Geen teruglevering op de jaarnota | Eneco Community

Geen teruglevering op de jaarnota

Vandaag mijn jaarnota ontvangen. Zo te zien klopt deze niet. Sinds vorig jaar hebben we 12 zonnepanelen. Maar op de nota staat teruglevering op 0 . Wat gaat hier mis ?

64 Reacties

Nog een correctie op de bovenstaande : We hebben niet 12 maar 16 zonnepanelen laten plaatsen.
Heb je die zonnepanelen wel aangemeld op www.energieleveren.nl ??
Ja die zijn meteen na de installatie aangemeld. Er is daarna ook de slimme meter geplaatst.
Reputatie 7
Badge +6
Beste R. Badloe,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik zie dat je slimme meters in storing staan en dat we daardoor de standen hebben geschat van je slimme meter. De laatste standen die ik kan zien is van 3 juni. Heb je voor mij alle 4 standen van elektra en de stand van het gas voor mij, dan zorg ik dat er snel een correctie voor je wordt opgemaakt.

Groet,

Folkert
Beste Folkert,

Dank u wel voor uw reactie. Hierbij de standen vanaf 20-8-2015 tot vandaag:
Stroom
1.81: 1200
1.82: 991
2.81: 615
2.82: 1450

Gas:
818 m3

Op de nota zie ik dat de getallen niet overeenkomen met wat we daadwerkelijk verbruiken.
U geeft aan dat een storing vanaf 5 juni is opgetreden waardoor de waarden geschat zijn. Maar hoe kan het zijn dat de levering op de nota helemaal op 0 staat ? Alvast bedankt voor het coördineren en beantwoorden van mijn vraag.
Ik zou als een speer mijn Netbeheerder contacteren, want voordat er aktie wordt ondernomen ben je zo enkele weken verder.
Eneco meldt weliswaar ook bij je Netbeheerder dat ze geen standen kunnen ophalen, maar een beetje druk op de ketel zetten kan geen kwaad, zoals wij dat vaak hier adviseren.
Dank u wel voor de tip.
Reputatie 7
Badge +6
@R. Badloe

Bedankt voor de standen, we gaan ermee aan de slag!
ik heb ook 0 op mijn jaarnota staan. Wat is er mis gegaan. Men zei, dat ik dit vandaag kon inzien.
Ik geloof stellig dat iedereen hier op zit te wachten.
De jaarnota's zouden de 27e aangemaakt en zichtbaar worden.
H.T. Dek wrote:

Wat is er mis gegaan?.

Misschien net als bij de ts.
Zijn slimme meter staat in storing.
Badge
R. Badloe wrote:

Ja die zijn meteen na de installatie aangemeld. Er is daarna ook de slimme meter geplaatst.

Zo zie je ineens dat die installatie van een slimme meter helemaal niet zo slim was!
Met enkele weken wordt hier gewoon enkele maanden bedoelt.
Pushen op twitter wil het geheel best wel versnellen!
Reputatie 7
Badge +6
Beste H.T. Dek,

Welkom op de community! Je jaarnota is opgemaakt deze krijg je binnen enkele dagen thuis gestuurd.

Groet,

Folkert
Dank je hartelijk voor dit fijne nieuws. Eneco blijft toch de meest vertrouwde leverancier.
Ben al 23 jaar vaste klant van jullie. Ben blij met mijn teruggave. Wanneer kan ik dit op mijn bank verwachten?

Groetjes,

Tineke
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Tineke,

Ik val even bij, vanaf de notadatum (rechtsboven op de pagina's) binnen 14 dagen. Veel plezier ervan!

Groet,

Rodney
Thanks Rodney. Nice day.
Groet,

Tineke
Badge
Ook bij mij is de nota verkeerd, sinds 19/02 staan alle tellerstanden op 0 en is er geschat, resultaat 500 euro bijbetalen ipv (volgens eigen berekening 3 a 4 euro).
(panelen sinds 2007)
nijlstr wrote:

Ook bij mij is de nota verkeerd, sinds 19/02 staan alle tellerstanden op 0 en is er geschat, resultaat 500 euro bijbetalen ipv (volgens eigen berekening 3 a 4 euro).
(panelen sinds 2007)

Geef dan hier je standen even door, zodat een moderator een correctienota kan laten op maken.

En misschien staat je slimme meter in storing.
Dan zou je je Netbeheerder ook moeten bellen.
Badge
Goed idee,

Factuur 17550476
Jaar nota tot 19/6/2016

Meterstanden op 19/6/2016:
Hoog 1576
Laag 3121
Hoog teruglever 1881
Laag teruglever 1229
geen gas

Overheidsheffing is ook niet correct, is totaal verbruik genomen zonder de teruglevering ervan af.
Resultaat is dat ik rond de 600kWh netto heb afgenomen, maar belast wordt voor 3400kWh.
Dat is bij mij ook het geval. Ik ga er vanuit dat bij het opmaken van de correctie nota hier wel rekenig mee wordt gehouden.
R. Badloe wrote:

Dat is bij mij ook het geval. Ik ga er vanuit dat bij het opmaken van de correctie nota hier wel rekening mee wordt gehouden.

Overheidsheffing "loopt" vanzelf mee; dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Nou ik ben super blij. Krijg €356 terug.
Ik ben geschat op €57 p/m maar ik doe €90 p/m.
Lekker spaarpotje.

Tineke
Reputatie 4
Badge +4
@nijlstr,

We kunnen inderdaad sinds 19-02-2016 geen standen meer uitlezen. Volgens onze gegevens is er toen een nieuwe elektrameter bij je geplaatst. Klopt dat?
hoi,

Ik heb een slimme meter gehad in april 2016. Had nog eentje uit 1970.
Wat heb jij terug gehad Eva?
Groetjes, Tineke.
Reputatie 4
Badge +4
@H.T. Dek,

Volgens mijn gegevens heb jij sinds 26-05-2016 slimme meters, het kan zijn dat de meterwissel iets later is verwerkt. Mijn vorige vraag was gericht aan @nijlstr, ik weet niet zeker of dat helemaal duidelijk voor je was. 🙂
Badge
EvavdZ wrote:

@nijlstr,

We kunnen inderdaad sinds 19-02-2016 geen standen meer uitlezen. Volgens onze gegevens is er toen een nieuwe elektrameter bij je geplaatst. Klopt dat?

Dat zou kunnen, voor zover ik weet was dat een verwisseling van een defecte bruto productiemeter en niet de hoofdmeter. (die is namelijk verwisseld op 21-12-2015)
Ik heb inmiddels ook Stedin geinformeerd en er is een case aangemaakt.

Maar voor de nota is het wel belangrijk dat de standen verwerkt worden, is dat via deze manier te regelen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen