Foute meterstand online doorgegeven.. | Eneco Community
beantwoord

Foute meterstand online doorgegeven..

• 25 maart 2017
  • 39 reacties
  • 1154 Bekeken

Hallo Eneco,

ik heb zojuist mijn meterstanden online doorgegeven, maar achteraf blijkt dat ik toch nog een foutje heb gemaakt.
helaas zijn de meterstanden dus al verstuurd, en kan ik ze niet meer wijzigen?...

Wat moet ik nu doen?

mvg

R Kant
icon

Beste antwoord door Brandje 25 maart 2017, 17:16

Simpel!
Zet de juiste standen hier in je topic met de opnamedatum erbij.

Dan kan een moderator maandag de wijzigingen in het systeem maken en krijg je hier nader bericht.
Bekijk origineel

39 Reacties

Simpel!
Zet de juiste standen hier in je topic met de opnamedatum erbij.

Dan kan een moderator maandag de wijzigingen in het systeem maken en krijg je hier nader bericht.
Hier de juiste gegevens (en bedankt voor de snelle reactie)

Opname datum : 25-3-2017

Elektriciteit I (kWh): 019411
Elektriciteit II (kWh): 768

(ik heb op 11-5-2016 een nieuwe energiemeter gekregen)

Gas I (m³): 26778
Dan heb ik gelijk nog een vraagje, ik heb zonnepanelen op mijn dak liggen. Maar met het invullen van de meterstanden kon ik nergens doorgeven wat ik teruggeleverd heb met mijn zonnepanelen ?.

Is dit normaal? weet Eneco bijvoorbeeld zelf wat ik heb terug geleverd aan het lichtnet? IK hoop dat jullie me ook hier een antwoord op kunnen geven.

mvg

R Kant
Reputatie 7
Badge +5
Beste R. Kant,

De terugleverstanden kunnen wij niet automatisch uitlezen, deze dien je dus aan ons door te geven. Deze standen vind je terug onder teller 3 en 4. Kan je aangeven welke van de twee je daar aflas?

Groet,
Denise
goedemiddag,

ik heb onder het kopje: terugleverstand 2 (kwh) mijn terugleverstand afgelezen.

deze stond op

Terugleverstand 2 (kwh) : 1470

ik heb dit online niet door kunnen geven (onder het kopje meterstanden doorgeven) omdat ik daar geen keuze toe had? (dus ik weet niet of het bij jullie bekend is dat ik zonnepanelen heb)

kan u me vertellen of het zo duidelijk is?, en of het zo juist in jullie systeem is aangekomen?

mvg

R Kant
Heb je ooit bij de aanschaf van je PV deze aangemeld bij :

www.energieleveren.nl?
goedemiddag,

even om de duidelijkheid, ik weet niet of dat gebeurd is. Ik woon namelijk in een huurhuis, en de zonnepanelen zijn op mijn huis gelegd net voordat ik de sleutels van het huis kreeg.

IK sta een beetje perplex en weet nu ook niet precies wat ik moet doen...
goedemiddag,

even om de duidelijkheid, ik weet niet of dat gebeurd is. Ik woon namelijk in een huurhuis, en de zonnepanelen zijn op mijn huis gelegd net voordat ik de sleutels van het huis kreeg.

IK sta een beetje perplex en weet nu ook niet precies wat ik moet doen...

Hoi R.Kant,

Begin nou even gewoon op die site je PV daar aan te melden, dat is in principe verplicht en dan geeft jouw Netbeheerder de gegevens van de meters ook door aan Eneco.
Misschien is dat door een ander al gedaan, maar daar kom je wel achter als je daar je aanmeldt.
Dan weet Eneco dat ze ook om de terugleveringstanden moet vragen, maar meestal hebben PV eigenaren Slimme meters en hoef je ook geen meterstanden meer optegeven.
IK gaat me daar nu proberen aan te melden, maar wil wel nog even melden dat ik GEEN slimme meter heb maar een semi slimme meter, althans dat melde ze afgelopen jaar met het plaatsen van de nieuwe energie meter.

Wel hoop ik in elk geval nog te horen van jullie, of de gegevens die ik in het begin van dit topic zijn verwerkt (dus de juiste gegevens van de meterstanden) en of de teruglevering nog wel wordt mee genomen met mijn jaar opgaaf.

Mvg

R Kant
Oké, dan heb je dus een domme digitale meter.
Heb je geen Toon®️?
IK heb me inmiddels aangemeld op die site (blijkbaar was dat nog niet gedaan?...althans niet op die site?)

domme digitale meter dat was het ja;)!, ik heb wel toon! alleen die zit met van die adapter dingetjes op mijn elektriciteitsmeter en op mijn gas meter. IK heb namelijk geen p1 poort (zo noemen ze dat toch) op mijn gas of elektriciteitsmeter.

de module zonnepanelen voor mijn toon die bezit ik niet want dat was toen tegen meerprijs volgens mij (en vond ik zelf geen meerwaarde hebben).

Nu rest mij alleen nog de vraag: of de juiste meterstanden nu zijn aangekomen via dit topic , en of de teruggave van de zonnepanelen nog meegenomen wordt in de jaaropgave.

