Foutieve weergave verbruik op 18 oktober(Tussenstand Slim) | Eneco Community
vraag

Foutieve weergave verbruik op 18 oktober(Tussenstand Slim)

  • 23 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 673 Bekeken

Ik heb nu enkele maande een slimme meter waarbij via internet de dagstanden kunnen worden uitgelezen.
Vandaag voor de zoveelste keer krijg ik weer een veel te hoge stand voorgeschoteld...even 320Kwh te veel.
Hoe kan dit nu toch elke keer!?  Is het software niet goed of de doorgifte onbetrouwbaar!

Verder vraag ik mij af omdat ik zonnepanelen heb, of de 2 teruglevermeters ook word afgelezen en verwerkt met de internetstanden, ik vermoed van niet , klopt dat?

ben benieuwd naar het antwoord!

mvrgr
R

9 Reacties

Badge
Tja. Ik heb er hier helaas ook last van Gros. Het ligt waarschijnlijk aan de software van eneco, want mijn meterstanden ( gelukkig maar ) die kloppen wel gewoon. 
Wat toevallig, ik heb me speciaal geregistreerd om dit probleem te melden. Blij te horen dat ik niet de enige ben.

Ik vind het wel jammer dat het niet betrouwbaar is.  Dan heb je er toch niets aan?

Hieronder een weergave van mijn onmogelijke verbruik.

http://tweakers.net/ext/f/UtV5kWomPkEBgCxZAYm9gWb9/full.jpg
Badge +1
Ik heb precies op dezelfde dag ook zo'n hoog verbruik. 138 kWh op 18 oktober.

Wat toevallig, ik heb me speciaal geregistreerd om dit probleem te melden. Blij te horen dat ik niet de enige ben.

Ik vind het wel jammer dat het niet betrouwbaar is.  Dan heb je er toch niets aan?

Hieronder een weergave van mijn onmogelijke verbruik.

http://tweakers.net/ext/f/UtV5kWomPkEBgCxZAYm9gWb9/full.jpg
Hier precies hetzelfde probleem. Jullie verbruik valt nog mee op 18-10. Moet je dit zien:

[img]http://img838.imageshack.us/img838/9723/screenshot20121030at959.png[/img]
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Er zijn verkeerde metergegevens gecommuniceerd op 18 oktober betreffende elektra bij een groot aantal klanten. Wij hebben de netbeheerder hiervan op de hoogte gesteld. Dit is ook voor gas gebeurd in september, dit is op 18 oktober hersteld in de grafieken, we kunnen niet zeggen of deze fix de oorzaak is maar we hebben de netbeheerder hiervan op de hoogte gesteld.
Hallo,
Ook hier een torenhoog energieverbruik volgens de grafiek op Mijn Eneco maar dan op 19 oktober. (bijlage)
Ook zie ik in de grafiek dat er gemiddeld een verbruik van ongeveer 8 kw/u per dag te hoog wordt aangeven in
vergelijking met de daadwerkelijke meterstand thuis die ik maar elke dag voor de zekerheid noteer.

Met vriendelijke groet,
Aart
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De verwachting is dat de tabellen en grafieken binnen enkele weken zijn hersteld. Zodra dit gebeurt is zal ik het laten weten via dit topic.
@Allen

De verwachting is dat de tabellen en grafieken binnen enkele weken zijn hersteld. Zodra dit gebeurt is zal ik het laten weten via dit topic.

Dank voor je snelle reactie.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De grafieken zijn inmiddels hersteld.

Reageer