fouten in jaarnota | Eneco Community
vraag

fouten in jaarnota

Beste forummedewerkers,

Ik heb mijn eerste echte jaarnota gekregen. Twee dingen lijken niet te kloppen:

1. op pagina 1 staat er bij "in rekening gebracht op notanr 470268748"  euro 16,32
en vervolgens wordt dat bedrag niet afgetrokken van het totaal zoals bij " In rekening gebracht  termijnbedragen", maar erbij opgeteld!
Software fout misschien?

2. Ik heb eerder contact gehad omdat ik bij Greenchoice op de eindnota  al t/m electra hoog 11.692 en electra laag 8.849  had betaald en jullie op de vreemde tussentijdse "Specificatie eindnota" lager begonnen met electra hoog 11.622 en electra laag 8.770). Dit is met  een terugbetaling opgelost.

Helaas zie ik op de jaarnota NOG verder teruggaande getallen.
Het begint nu op electra hoog: 11.605
                                electra laag:  8.746
Nu heb ik dus opnieuw dubbel betaald ;een extra  verschil van 41 KWH die ik allang aan Greenchoice had betaald. Hoe kan de beginstand steeds veranderen?

Graag jullie hulp om deze twee zaken op te lossen.......
Alvast hartelijk bedankt!

34 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb even met je meegekeken en snap de verwarring. De eerste vraag kan ik alvast beantwoorden maar de 2e moet ik even voor je uitzoeken. Daar kom ik later op terug.

1. Op notanummer 470268748 brengen we voor Ecostroom een negatief bedrag in rekening (-16,32). De huidige jaarnota is hier een aanvulling op en daarom wordt het bedrag verrekend. Echter omdat het om een negatief bedrag ging wordt het op de huidige jaarnota opgeteld bij het bedrag. Deze verrekening is juist.

Is deze toelichting duidelijk voor je?

Je hoort zsm meer over de beginstanden.

Groet, Kelly
Kelly, bedankt voor je snelle reactie!

Over 1 :met notanummer 470268748  snap ik nu helemaal wat je bedoeld: alles zit in de nieuwe jaarnota  en die oude nota vervalt.
Alleen was het bedrag dat ik toen kreeg 14,78 en niet 16,32 en er stond geen - bij op de jaarnota. Daarom snapte ik niet wat er aan de hand was. Ik zie nu dat jullie naast de 14,78 voor 1,54 euro vastrechtgas erbij hebben gerekend ivm andere startdata en dan klopt het helemaal!

Het zou mij enorm hebben geholpen als het vervallen van die "spooknota" expliciet op de jaarnota had gestaan, of als ik een "correctie nota" had ontvangen, dan had meteen begrepen wat er aan de hand was (misschien kan je dat als tip doorgeven aan de notamakers).

Bedankt voor je hulp en ik hoor graag nog over de te ver teruggaande  beginstanden.........

met groet
Reputatie 5
Badge +3
Fijn dat punt 1 alvast duidelijk is. Je hebt gelijk hoor, het is niet erg duidelijk aangegeven en daarom begreep ik de verwarring ook zeker. Ik geef je punt intern door ter verbetering.

Op de beginstanden kom ik zsm bij je terug.

Groet,
Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@vermoeide overstapper,
Ter informatie; we zijn met de netbeheerder 'in conclaaf' over de beginmeterstanden. Ik hoop deze week meer te horen zodat ik je kan informeren. Vanaf maandag ben ik zelf 3 weken op vakantie. Mocht ik voor die tijd niets gehoord hebben, dan zal ik een collega vragen om het in de gaten te houden. ;)

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@vermoeide overstapper,

We gebruiken nu de beginstanden 8746 (laag) en 11605 (normaal) omdat de netbeheerder deze via een verbruiksbericht aan ons heeft gecommuniceerd. We zijn verplicht deze standen te gebruiken en de netbeheerder past ze niet aan. Dit zou echter wel moeten betekenen dat deze standen ook aan Greenchoice gecommuniceerd zijn en dat zij eveneens die standen moeten aanhouden als hun eindstanden met een correctie tot gevolg. Juist zodat je niet dubbel betaalt. Heb je van Greenchoice niets gekregen?

Zo niet, dan adviseer ik je om contact met ze opnemen. Ik ben het met je eens dat het vreemd is dat we de beginstanden nu weer hebben aangepast, maar de opdrachten van de netbeheerder zijn hierin leidend voor ons, maar ook voor Greenchoice.

Ik hoor graag van je.

Groet, Kelly
Moderaters,

Ik ben net terug van een vakantie en lees dit bericht
Wat vreemd allemaal. Het ergste is dat ik bij mijn overstap per mail, per kaart en telefoon  vele malen de echte standen van 4 oktober 2012 had doorgegeven!
Dat jullie andere gegevens gebruiken was al heel naar, maar dat greenchoice dat ook deed  en dan nog hogere (toekomstige) standen is absurd.

