Gebruiksgrafiek | Eneco Community
vraag

Gebruiksgrafiek

Sinds februari heb ik een slimmemeter er ben tot op heden zeer tevreden.
Ik ben blij verrast met de gegevens die ik in 'mijn eneco' kan zien.
Een week geleden werden ploiseling de meterstanden niet meer verwerkt en liep de data +/- 7 dagen achter.
Dit is inmiddels weer opgelost, maar er is wel wat veranderd.
Voorheen kon ik in een horizontaal staafgrafiekje zien wat mijn verbruik was tov het ingeschatte verbruik van eneco.
Een symbooltje met duim op of neer liet het resultaat zien pos of neg. 
Ook werd het percentage vermeld van meer of minder verbruik.
Dit is nu verdwenen.

Zijn er meer gebruikers die dit is opgevallen of is het iets bij mij ?????

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
Sinds februari heb ik een slimmemeter er ben tot op heden zeer tevreden.
Ik ben blij verrast met de gegevens die ik in 'mijn eneco' kan zien.
Een week geleden werden ploiseling de meterstanden niet meer verwerkt en liep de data +/- 7 dagen achter.
Dit is inmiddels weer opgelost, maar er is wel wat veranderd.
Voorheen kon ik in een horizontaal staafgrafiekje zien wat mijn verbruik was tov het ingeschatte verbruik van eneco.
Een symbooltje met duim op of neer liet het resultaat zien pos of neg. 
Ook werd het percentage vermeld van meer of minder verbruik.
Dit is nu verdwenen.

Zijn er meer gebruikers die dit is opgevallen of is het iets bij mij ?????

Hier was afgelopen week ineens ook het een en ander veranderd op mijn tussenstand slim
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb gekeken, maar de bewuste veranderingen waar over wordt gesproken, kan ik niet vinden. D interface ziet er bij mij nog steeds hetzelfde uit 
Nu wordt het helemaal spannend. Verschillende interfaces per user ????

Hopelijk komen er nog meer reacties
[
Hier hetzelfde, balk bovenin is ineens verdwenen maar sinds vandaag wel weer meterstanden binnen gekregen.

Hoop dat alles weer snel bij het oude is.
Vond het wel makkelijk om te zien of ik meer of minder verbruikt heb dan ingeschat door Eneco.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb gekeken, maar de bewuste veranderingen waar over wordt gesproken, kan ik niet vinden. D interface ziet er bij mij nog steeds hetzelfde uit 

@jvp

Dus jij ziet nog steeds op je mijn Eneco tussenstand slim .
Voor gas en stroom verbruik.
Of je meer of minder verbruikt ( percentage) vergeleken met je streef verbruik. ?
Dat is bij mij namelijk verdwenen!
Badge

@jvp

Of je meer of minder verbruikt ( percentage) vergeleken met je streef verbruik. ?

Ik ben jvp niet maar ik zie wel op mijneneco of ik meer of minder verbruik dan mijn streefverbruik. De percentages staan in groen of rood, dus het is zeer duidelijk.
Badge
Ah, er is toch iets geks vandaag. Hoewel dit geen effect schijnt te hebben op de vergelijking werkelijk gebruik/streefverbruik. Bij gas staat de opgehaalde meterstand netjes in het daarvoorbestemde kadertje rechts op de pagina. Maar bij electra zijn beide kadertjes blanco 😕 Wel staat erboven dat de informatie op 11 april is doorgegeven!
Reputatie 7
Badge +7

@jvp

Ik ben jvp niet maar ik zie wel op mijneneco of ik meer of minder verbruik dan mijn streefverbruik. De percentages staan in groen of rood, dus het is zeer duidelijk.

