Forse aanpassing voorschotnota | Eneco Community
beantwoord

Forse aanpassing voorschotnota

• 5 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 432 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 21 reacties
Goedemiddag,

Afgelopen week heb ik de meterstanden voor de jaarnota weer ingevuld, en ik verwacht een substantieel bedrag terug te krijgen, dus dat is mooi, de nieuwe voorschotnota zal ook weer lager zijn (die heb ik in het verleden altijd verhoogd om extreem strenge winters te kunnen dekken).

Echter, afgelopen maand is er bij ons een zonneboilercombi geplaatst die niet alleen warm water levert, maar ook de CV ondersteunt, daarbij wordt er volgende maand een solar carport geplaatst, en die zal naar verwachting ongeveer evenveel stroom opleveren als wij verbruiken.
Met andere woorden; we zijn goed bezig 🆒

Het is echter wel heel jammer als ik het hele jaar een voorschotnota mag betalen die waarschijnlijk zo'n 50-60% te hoog is, en ik heb begrepen dat een aanpassing van >10% via mijn eneco niet werkt (afgezien van het feit dat het nu sowieso niet werkt, maar dat zal aan de afwikkeling van de jaarnota liggen).

Dus... hoe ga ik dat aanpassen als het wel weer mogelijk is mijn voorschotnota aan te passen?

Groet, Minette
icon

Beste antwoord door Audrey 5 augustus 2015, 16:20

Hi Minette,

Je bent goed bezig! Als je het termijnbedrag met meer als 10 % wilt aanpassen, dan kan je dit via onze klantenservice verder aanpassen of een herberkening laten maken. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Minette,

Je bent goed bezig! Als je het termijnbedrag met meer als 10 % wilt aanpassen, dan kan je dit via onze klantenservice verder aanpassen of een herberkening laten maken. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Hi Audrey,

Dank voor je snelle reactie, zodra de jaarnota binnen is en het nieuwe termijnbedrag bekend is zal ik even contact opnemen.

Groet, Minette.
Hi Minette,

Groet, Audrey

Hi Audrey,

Is via het forum ook via de klantenservice of kan dat alleen telefonisch?
Want ingelogd in mijn Eneco een mail sturen betekent vreemd genoeg dat ik al mijn gegevens moet invullen, zelfs of ik al klant ben?

Groet, Minette.
Je kan gewoon hier je wensen kenbaar maken. Bv 30% lagere voorschotnota, dan regelt een moderator dat voor je en geeft je hier een terugkoppeling.
Makkelijk zat toch?
Oh dat is tof, dan wil ik graag een 36,3% lager termijnbedrag 🆒
Dat wordt dan een mooi rond bedrag.
Oh dat is tof, dan wil ik graag een 36,3% lager termijnbedrag 🆒
Dat wordt dan een mooi rond bedrag.

Hoi Minette,

Ik weet niet of je een Toon hebt, maar je kan op verzoek vragen de nieuwe schatting van je verbruik gekoppeld aan je gewijzigde voorschotnota, laten pushen naar je Toon.
Dat gebeurt niet automatisch namelijk!
Hi Brandje,

Nee, ik heb geen Toon en wil ook geen Toon, dus dat gaat m niet worden, maar als we straks een carport hebben die meer stroom oplevert dan wij verbruiken en de Atag Q-solar ondersteunt de CV ook, dan heb ik er wel vertrouwen in dat de gewenste verlaging het verbruik dekt.

Daarbij hou ik de meterstanden redelijk strak bij (in een Excel file, op mindergas.nl en bij energiemanageronline.nl) en de prognose van mindergas.nl is in het verleden behoorlijk accuraat gebleken, dus mocht ik qua gasverbruik hoger uitkomen dan het gewenste termijnbedrag dekt, dan kan ik dat snel genoeg weer laten verhogen.
Hoi Minette,

Jij bent een energieverbruikster naar m'n hart.
Uiteraard heb je voor het monitoren van je energie geen Toon nodig, dat kan op de door jou genoemde manier prima.
Energiemanageronline gebruik ik zelf ook om alle standen in beeld te hebben.

Dus je bent m.i. goed bezig!!
Zal ik je wat leuks vertellen?
Wij hebben het huis van mijn ouders gekocht, en ondanks het feit dat zij veel meer energie verbruikten (understatement), hield mijn moeder het wel altijd keurig bij, en heb ik de verbruikscijfers van dit huis vanaf 1980 😉
Zal ik je wat leuks vertellen?
Wij hebben het huis van mijn ouders gekocht, en ondanks het feit dat zij veel meer energie verbruikten (understatement), hield mijn moeder het wel altijd keurig bij, en heb ik de verbruikscijfers van dit huis vanaf 1980 ;)

Je hebt het dus niet van een vreemd en is het je bijna met de pap-lepel ingegoten, toch.....
Leuk verhaal hoor Minette!