Uiteraard als jullie nog meer willen weten hoor ik het graag,

mvg

R Kant
Qua meterstanden komt het heus wel goed dat een moderator dat oppikt.
Maar qua Toon®️ zit je totaal fout qua meerwaarde.
Een PV samen met Toon werkt alleen maar met slimme meters via inderdaad een P1 poort.
Jij hebt nu een sensor op de stroommeter, dus elke puls van teruglevering ziet de sensor als stroomverbruik.
Alle gegenereerde stroomdata heb je niets aan, want de berekeningen gaan fout.
Ook weet Toon®️ niet wat de bruto opwek is van je PV. Een KWh verbruiksmeter dient daarvoor in je groepenkast gemonteerd te worden.
Dat is onderdeel van Zon op Toon®️ pakket.
Ik kan toch gewoon aflezen in mijn meterkast, op mijn domme slimme meter wat ik verbruikt heb en terug geleverd heb?. Die registreert dat wel gewoon netjes mag ik hopen;).

Ik zie iig graag een reactie van een moderator of het gelukt is met mijn meterstanden en of de terug levering wordt meegenomen op de jaaropgaaf.

(niet dat ik jouw verhaal nu wil afkorten over dat zon op toon, maar anders blijven we reacties op reacties sturen he;) )
Reputatie 4
Badge +4
@R. Kant,

Goed dat je je nu hebt aangemeld op de website energieleveren.nl. Ik verwacht dat de netbeheerder nu een slimme meter bij je zal plaatsen, maar daar informeert Stedin je verder over. Wat me opvalt, is dat wij nooit melding hebben gekregen van de nieuwe meter die op 11-05-2016 bij je is geplaatst. Is het mogelijk dat je mij een foto stuurt, waarop het meternummer duidelijk is te zien? Dan zorg ik dat dit correct in ons systeem wordt verwerkt.
Ik wil u gerust een foto sturen, maar dat kan niet via dit forum denk ik?? . Kan ik die foto ergens anders heen sturen??.

Ik heb vandaag ook bericht gehad van energieleveren, en die beweren dat mijn energie meter terug leverd en ik dus geen nieuwe energie meter nodig heb.

Mvg r kant
Wacht even tot morgen, want dan kan je de foto ook uploaden naar Webcare.
Want in hun administratie moet het eea toch aangepast worden.
Reputatie 7
Badge +6
@R. Kant,

Via hier kun je de foto's uploaden. Lukt dat?
Nee?, ik kan niet via dit forum foto's uploaden?. En ik zie ook geen link in uw reactie waar ik op kan klikken?..
Reputatie 7
Badge +6
@R. Kant,

Lukt het niet via de webversie om een afbeelding aan je reactie toevoegen? Je kunt anders hiervoor webcare@eneco.com mailen en mijn naam in het onderwerp zetten, dan ga ik er verder mee.
mijn excuses, inderdaad via de webversie kan het wel. Hierbij dan 2 fotos, 1 van de energiemeter die geplaatst is. en 2 het bewijsje dat mijn energiemeter inderdaad vervangen is vorig jaar mij;) (volgens mij staat daar ook het serienummer van de nieuwe geplaatste energiemeter op? ).
Reputatie 5
Badge +3
@R.Kant,
Bedankt voor je foto. We zorgen dat het hier in orde komt met de meterstanden!
Goedemorgen eneco,

Ik was benieuwd of de gegevens van mijn meterstand(en) inmiddels al juist waren verwerkt, en of jullie ook mijn terugleverstand meenemen in de jaaropgaaf.

Mvg r kant
Reputatie 4
Badge +4
@R. Kant,

Helaas hebben we dit nog niet volledig kunnen verwerken, omdat we op de foto maar 1 stand zien. Wil je ons foto's van alle actieve telwerken toesturen?
Jullie vroegen mij om een foto te sturen van mijn nieuwe energie meter (met het serienr) omdat jullie schijnbaar nooit een melding hadden gehad dat ik afgelopen jaar mei een nieuwe energie heb gehad.

Dit heb ik gedaan zoals u kan terug lezen op dit forum. Nu vraagt u mij om foto's van mijn meterstanden door te geven. Voor alle duidelijkheid vanavond stuur ik u alle foto's door van de actieve meterstanden. Wel wil ik er even duidelijk bij melden dat deze standen zullen afwijken van de meterstanden die ik al op dit forum had doorgeven. Dit door de simpele reden dat we alweer een kleine week verder zijn. En de meterstanden natuurlijk niet stilstaan;). Ik ga er vanuit Als ik vanavond de foto's met de meterstanden op dit forum gestuurd heb. Dit zsm verwerkt wordt in het systeem, ik mijn jaaroverzicht krijg en dit afgerond is?;).

Mvg r kant
Goedenmiddag,

zoals beloofd hier dan de foto`s van mijn (actieve) meterstanden;).

op foto nr 1 (stand 1523, teruglevering II (kwh) ) is te zien wat ik terug geleverd heb in samenwerking met mijn zonnepanelen .

op foto nr 2 (stand 789, tarief II (kwh) is te zien wat ik verbuikt heb aan stroom afgelopen jaar. (let op dit is de stand van mijn nieuwe energiemeter)

Op foto nr 3 (stand: 26781), kunnen jullie zien wat mijn huidige stand van het gas is.

en als laatste op foto nr 4 (bewijs Enexis) zien jullie wat de laatste meterstand was van mijn oude energiemeter, voordat het werd vervangen vorig jaar mei.

Ik hoop dat jullie zo voldoende gegevens hebben, en mijn jaar opgave in orde kunnen maken en dat het teruggekoppeld wordt naar mij.

mvg

R Kant

Reageer