Ik heb toen ook met Greenchoice contact gehad en zij meldden dat ze de doorgegeven standen gebruikten en niets konden veranderen en dat ik bij jullie moest zijn. Het is absurd dat jullie dit nu door de klant willen laten oplossen. Alstublieft onderling regelen, want ik ben niet op de hoogte van al jullie procedures.

Ik heb al voor tientallen euro's moeten bellen met Liander, greenchoice en jullie om alleen te kunnen overstappenen. Hier heb ik nooit enige compensatie voor gekregen. En nu willen jullie mij weer zo'n beltraject insturen? Alsjeblieft, los het onderling op, want jullie kennen de weg en de juiste personen bij al die organisaties, dit kan je een klant niet aan doen.......

Reputatie 3
Badge +3
Lastige kwestie. De een verwijst naar de ander en v.v.
Ik moet wel zeggen dat ik vaker dergelijke klachten heb gehoord waarbij Liander,Greenchoice betrokken is. Liander wil gewoon niet dat iemand overstapt en gaat in de tegenwerkstand. Beetje Flauw van Liander., GreenChoice 
Eneco heeft volgens mij wel juist gehandeld.
Wel ben ik het eens met vermoeide overstapper : een klant zou hierin niet betrokken moeten worden (tot de overstap is geregeld) aangezien een issue is tussen Eneco en Liander, greenchoice. (zelfde bij overstap van provider).
Daarbij is de klant wél verantwoordelijk om te controleren of alles goed is gegaan.

Dit waren even mijn twee centen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo vermoeide overstapper,

In je reactie vraag je ons deze kwestie onderling op te lossen met Greenchoice. Zoals Kelly aangeeft zijn de standen, die de netbeheerder doorgeeft, leidend. Dat betekent dat ook Greenchoice de aangepaste standen hoort toe te passen. Kun je aangeven of de eindstanden op de eindnota van Greenchoice overeenkomen met de beginstanden bij ons?

Dat je het vervelend vindt om opnieuw kosten te maken door contact op te nemen met Greenchoice, kan ik me voorstellen. Helaas kan Eneco als jouw leverancier, Greenchoice de meterstanden niet laten aanpassen.

Ik hoor graag van je of de meterstanden overeenkomen.

Groet,
Mike, Eneco
Hallo Mike,

Greenchoice had op de overstap-eindafrekening de volgende fictieve standen:
hoog 11692
laag    8849

Jullie hebben nu op mijn jaarnota als start deze fictieve standen:
hoog 11605
laag   8746

Dat sluit dus helemaal niet aan.........

In je reactie vraag je ons deze kwestie onderling op te lossen met Greenchoice. Zoals Kelly aangeeft zijn de standen, die de netbeheerder doorgeeft, leidend. Dat betekent dat ook Greenchoice de aangepaste standen hoort toe te passen. Kun je aangeven of de eindstanden op de eindnota van Greenchoice overeenkomen met de beginstanden bij ons?

Dat je het vervelend vindt om opnieuw kosten te maken door contact op te nemen met Greenchoice, kan ik me voorstellen. Helaas kan Eneco als jouw leverancier, Greenchoice de meterstanden niet laten aanpassen.

Ik hoor graag van je of de meterstanden overeenkomen.

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 4
Badge +1
Helemaal duidelijk! Inmiddels heb ik de kwestie voorgelegd bij de vorige leverancier en de netbeheerder. Zodra we meer weten, laat ik het hier aan je weten.

Groet,
Mike
Hallo Mike,

Is er al nieuws van Greenchoice en/of de netwerkbeheerder?
Zo nee,hoe lang gaat het nog duren denk je?

Helemaal duidelijk! Inmiddels heb ik de kwestie voorgelegd bij de vorige leverancier en de netbeheerder. Zodra we meer weten, laat ik het hier aan je weten.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1

Ik was van plan je deze middag een update te geven. Je bent me dus net voor :)
We hebben de kwestie voorgelegd en inmiddels zijn we in gesprek met Greenchoice. Helaas is er nog geen concrete uitkomst. Ik hoop in de loop van deze week meer te weten. Ik laat het gelijk aan je weten als we meer weten.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen vermoeide overstapper,

Op dit moment zijn we nog bezig met Greenchoice. Ik vraag je nog even geduld te hebben :)

Groet,
Mike
Mike, Bedankt voor de update. Fijn dat je laat horen dat jullie er nog mee bezig zijn!
Hallo Mike,

Het wordt bijna een wekelijkse afspraak zo met ons:o.......
Is er al nieuws over jullie overleg met Greenchoice over de foute beginstanden electra?
Waarom duurt het zo ontzettend lang (nu al drie weken)?
Reputatie 4
Badge +1
@vermoeide overstapper

Ja, bijna wel ;)

Ik houd het nog steeds iedere dag voor je in de gaten. In eerste instantie hebben ze ons verzoek afgewezen. Hierop hebben we toevallig vanmorgen weer een reactie verstuurd en verwezen naar de gegevens die de netbeheerder heeft gecommuniceerd. We hebben Greenchoice nogmaals verzocht akkoord te gaan met ons voorstel. We zijn dus nu weer in afwachting op hun reactie.

