Gasprijs omlaag, vastrecht omhoog | Eneco Community
vraag

Gasprijs omlaag, vastrecht omhoog

• 16 juni 2019
  • 6 reacties
  • 240 Bekeken

Badge
Eneco laat met veel tam tam via de media weten dat zij de gasprijs per 1 juli met €0,09 verlagen maar komt pas later met de mededeling dat het vastrecht verhoogd wordt van nu €3,96 naar €5,99 pm. in mijn geval. Nu gebruik ik alleen gas om te koken en te douchen en verbruik plm. 11 á 12m3 per maand en ben dus duurder uit. Ik vind een verhoging van het vastrecht buitensporig en snap niet dat men dit zonder blikken of blozen durft te doen.

6 Reacties

Voor zo ver ik weet gaat uiteindelijk iedereen naar de €5,99 toe.
En ja voor jou valt dat zeker erg ongunstig uit, want die €2 meer compenseer je niet zo gauw met €0,09 verlaging per m3
Misschien toch eens meteen bekijken of je via een boiler en elektrisch koken versneld van het Gas los kunt gaan?
Badge
Het betreft natuurlijk niet alleen mijn persoontje maar er zijn duizenden mensen met blokverwarming of stadsverwarming tikt lekker aan voor Eneco. Kunnen ze straks weer mooi weer spelen dat ze zo goeie resultaten boeken en mooie cijfers tonen en jan met de korte achternaam levert steeds meer in.
Reputatie 7
Badge +3

Misschien toch eens meteen bekijken of je via een boiler en elektrisch koken versneld van het Gas los kunt gaan?

lekker advies zeg, dat kost een veelvoud van de prijsverhoging van het gas, die investing verdien je niet terug
Hier val ik nog met de neus in de boter, Zeer concurrerende stroom en gastarieven + vastrecht van maar €3,46 😀

Bij mijn aflopende contract ga ik nl. ook die hoge tarief betalen, maar hoop dan tegen die tijd van het gas af te wezen. Dan is dat stukje slechts alleen voor stroom van toepassing en bespaar zodoende nog meer.
Het betreft natuurlijk niet alleen mijn persoontje maar er zijn duizenden mensen met blokverwarming of stadsverwarming tikt lekker aan voor Eneco. Kunnen ze straks weer mooi weer spelen dat ze zo goeie resultaten boeken en mooie cijfers tonen en jan met de korte achternaam levert steeds meer in.

Misschien moeten die dan ook versneld van het gas af voor de individuele gas aansluiting.
De vraag is hoe de vaste leveringskosten (het vroegere vastrecht) bij blokverwarming zijn.....
Is er bij jullie geen mogelijkheid om warm water via een warmwaterwisselaar te verkrijgen?
Via de afleverset dus......Maar misschien is die optie nog wel duurder dan wat je nu hebt😳
Hier val ik nog met de neus in de boter, Zeer concurrerende stroom en gastarieven + vastrecht van maar €3,46 😀

Bij mijn aflopende contract ga ik nl. ook die hoge tarief betalen, maar hoop dan tegen die tijd van het gas af te wezen. Dan is dat stukje slechts alleen voor stroom van toepassing en bespaar zodoende nog meer.

Ja idd Mark als je weer moet verlengen dan is het weer (helaas) kassa.
Mooi als je het daarvoor redt om dan full electric te zijn.

Reageer