Hoe activeer ik Telmi voor mijn slimme meters | Eneco Community
vraag

Hoe activeer ik Telmi voor mijn slimme meters

• 4 mei 2012
  • 9 reacties
  • 1590 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Ik heb sinds 13 april j.l. 2 slimme meters, maar weet niet hoe ik Telmi energiebalans moet activeren.

Kan iemand mij helpen?

Gr., Dick

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Dick,

Welkom op het Eneco Forum en goed om te horen dat je met Telmi aan de slag wilt! We helpen je daar graag bij.

Om gebruik te kunnen maken van Telmi EnergieBalans dienen de gegevens van je slimme meters door jouw netbeheerder aan ons gecommuniceerd worden. Zodra dit gebeurd is zie je bij het inloggen op Mijn Eneco een melding dat je gebruik kunt maken van Telmi EnergieBalans. Ik heb een melding gemaakt bij Stedin dat wij op deze gegevens zitten te wachten, en zal je informeren zodra dit gebeurd is.

Ik heb de titel van je bericht veranderd zodat klanten met dezelfde vraag je bericht makkelijker terug kunnen vinden.

Folkert
Reputatie 7
Badge +6
@Dick
Ik heb begrepen dat Stedin inmiddels contact met je heeft gezocht. Zodra hun de meterwisseling in hun systeem hebben verwerkt zullen wij er voor zorgen dat je snel aan de slag kunt met Telmi Energiebalans.
Ik ben sinds begin mei klant bij eneco. Enexis heeft bij mij de slimme meters geplaast. Nu zie ik dat op mijn eneco de slimme meter geactiveerd is maar ik zie nog steeds geen standen. hoe kan dit geeft enexis deze standen niet door aan eneco.
Reputatie 7
Badge +6
Beste leusi068,

Hartelijk welkom op het forum! De meetgegevens die wij hebben in ons systeem zijn niet helemaal compleet, vandaar dat er nu geen standen worden uitgelezen. Zodra deze gegevens compleet zijn, worden de standen uitgelezen. Als het zover is laat ik het je weten.

Folkert
Beste leusi068,

Hartelijk welkom op het forum! De meetgegevens die wij hebben in ons systeem zijn niet helemaal compleet, vandaar dat er nu geen standen worden uitgelezen. Zodra deze gegevens compleet zijn, worden de standen uitgelezen. Als het zover is laat ik het je weten.

Folkert

Folkert
Ok dan moeten we nog maar even geduld hebben. Ik hoop Dat het spoedig opgelost is.
Met vriendelijke groet
Wist eneco niet in mei dat ze de telmi in jullie al weer gingen stoppen? zie mijn form vraag. wand het word al weer beeindgd
Reputatie 7
Badge +6
@Bikraan

Ik heb vandaag pas je vraag beantwoord in dit topic, mijn excuses voor de late reactie.
.@Bikraan: Er is overigens een verschil tussen telmi energietegoed (een dienst die per juli is afstopt) en Telmi Energiebalans (dat sinds kort 'Eneco Tussenstand Slim' heet)

@Folkert, kun je nog terugkomen op de vraag van de topicstarter? Je schrijft dat om gebruik te kunnen maken van Slimme meterdiensten in Mijn Eneco, de gegevens van de slimme meters door de netbeheerder aan Eneco gecommuniceerd dienen te worden.

Start een netbeheerder daar automatisch mee binnen X weken, nadat er slimme meters geplaatst zijn of moet de klant dat zelf in gang zetten? En hoe zet hij dat dan in gang?
Reputatie 7
Badge +6
@[wl]Mace

Als een netbeheerder slimme meters plaatst dan krijgen wij dat door via het berichtenverkeer en wordt dat aan je kenbaar gemaakt via Mijn Eneco. Je hoeft dan alleen je slimme meters te activeren, zodat wij deze dagelijks op zullen halen. Als klant hoef je er normaal gezien niet ervoor te zorgen dat je netbeheerder dit aan ons doorgeeft.

Reageer