Herinnering over boetevergoeding ontvangen | Eneco Community

Herinnering over boetevergoeding ontvangen

• 25 februari 2013
  • 12 reacties
  • 1539 Bekeken

Klantnr    datum 25-2-2013

Geachte heer, mevrouw.
Wij ontvingen uw  brief van 18-2 betreffende een vermeende betalingsachterstand. Wij zijn hiermee niet akkoord en wel om de volgende reden:
1) Medio sept 2012 heeft de Ned Energie Maatschappij ons een interessante aanbieding, via deurverkkop, gedaan voor stroom en gas, die lager was dan de prijzen die wij bij Eneco betaalden.
2) Per 2-10-2012  zijn wij overgestapt naar de NEM
3) Toen deze overstap bij u bekend werd gemaakt heeft u ons telefonisch benaderd op mijn nr met de mededeling dat Eneco de prijzen van de NEM ook kan aanbieden en als wij weer terugkomen bij Eneco wij de opzegboete van Eneco niet hoeven te betalen en als de NEM ons een boete oplegt voor het weer terug gaan naar Eneco ook deze boete door Eneco zou worden betaald.
5) Onder deze voorwaarden zijn wij weer terug gegaan naar Eneco.
4) Uw bg aanmaning dd  18-2-2013 ad € 285,58 gaat dus over de opzegboete van Eneco, die u ons niet in rekening zou brengen! Wij vinden het derhalve niet correct dat u ons hiervoor een aanmaning stuurt en verzoeken u dit peromgaande te vernietigen.
5) Ten aanzien van de boetevergoeding  hebben wij 2 declaratieformulieren ingevuld voor elk € 103,31 en deze tesamen met een kopie-rekening van deNEM aan u opgestuurd rond 6-2-2013.
6) Wij verzoeken uw administratie zodanig aan te passen, dat bg feiten correct worden  weergegeven en het totaalbedrag van € 206,62 peromgaande wordt verrekend.

Gaarne per omgaande uw bevestiging van bovenstaande.

Met vriendelijke groet.

M. Klijndijk,

12 Reacties

Hallo m.klijndijk. Welkom op het forum. Ik zou mijn klantnummer weghalen! Is niet nodig. Aan de hand van de gebruikersnaam komen ze toch wel achter de juiste gegevens.
Je hebt nog ruim een half uur om het zelf weg te halen, amders doen de moderators dat morgen wel.
Hoi Rob,

En sterker nog; je naam en adres op het openbare internet achterlaten is mi heeeeel onverstandig!
Reputatie 3
Badge
+ 06 nummer 😞
Reputatie 5
Badge +3
Beste m.klijndijk,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Voor ik inhoudelijk op je bericht reageer, eerst even een paar 'huishoudelijke mededelingen'. Het is op het forum niet toegestaan om privé gegevens te vermelden. Dit is overigens ook niet verstandig, met het oog op de privacy. Daarnaast heb ik een apart topic voor je vraag aangemaakt, omdat je vraag niet thuis hoort in het topic over het 'vernieuwde Mijn Eneco'. Ik wil je vriendelijk vragen hier in het vervolg op te letten, om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Omdat je binnen 3 maanden na de overstap naar de NEM weer klant bij ons bent geworden, komt de door ons berekende boete wegens contractbreuk inderdaad te vervallen. Het gaat om een bedrag van 100 euro. Dit bedrag is nog niet verrekend, maar dit doen wij zo snel mogelijk. De overige kosten op de eindnota moeten wel worden betaalt, dat zijn immers kosten voor je energieverbruik tot 30 oktober 2012. Die heb je nog niet betaalt. Vandaar dat je daarover van ons terecht een betalingsherinnering hebt ontvangen. Ik raad je aan het bedrag van de eindnota minus de boete van 100 euro direct aan ons over te maken. Dit om extra kosten te voorkomen.

De boete die je van de NEM hebt ontvangen, vergoeden wij ook. Deze vergoeding neemt maximaal 6 weken in beslag, zoals ook is aangegeven op het declaratieformulier. Het is niet de bedoeling dat je deze vergoeding op voorhand verrekend met kosten die we eerder bij je in rekening hebt gebracht.

Vriendelijk verzoek om het openstaande bedrag van de eindnota (185,58 euro) aan ons over te maken voor 4 maart 2013. Hiermee voorkom je extra kosten.

Ik hoop je zo duidelijke uitleg te hebben gegeven over de eindnota, de betalingsherinnering en de vergoeding van de boete van de NEM.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@m.klijndijk,

Ter aanvulling, we hebben de boetes van in totaal 100 euro inmiddels gecrediteerd. Nu staat dus alleen het bedrag van de eindnota (de verbruikskosten tot 30 oktober 2012) open bij ons. Ik hoop dat mijn uitleg hierover duidelijk was voor je.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Is het mogelijk dat Eneco binnen het blokje nota's aangeeft welke zaken nog in behandeling zijn?
Hierdoor zou bv ook de status van de boete vergoeding kunnen wordden weergegeven.
Met een paar simpele leters zou dan aangegeven kunnen worden dat verzoek ontvangen is, in behandeling is, goed of afgekeurd is en afgerond is.
Denk dat dit veel duidelijkheid schept en minder vragen hierover oplevert.

Groetjes,
Erik
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Erik L,

Bedankt voor je bericht. Ik vind het een goed idee en geef dit door aan de websitebeheerders. Mijn ervaring is wel dat dergelijke veranderingen, als ze worden doorgevoerd, best tijd in beslag nemen. Mocht ik na het indienen van je idee een terugkoppeling ontvangen, dan zal ik het je laten weten!

Groet, Kelly
Wanneer kan ik teruggave van mijn boete vergoeding verwachten?
Op 02/09/2013 waren alle gegevens bij Eneco binnen.
Groetjes
Érik L
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Erik L,

Normaal wordt een vergoeding binnen 6 weken uitgekeerd. Excuses dat je de betaling nog niet hebt ontvangen. Ik ga hier achteraan en informeer je zsm.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Beste Erik L,

We hebben de vergoeding alsnog in orde gemaakt. We maken dit direct aan je over, naar verwachting ontvang je het bedrag binnen enkele werkdagen op de rekening. Nogmaals excuses voor het langere wachten.

Groet, Kelly
Geachte heer, mevrouw,

Vandaag kreeg ik een brief van Eneco waarin staat dat ik geen opzeg boete vergoed krijg omdat op de documenten van Nuon hier niets over vermeld staat. Ondanks dat heb ik toch een bedrag van 115 euro moeten betalen aan Nuon voor het vroegtijdig beeindigen van het contract. Wat in mijn optiek toch een opzegboete is. Mij is eveneens verteld dat dit bedrag vergoed zou worden mocht ik willen overstappen naar Eneco.

Ik heb de brief toegevoegd als bijlage. In de brief wordt door Eneco gezegd dat de berekende boete niet vergoed wordt. Maar omdat Nuon niet het woord opzegboete gebruikt wordt dit niet door Eneco uitbetaald.

Ik zou hier heel graag een duidelijke reactie op willen krijgen, want dit is voor mij niet de service die mij werd voorgeschoteld tijdens de verkoop van het contact van Eneco.

Met vriendelijke groet,
M.P. Hanenkamp
Reputatie 4
Badge
Beste hanenkamp, je hebt ook een eigen topic geopend over dit onderwerp. Om het overzichtelijk te houden, antwoord ik je in dat topic. Groet Martijn

Reageer