Vreemt dat er verschillen zijn bij klanten.
Wat de mijn Eneco tussenstand slim site betreft 
Badge
Vreemt dat er verschillen zijn bij klanten.
Wat de mijn Eneco tussenstand slim site betreft 

Er zijn de laatste tijd wel meer rare dingen :eek:
Misschien zijn ze aan het rommelen om Toon in orde te krijgen en zijn er daarom zoveel hickups 😕
Reputatie 6
Badge +1

@jvp

Jan, ik heb te nog eens gekeken, maar als we hetzelfde scherm voor ons heb dan staan mijn percentages achter  netjes in % en groen of rood. Ik zie het zo:

5-4 05 apr   6 kWh   10 kWh   16,09 kWh   - 0,09 kWh (1%)
4-4 04 apr   5 kWh   11 kWh   16,12 kWh   - 0,12 kWh (1%)
3-4 03 apr   6 kWh   9 kWh   16,16 kWh   - 1,16 kWh (7%)
2-4 02 apr   7 kWh   8 kWh   16,19 kWh   - 1,19 kWh (7%)
1-4 01 apr   18 kWh   0 kWh   16,23 kWh   + 1,77 kWh (11%)
31-3 31 mrt   15 kWh   0 kWh   16,27 kWh   - 1,27 kWh (8%)

Dit zie ik ook zo bij gas. 
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jürgen .
Nee dat bedoelde ik niet ik bedoel de 2 metertjes waarop je kon zien hoeveel gas en stroom je minder/meer verbruikte .
in 1 oog opslag.
Dat stond op mijn Eneco tussenstand slim bij de startpagina of uw verbruik pagina.
:o dom he ben ik vergeten precies waar het stond.
Maar het is wel makkelijk dat ik het daar ook kan zien bij Gedetailleerde informatie.
alleen jammer dat de metertjes weg zijn:(
mvg,
jan
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Jürgen .
Nee dat bedoelde ik niet ik bedoel de 2 metertjes waarop je kon zien hoeveel gas en stroom je minder/meer verbruikte .
in 1 oog opslag.
Dat stond op mijn Eneco tussenstand slim bij de startpagina of uw verbruik pagina.
Maar het is wel makkelijk dat ik het daar ook kan zien bij Gedetailleerde informatie.
mvg,
jan

Oké, die metertjes zeggen me niks. Heb ik ook nooit gezien in mijneneco. Vanaf het aller eerste begin al niet.
😕Maar ik denk dat jullie ook via een andere manier inloggen. Ik log in op mijn Eneco en dan heb ik alleen het tablad verbruik. Niet meer, niet minder
Volgens mij werken jullie nog met vorige interface telmi en heb ik die, omdat ik pas klant ben, niet meer gezien en gekend en zit daar het verschil in. Want het oude telmi wat ér vroege was, is en word door Eneco niet meer ondersteund. Athans dat heb ik ergens gelezen. En wordt en is omgezet naar tussenstand slim. Echter hebben sommige van jullie nog wel de oude interface die ze in de nieuwe omgeving hebben geïmplanteerd, om die ook goed draaiende te houden
zou dat kunnen?
Badge
Hoi Jürgen .
in 1 oog opslag.
mvg,
jan

Oké, die metertjes zeggen me niks. Heb ik ook nooit gezien in mijneneco. Vanaf het aller eerste begin al niet.
😕Maar ik denk dat jullie ook via een andere manier inloggen. Ik log in op mijn Eneco en dan heb ik alleen het tablad verbruik. Niet meer, niet minder
Volgens mij werken jullie nog met vorige interface telmi en heb ik die, omdat ik pas klant ben, niet meer gezien en gekend en zit daar het verschil in. Want het oude telmi wat ér vroege was, is en word door Eneco niet meer ondersteund. Athans dat heb ik ergens gelezen. En wordt en is omgezet naar tussenstand slim. Echter hebben sommige van jullie nog wel de oude interface die ze in de nieuwe omgeving hebben geïmplanteerd, om die ook goed draaiende te houden
zou dat kunnen?

Bedoel je die twee jaaroverzichtjes met kolommen op de startpagina... die zie ik nog steeds!
Telmi dat vorig jaar gestopt is, is wat anders hoor! Ze zijn gestopt met "telmi-energietegoed".

