarnota ontvangt!
Ik ben nieuwsgierig wat jullie uiteindelijke keus wordt!

Kijk de forumleden hebben uiteraard hier de servicemogelijkheid om in een topic dit te regelen, maar hij gaat natuurlijk om de vele anderen die geen lid zijn van het forum of het forum minder frequenteren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen