Geen eindnota ontvangen en geld gestort op oud rekeningnummer | Eneco Community
vraag

Geen eindnota ontvangen en geld gestort op oud rekeningnummer

• 17 augustus 2012
  • 3 reacties
  • 1241 Bekeken

Geachte eneco-medewerker,

Ik probeer al een enige tijd na mijn verhuizing de eindafrekening van mijn oude adres op mijn nieuwe adres te krijgen. Online kan ik een rekening inzien echter hier staan geen eindstanden op en ik wil dit toch graag even controleren. Ik ben al een tijdje bezig om dit via de e-mail voor elkaar te krijgen maar de medewerker op jullie e-mailhelpdesk snapt het gewoon niet. Die vertelt mij de brieven zijn allemaal opgestuurd, al deze brieven zijn echter niet op mijn nieuwe adres in Utrecht aangekomen. 

Tevens kreeg ik gisteren op mijn nieuwe adres (in Utrecht) de brief over de schadeloosstelling na de stroomstoring in Nieuwegein van 2 maanden geleden. In de brief staat dat ik wat geld terugkrijg, wat ik heel netjes vindt van Stedin/Eneco. Echter is het geld overgemaakt naar een rekeningnummer wat al meer dan 5 jaar niet meer bestaat. Ik belde Eneco met de mededeling dat het rekeningnummer niet goed was, ze meldden mij dat het toch gisteren al was overgemaakt en dat ik het geld nu zelf maar bij de bank moest gaan 'halen'.  Ik vroeg waarom het opgeheven rekeningnummer gebruikt was, dit staat in het systeem werd mij gemeld. Waarom er dan al wel 5 jaar netjes maandelijks de energiekosten van het goede rekeningnummer afgehaald worden was hem een raadsel. Al met al moest ik de fout van Eneco hun systeem maar gaan oplossen en dat de fout hiervoor niet bij Eneco ligt. Ik vroeg of het geen gekke gang van zaken was werd mij gemeld dat het geld was overgemaakt, Eneco haar plicht heeft gedaan en dat het hiermee klaar was. Uit frustatie heb ik maar opgehangen.

Mijn vraag nu is, kan ik ook met iemand praten die wel klantvriendelijk en even kan meedenken en niet vanuit het boekje kan antwoorden?

Alvast hartelijk dank en met vriendelijke groet,

Kasper Westinga
Utrecht

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste Kasper,

Welkom op het Eneco Forum! Ik heb het onderwerp van je topic aangepast, zodat je vraag ook makkelijker terug te vinden is voor andere lezers van het forum.

Vervelend om te lezen dat je al langer bezig bent om de eindnota van je vorige adres te ontvangen en dat je de telefonische contacten niet als klantvriendelijk ervaart. Het is niet onze intentie om niet met je mee te denken of om geen (passende) oplossing te bieden. Ik bied je hiervoor onze oprechte excuses aan! Ik heb je zojuist per e-mail de specificatie van de eindnota over je vorige adres toegestuurd. Hierop vind je ook de meterstanden terug die we toepassen in onze berekening.

Verder zie ik dat we inderdaad de vergoeding voor de stroomstoring namens Stedin, hebben overgemaakt op een ‘oud’ rekeningnummer. Je huidige rekeningnummer is bij ons bekend. Daarom is het zeker ongepast toch je ‘oude’ rekeningnummer te gebruiken. Ik heb besloten een bedrag, gelijk aan het bedrag van de vergoeding voor stroomstoring, aan je te compenseren. Dit bedrag maken we binnen 10 werkdagen aan je over; uiteraard op het juiste rekeningnummer.

Graag hoor ik van je of je tevreden bent over de oplossing die ik bied!

Groet,
Mike
Beste Mike,

Hartelijk dank voor je supersnelle reactie. Je hebt meteen de juiste nota opgestuurd en die ik meteen heb kunnen controleren 🙂. Het blijft echter gek dat ik die nooit thuis op papier heb ontvangen.

Over het tweede punt, het gaat me niet om het geld, dat verwacht ik dat Eneco/Stedin dat netjes afhandeld en is een mooie meevaller. Ik heb contact gehad met mijn bank en degene vertelde dat als een rekeningnummer is opgeheven deze ook niet meer wordt gebruikt voor een ander persoon. Het geld zal dus waarschijnlijk weer terug bij jullie op de rekening staan.

Maar waar het me meer om de absolute arrogantie van de medewerker die ik aan de lijn had, daar mag wat mij betreft wat aan gedaan worden om te voorkomen dat andere klanten in de toekomst hetzelfde overkomt.

Mike, jou mag men als voorbeeld nemen bij Eneco, zo makkelijk als jij antwoord is het voorbeeld wat veel klanten van Eneco graag zien. Hartelijk dank!

Groet,

Kasper
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Kasper,

Fijn dat je tevreden bent met de wijze waarop ik heb gehandeld! De eindnota hebben we eerder nog naar het "oude" adres gestuurd. Daarom heb je deze niet ontvangen. Ook begrijp ik dat je mijn e-mail met de eindnota in goede orde hebt ontvangen. Mocht je deze alsnog per post willen ontvangen op je huidige adres, laat het dan aan me weten.

De signalen die we krijgen op het forum over positieve maar natuurlijk ook over negatieve ervaringen met onze Klantenservice, nemen we intern mee. Dit gebruiken we als voorbeeld en leermateriaal om herhaling in de toekomst te voorkomen. Dit doen we dus ook met de melding die jij in je vorige bericht hebt gedaan.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Groet,
Mike

Reageer