Als je deze oude gegevens ook nog in je huidige grafiek zet krijg je wel een mooi beeld.
Dat ouderen meer energie gebruiken is, zoals je vermoedelijk ook wel weet, gewoon een gegeven; het is dus inherent aan ouderdom.
Of hebben jullie nu extra energie-besparende maatregelen genomen?
Wij beginnen dat hier thuis toch ook enigszins te merken, maar in de voetnoot kan je zien dat ons verbruik zeker qua gas erg laag is (goed geïsoleerd huis).
De dakkapel is vervangen (moest ook breder anders hadden we geen ruimte voor de Q-solar gehad), en een 2015 dakkapel is natuurlijk al een stuk beter geïsoleerd dan een 1971 dakkapel, daarbij heeft onze nieuwe dakkapel een schuin dan ipv een plat dak, en het zou me niets verbazen als dat ook gunstiger zou zijn qua warmteverlies, het lijkt iig al gunstiger te zijn qua opwarming van de zolder in de zomer.
Verder heeft het huis al sinds 1981 dubbel glas, en dat kan natuurlijk niet op tegen het huidige glas, maar om dat allemaal te gaan vervangen was me teveel in de papieren gelopen, er was al dak- , vloer- en spouwmuurisolatie.

Wij hadden iig geen aanpassingen gedaan de afgelopen 2 jaar, dus ons lagere gasverbruik is primair aan mijn "we stoken niet voor de vogels" beleid te danken, en ons lagere stroomverbruik zal onder andere liggen aan het feit dat ik overal LED-lampen ben gaan gebruiken, we een zuinigere TV hebben en er niet permanent een PC staat te draaien, hoewel dat laatste vooral te danken is aan het feit dat we te laks waren om alle verhuisdozen uit te pakken :8

Werkt een lokquote hier ook, of komt er vanzelf een mod kijken als we het topic verslowchatten?
Want dan kan die mod gelijk even m'n 36,3% verlaging van m'n termijnbedrag regelen 😛
De dakkapel is vervangen (moest ook breder anders hadden we geen ruimte voor de Q-solar gehad), en een 2015 dakkapel is natuurlijk al een stuk beter geïsoleerd dan een 1971 dakkapel, daarbij heeft onze nieuwe dakkapel een schuin dan ipv een plat dak, en het zou me niets verbazen als dat ook gunstiger zou zijn qua warmteverlies, het lijkt iig al gunstiger te zijn qua opwarming van de zolder in de zomer.
Verder heeft het huis al sinds 1981 dubbel glas, en dat kan natuurlijk niet op tegen het huidige glas, maar om dat allemaal te gaan vervangen was me teveel in de papieren gelopen, er was al dak- , vloer- en spouwmuurisolatie.

Wij hadden iig geen aanpassingen gedaan de afgelopen 2 jaar, dus ons lagere gasverbruik is primair aan mijn "we stoken niet voor de vogels" beleid te danken, en ons lagere stroomverbruik zal onder andere liggen aan het feit dat ik overal LED-lampen ben gaan gebruiken, we een zuinigere TV hebben en er niet permanent een PC staat te draaien, hoewel dat laatste vooral te danken is aan het feit dat we te laks waren om alle verhuisdozen uit te pakken :8

Werkt een lokquote hier ook, of komt er vanzelf een mod kijken als we het topic verslowchatten?
Want dan kan die mod gelijk even m'n 36,3% verlaging van m'n termijnbedrag regelen :P

Hoi Minette,

Inderdaad gaan we nu teveel off-topic.
Een moderator komt altijd kijken; ze meldden hier op het forum dat ze dan ook alle reacties lezen.
Natuurlijk kan jouw verzoek nu even over het hoofd worden gezien. Ik zou dan ook tot morgen wachten en dan eventueel Danielle of Folkert even een pbtje sturen.
Incidenteel vinden ze dat echt niet erg!
Reputatie 7
Badge +6
@Minette

We kunnen uiteraard het voorschot voor je aanpassen. Je hebt onlangs de jaarnota ontvangen, daarop is een nieuw voorschot vastgesteld. Ik kan dat met ingang van de volgende maand voor je aanpassen. Ik hoor graag wat het moet worden, dit mag eventueel ook via pb.

Reageer