Ik ben met je eens dat het vrij lang duurt. Op de energiemarkt hebben de leveranciers en netbeheerders ruim de gelegenheid om te reageren. Daarom duurt het allemaal wat langer helaas.

Groet,
Mike
Hoi Mike,
Hier ben ik weer met het wekelijkse info verzoek.....
Het is gelukkig wel mooi weer....🆒
Al iets gehoord van Greenchoice over een oplossing ?

met groet,
Reputatie 4
Badge +1
Hallo :)

Ik ben er vanmorgen nog achteraan gegaan toevallig. We hebben nog geen reactie terug op onze laatste e-mail van 10 juli 2013. Ik verwacht één deze dag hun reactie, zodat ik je inhoudelijk kan informeren over de oplossing. Hoewel het al enige tijd duurt, vraag ik je nog even geduld te hebben.

Geniet van het mooie weer vandaag!

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
@vermoeide overstapper,

We hebben weer een reactie van Greenchoice 🙂 Ze geven echter wel aan nog even tijd nodig te hebben om te kijken hoe ze hier mee omgaan. Ze zien inderdaad dat de netbeheerder de standen heeft aangepast en hun standen hier van afwijken. Ze geven aan hier op korte termijn bij ons op terug te komen. Als we weer wat horen, laat ik het gelijk weten!

Groet,
Mike
hmmm,
Ik ben benieuwd......Ze denken er nu al enige maanden over na, zou een week extra iets uitmaken? Ik krijg niet zo'n beste indruk van de hele energie-organisatie; het lijkt een bureaucratische chaos. En het ergste is dat alle partijen gewoon de door mij doorgegeven correcte standen hadden kunnen gebruiken ipv de verschillende veel te hoog geschatte standen. Zeker Greenchoice wist al jarenlang wat mijn verbruik was en dan opeens zo'n veel te hoge inschatting gebruiken voor de eindnota ..... Echt ongelovelijk!

Maar goed , we wachten weer verder.......
Bedankt voor de update, Mike!
Reputatie 4
Badge +1
Ik snap je je gedachten hierover! Normaal gesproken verloopt een overstap en de standen hierbij, zonder problemen. Helaas in enkele gevallen loopt dit wat anders, zoals nu bij jou het geval is. Dat dit voor ongemak zorgt, kan ik me goed indenken. We doen er dan ook alles aan om het zo spoedig mogelijk in orde te maken. Het vervelende is dat we hierbij ook afhankelijk zijn van Greenchoice. Hierdoor duurt het helaas allemaal wat langer.

Bedankt voor je geduld en ik hou je wederom op de hoogte :)

Groet,
Mike
Ha die Mike,

Al iets gehoord van Greenchoice deze week? 😕
Reputatie 4
Badge +1
Zover ik kan zien nog niet. Wel zijn nu wel bezig de ontvangen berichten van de afgelopen 3 dagen te verwerken. Ik houd het nog steeds scherp in de gaten, zodat we het alsnog spoedig kunnen oplossen voor je :)

Mike
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb je vandaag telefnoisch geprobeerd te bereiken. Helaas heb ik je niet bereikt. Daarom geef ik je wederom mijn reactie via het forum. We hebben tot op heden geen reactie gehad, na hun laatste e-mail. Daarom gaan we deze week een reminder versturen, met het verzoek alsnog akkoord te gaan zodat we het alsnog kunnen oplossen. Dit duurt nu immers al veel te lang. Ik hoop dat het je wel duidelijk is dat we positieve intenties hebben en het graag zo spoedig mogelijk in orde maken. Helaas zijn we in dit geval ook afhankelijk van de andere partij.

Groet,
Mike
Hallo Mike,

Al iets gehoord?
Ik had vorige week ook maar weer een klacht naar Greenchoice gestuurd. Ik kreeg als antwoord dat Eneco te laat een correctieverzoek had ingediend en dat ze daarom nog vele weken gingen nadenken of ze hier nog iets aan willen doen.......
Dat al dat vergaderen en emailbehandelen meer kost dan het foutief  teveel  gerekende gewoon aan mij terugbetalen komt helaas niet in ze op.....(zucht)

Reageer