Ik heb die Telmi nooit gehad, heb gewoon de slimme meter inlog op Eneco. Maar ik heb geen Toon, misschien maakt dat wat uit? Op MijnEneco heb ik 6 tabbladen en als ik inlog kom ik op d Startpagina...
Reputatie 6
Badge +1
Ja ik heb in mijn Eneco wel medere tabbladen, maar ik heb maar 1 tabblad voor verbruik. En dan in dat tabblad 2 tabbladen. Een voor gas en een voor stroom. Maar metertjes of balken waar Jan naar verwijst, die heb ik niet, of ik ben erg scheel.:p
Reputatie 7
Badge +7
Ja ik heb in mijn Eneco wel medere tabbladen, maar ik heb maar 1 tabblad voor verbruik. En dan in dat tabblad 2 tabbladen. Een voor gas en een voor stroom. Maar metertjes of balken waar Jan naar verwijst, die heb ik niet, of ik ben erg scheel.:p

Ik hoopte dat er meer mensen waren die dit is opgevallen. 

Ik kon in een oogopslag het percentage zien wat ik minder of meer verbruikte .
Zowel stroom als gas .
Op mijn Eneco tussenstand slim .
Ik heb er ook nog een aantal vragen over gesteld op het forum omdat dit percentage niet klopte met het percentage op Toon.
Maar dit kwam door 2 verschillende berekenings methode,s die Eneco hanteerde.
voor Toon en voor tussenstand slim. (standaard jaarverbruik en streefverbruik)
Badge

Ik hoopte dat er meer mensen waren die dit is opgevallen. 

Ik kon in een oogopslag het percentage zien wat ik minder of meer verbruikte .
Zowel stroom als gas .
Op mijn Eneco tussenstand slim .
Ik heb er ook nog een aantal vragen over gesteld op het forum omdat dit percentage niet klopte met het percentage op Toon.
Maar dit kwam door 2 verschillende berekenings methode,s die Eneco hanteerde.
voor Toon en voor tussenstand slim. (standaard jaarverbruik en streefverbruik)

Die duimpjes zijn inderdaad weg, haha, ik dacht gewoon dat die al eerder verdwenen waren.
Die 2 zwarte brede balken waar de verwachting tov je jaarnota in stond zijn inderdaad weg.
Daar kwam je door 1 maal in het stroom of gasverbuik te drukken in het homescherm.
Volgens mijn gegevens is Eneco bezig met een foutoplossing.
Het duimpje rechtsboven in het scherm van Toon is er nog steeds.
Reputatie 7
Badge +7
Die 2 zwarte brede balken waar de verwachting tov je jaarnota in stond zijn inderdaad weg.
Daar kwam je door 1 maal in het stroom of gasverbuik te drukken in het homescherm.
Volgens mijn gegevens is Eneco bezig met een foutoplossing.
Het duimpje rechtsboven in het scherm van Toon is er nog steeds.

Oke Ton,
Bedankt voor je reactie , ben ik toch niet de enigste die dat ineens kwijd is.
Hoi Jan,

Nee, je ben niet de enige!!
Ik vermoed dat er heel snel toch een update voor komt.
Ik vond die snelle weergave erg prettig.
We wachten maar af; Toon functionneert verder meer dan perfect en dat is in mijn geval het allerbeste.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Nee, je ben niet de enige!!
Ik vermoed dat er heel snel toch een update voor komt.
Ik vond die snelle weergave erg prettig.
We wachten maar af; Toon functionneert verder meer dan perfect en dat is in mijn geval het allerbeste.

Gelukkig maar Ton,
Ik hoop dat het weer terug komt.
Net als jij vond ik het makkelijk te overzien.
Badge
Gelukkig maar Ton,
Ik hoop dat het weer terug komt.
Net als jij vond ik het makkelijk te overzien.

Scheelt een geplus en gemin per maand. Dus hopelijk komt dat overzichtje terug.
Ik zag in een ander draadje (over slimme meters) dat forumlid "Gijs" het overzichtje ook mist...

Dus Eneco: Gaarne het overzichtje met totaal gebruik terug... liefst met duimpje! 😉

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen