Fout in jaarafrekening | Eneco Community
beantwoord

Fout in jaarafrekening

In de jaarafrekening is een fout geslopen. Resultaat 9000 kwh teveel berekend. Bewijs naar eneco gestuurd, contact met 4 medewerkers die allen incapabel bleken te zijn.de aanmaningen stromen binnen, wat kan ik doen?.
icon

Beste antwoord door Rodney 11 april 2016, 09:33

Hoi @F.A. van der Wiel,

Erg frustrerend dat jouw correctieverzoek zo moeizaam verloopt. Ik help je hier graag verder mee.
De instructies van @Brandje zijn top, dank daarvoor! Wil je mij via een privébericht jouw klantgegevens toesturen?
Dan ga ik direct voor je aan de slag, ik stel de foutieve nota uit en zorg ervoor dat je een gecorrigeerde versie krijgt.

Groet,

Rodney

Bekijk origineel

25 Reacties

In de jaarafrekening is een fout geslopen. Resultaat 9000 kwh teveel berekend. Bewijs naar eneco gestuurd, contact met 4 medewerkers die allen incapabel bleken te zijn.de aanmaningen stromen binnen, wat kan ik doen?.
Waren de meterstanden op je jaarnota dan geschat?

Of geef dan indien mogelijk een omschrijving van de fout die er in is geslopen.
Dan is "meedenken" makkelijker en kan gericht misschien een oplossing gegeven worden.
Bij het wisselen van oude naar slimme meters is door de medewerker de stand goed genoteerd. We hebben ook foto's van de meter en stand. Bij het verwerken is door de Eneco het getal 50 489 omgezet naar 59489
Aiii een bekende fout die gemaakt kan worden.
Eneco dient dit bij je Netbeheerder te verifiëren, als jij met voldoende bewijs komt.

Foto's zijn een goed hulpmiddel, maar de monteur zou ook een omwisselbewijs afgegeven moeten hebben waar ook de standen op staan.

In ieder geval dient Eneco dit eerder bedoelde bewijs bij je Netbeheerder op te vragen, want dat wordt gearchiveerd, zelfs is het een beperkte tijd mogelijk dat men de oude domme meters van je opspoort en dan het bewijs aan Eneco levert.

Hangende dit onderzoek zal Eneco toch de betaling van je jaarnota moeten opschorten, lijkt me, zeker nu de aanmaningen binnen komen bij je.........

Even afwachten op een reactie van een moderator as maandag, die eventueel nog aanvullende vragen/bewijzen aan je kan vragen.

Overigens vreemd dat 4 medewerkers je deze bovengenoemde werkwijze niet uitgelegd/toegepast hebben.
Gelukkig hebben we een forum, waar je dit tenslotte ook nog digitaal vastlegt en waar je altijd op kan terug vallen.
Bedankt voor je reactie Brandje. Wij hebben een foto van de meter met meterstand opgestuurd, en foto van het omwisselbewijs, het orgineel stuur ik niet op.
Medewerker 1 ging de aanvraag tot correctie doorsturen en na 15 werkdagen zouden we wat horen. Vroeg nog een cijfer voor het gesprek:(), na 15 dagen bellen met medewerker 2. Oeps er was niets met onze nota gebeurd maar hij ging het in orde maken. Na 15 dagen weer bellen, oeps nummer 2 had het naar de verkeerde afdeling gestuurd maar nummer 3 zou het regelen en de automatische incasso stopzetten en de betaling stoppen totdat alles uitgezocht was. Na 15 dagen weer bellen nummer 4 zag dat er van alles fout gegaan was en wilde graag de bewijsstukken en ging het nu echt doorsturen en zorgen dat we geen rekeningen krgene totdat alles was uitgezocht. Vandaag rekening in de bus van maar liefs 3100 euro. Help ik word niet goed en hoop niet afgesloten te worden.
Jammer, jammer dat je het forum niet eerder had gevonden.
Dit soort zaken worden hier gewoon voor je geregeld.
Alleen loop je het risico dat een moderator toch die foto's en kopie omwisselbewijs nog een keer aan je vraagt; is niet erg die kan je dus gewoon digitaal verstrekken.
Let op niet hier als foto bij dit topic plaatsen, want die gegevens zijn privacy gevoelig ivm naam adres enz.
Dus gewoon nu even wachten tot maandag en je hoort vanzelf meer en je wordt hier in dit topic door een moderator op de hoogte gehouden van de gang van zaken.

Toch een fijn weekend!!
Dank, we wachten de reactie van eneco af en zullen zeker genieten van het weekend.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @F.A. van der Wiel,

Erg frustrerend dat jouw correctieverzoek zo moeizaam verloopt. Ik help je hier graag verder mee.
De instructies van @Brandje zijn top, dank daarvoor! Wil je mij via een privébericht jouw klantgegevens toesturen?
Dan ga ik direct voor je aan de slag, ik stel de foutieve nota uit en zorg ervoor dat je een gecorrigeerde versie krijgt.

Groet,

Rodney
Nog steeds geen adequatie acties van Eneco op ons verzoek tot herberekeningvan de jaarnota 2015. Bewijs gestuurd, o die hadden we niet gezien zegt medewerker 4. Misschien nog een keer sturen? Natuurlijk gedaan, foto' s van het omwisselbewijs en foto van de metr zelf. Hoe duidelijk wil je het hebben. Na 12 dagen gebeld. Nog niets mee gedaan. De mailtjes komen net binnen zei medewerker 5. NEE u maakt ze net open!!! Deze medewerker gign het nu echt opsturen naar de goede afdeling. ONBEGRIJPELIJK wat een bedrijf. Het mooie is als ik bel krijg ik de mededeling dat het gesprek opgenomen wordt voor trainingsdoeleinden. Ik mag hopen dat vele medewerkers opnieuw opgeleid gaan
worden. Wanneer komt aan deze soap een einde. Wie bij de Eneco gaat het oppakken en regelen!!!!!
Hetgeen je hiervoor schetst is allemaal treurig genoeg, maar heeft zich dat niet afgespeeld voordat moderator Rodney 9 dagen geleden, zich er mee ging bemoeien?

Dan moet je toch nu eerst op zijn reactie even wachten?

Uiteindelijk zal er ook een goedkeuring van je Netbeheerder moeten komen en ik vermoed dat Eneco daarmee in de weer is nu.
Uit ervaring weten we dat die fase erg vertragend kan werken.

Hoe dan ook, wacht het nadere bericht van Rodney of zijn collega morgen even af.
Het allerbelangrijkste is dat je onomstotelijk bewijs hebt geleverd.
Wij wisten niet of we onze gegevens betrouwbaar door konden sturen naar ene Rondney. En mijn verhaal is van vanmiddag!
Ene Rodney......
Die is moderator hier op het forum en is samen met het team de verbindende factor tussen enerzijds wij als klanten/forumleden en anderzijds Eneco.

Maar Rodney had toch geen gegevens aan je opgevraagd?
Of was dat via privé-bericht gegaan?
Voor jou misschien allemaal bekend maar voor ons nieuw! Hij vraagt ons via een privebericht onze klantgegevens. Ik durf dat niet zomaar op te sturen en waarheen?
Voor mij allemaal inderdaad bekend.
Maar ook voor jou, want bij zijn naam staat immers zijn functie.
Je vrees is uiteraard logisch; het is tenslotte privacy gevoelig.
Jammer dat, nu je deze weg in het forum had gevonden, dat je dat hier niet even nagevraagd hebt.

Nu gewoon even afwachten op morgen.
Nog even een laatste reactie ( in ieder geval bedankt voor alle reacties en tips van je), maar wij zijn niet bekend met een forum en al helemaal niet met de functie van Moderator. Als ik de betekenis lees dan is het meer een " politie achtige " titel/ functie en lees ik niet " een oplosser" .Maar goed we zijn weer wijzer geworden en wachten morgen af ( dat doe ik al sinds 2 januari).
Reputatie 7
Badge +6
@F.A. van de Wiel

Je hoeft je klantgegevens niet te geven hiermee ben je geregistreerd op dit forum. Dat was Rodney even ontgaan, het was een van zijn eerste dagen op het forum, zullen we het hem maar vergeven ;)
Ik ga kijken of ik de correctie met spoed voor je op kan laten maken, ik zie dat je hier ook gister telefonisch contact over hebt gehad met een collega van mij.

Groet,

Folkert
Beste Folkert, je kent de geschiedenis van onze vraag om de jaarnota 2015 te herzien omdat daar een fout bij het verwerken van de metergegevens was geslopen. Nu hebben ze alleen de stroom uit de jaarrekening gehaald en aan de hand van de juiste gegevens een nieuwe berekening gemaakt. Nu krijgen we 1900 euro terug, klopt natuurlijk niet. Waarom wordt er geen nieuwe jaarafrekening gemaakt met de juiste gegevens en aan de hand daarvan een nieuw maandbedrag.door alle rekeningen die we al gekregen hebben wordt het nu echt onoverzichtelijk. Help ons nu eens even echt en goed!
Nu zie ik op mijn eneco dat we 600 euro moeten betalen. Nergens terug te vinden waar dit bedrag op gebaseerd is. Waarom krijgen we geen nieuwe jaarafrekening zodat alles inzichtelijk en ovezichtelijk wordt, dit allemaal n.a.v. een fout die gemaakt is bij het overnemen van de metergegevens. Wanneer laat de eneco zijn administratieve vakkundigheid eens zien of wanneer staat hier iemand op om dit eens netjes af te handelen?????????
Reputatie 7
Badge +6
@F.A. van der Wiel

je hebt een aanvullende nota gekregen. Van de oorspronkelijke nota wordt 1906,43 afgetrokken. Tevens zijn alle termijnbedragen tegengeboekt en vervangen voor 200 euro. Dat er nu nog een bedrag open staan van 609,86 komt door de termijnbedragen die we de afgelopen maanden in rekening hebben gebracht. Ik stuur je hier een overzicht van op.
Pfff, het ei is gelegd. Alles is rond en netjes betaald. Laatste vraag:kan ik ook ergens mijn 5 x 20 min belkosten declareren??
Pfff, het ei is gelegd. Alles is rond en netjes betaald. Laatste vraag:kan ik ook ergens mijn 5 x 20 min belkosten declareren??

Per gesprek is dat dan €0,45; dus 5 x €0,45 = €2,25......., toch?
+ je gebruikelijke belkosten van je abonnement.
Bellen van een 0900 nr doe je natuurlijk via een vaste lijn.
Mobiel bellen van een 0900 nr is niet handig, toch?
En als er geen vaste lijn is?
Dan kan je dat aantonen via een uitdraai van je mobiele provider en proberen in te dienen bij Eneco.
En dan maar afwachten wat hun beleid is.
Ik kan me voorstellen dat ze de kosten van een vaste lijn vergoeden, maar mobiel?.........

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen