Enkeltarief na overstap en onterecht een boete | Eneco Community
vraag

Enkeltarief na overstap en onterecht een boete


  • Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Ik kom er niet meer uit, ben van Essent naar Eneco gegaan en ben ondertussen 20 mailtjes, 10 telefoontje en enorm veel frustratie verder, maar het loopt nog niet zoals ik wil. heb twee keer klachtenformulier ingevuld maar de antwoorden die ik daarop krijg, zijn niet voldoende.
Bij bellen krijg ik elke keer te horen dat men wel een 'aantekening ziet staan' maar dat het nog niet verwerkt is..
Het vervelende is dat ik elke keer een ander aan de lijn krijg en het lijkt wel alsof de afdelingen niet met elkaar communiceren. Ik heb mail en brief antwoord op bijvoorbeeld mijn termijn bedrag, en als ik inlog staat er bij mijn termijn weer iets anders dan ik op papier bevestigd heb gekregen.
Waar kan ik terecht zodat ik zeker weet dat e.e.a. goed geregeld wordt ? is er niet 1 contactpersoon waarmee ik met al mijn vragen terecht kan ? Het liefst per email, zodat ik alles zwart op wit heb, want ik heb ondertussen al een ordner vol met aantekeningen en brieven en mailtjes. Ik bewaar alles, je weet nooit of ik het nog nodig heb als bewijsmateriaal...
als klap op de vuurpijl krijg ik van eneco twee keer (1x voor gas en 1x voor electra) een boete  van 50.- voor contractbreuk. belachelijk..
Hoe ga je om met nieuwe klanten??

15 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo EdSp,

Welkom als klant bij Eneco en welkom op ons forum. Ik vind het erg jammer te lezen dat je al langere tijd bezig bent en de zaken nog niet naar wens verlopen. Het is niet onze intentie om bij jou voor frustraties te zorgen. Ik verneem graag welke punten naar jouw idee nog niet goed verlopen. Ik kijk dan graag met je mee naar de kwestie. Als je mij een toelichting geeft, help ik je verder. Natuurlijk neem ik het deel rondom de in rekening gebrachte boete hierin ook mee.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Groet,
Mike
Hallo Mike,
misschien heb je even wat aan klachtnummers : ( ik heb nl. klachtformulieren ingevuld met daarin bijlages in word bestand waarin alles compleet staat uitgewerkt )
1e: 130228-00241 ( van 28.02.2013 )
2e 130311 -  000473 ( van 11.03.2013 )  

Er zijn maar twee dingen die ik wil : 

* enkel tarief ipv dubbel ( lijkt me niet het meest moeilijke )

* Toon geleverd krijgen en het daarbij behorende abonnement tot 01.04.2014, zonder dat ik daarbij een boete moet betalen voor contractbreuk omdat ik via de site gaslicht.com me aangemeld heb bij jullie eind nov/begin dec 2012 en toen bericht kreeg dat ik per feb. 2013 over zou gaan. Toen dat gerelegd was wilde ik Toon bestellen, want daar was alles om gedaan.
Via jullie website dus ingelogd met mijn klantnummer etc en toon besteld. toen was de enige optie dat ik daar ook een abonnement aan koppelde , en toen dus gekozen voor toon voor 50 % en een jaarcontract.
Ik had geen andere keuze ! En aangezien ik toen ingelogd was met mijn klantnummer, nam ik aan dat de gegeven bekend waren bij jullie. Nu zeggen jullie dus het nodig te vinden mij hiervoor een boete te geven.
Ik wil je ook rustig mijn word bestand doormailen ( als je me aangeeft waarheen )  waarin ik alles vanaf dag 1 heb bijgehouden.... Dan kun je het rustig doorlezen en begrijp je hopelijk mijn frustratie.
Groeten,
EdSp
Reputatie 4
Badge +1
Hallo EdSp,

Helder. Ik ga ermee aan de slag en je kunt mijn inhoudelijke reactie tegemoet zien.

Groet,
Mike
Reputatie 5
Badge +3
Beste EdSp,

Mike is 2 dagen vrij. Op zijn verzoek geef ik aan je door dat hij er maandag inhoudelijk op terug komt.

Groet, Kelly
Reputatie 4
Badge +1
@EdSp

Zoals Kelly aangaf, kom ik vandaag met een reactie. Graag leg ik je uit dat het niet onze insteek is geweest de zaken niet goed te laten verlopen. Het spijt ons dat we direct na je overstap voor onvrede en ongemak hebben gezorgd. Ik bied je onze excuses aan. Inmiddels heb ik het enkeltarief, met terugwerkende kracht, in orde gemaakt. Ook hebben we de onterechte boete van 50 euro laten vervallen. Verder hebben we de juiste contracten in orde gemaakt (i.c.m. Toon).

Omdat we het vervelend vinden dat je meerdere keren contact met ons heb moeten opnemen over de kwestie én om onze excuses kracht bij te zetten, heb ik je vorige week een attentie toegestuurd.

Ik hoop dat ik op deze manier duidelijk bevestig dat alles nu goed is geregeld. Heb je nog vragen, stel ze gerust :)

Groet,
Mike
Beste Mike,
bedankt voor je reactie. Ik ben een stuk geruster na bovenstaande melding van je.

Je hebt het alleen over 'de onterechte boete van 50 euro '. Ik neem aan dat je daar wel de ' twee onterechte boetes van 50 euro' mee bedoeld ? ( 1x gas en 1x electra).
Dat hoor ik graag nog even van je.

En als ik inlog op 'mijn eneco' is daar ook niets aangepast ( termijnbedrag nog op 119.- in tegenstelling tot 165 euro ) en dan de twee boetes worden daar nog gemeld. Ik begrijp dat daar een aantal dagen overheen moeten gaan, wanneer denk je dat dit allemaal correct vermeld staat ? Tevens staat hier nog het 'verkeerde contract' vermeld.

En dan wil ik je nog vragen om me via brief e.e.a. te bevestigen van bovenstaande. ( dus enkel tarief vanaf ingangsdatum contract - en de kwijtschelding van de twee boetes van 50 euro ). Voor in mijn dossier zeg maar.
Ik heb al een bevestiging middels brief dat mijn termijn bedrag 165 euro is, dus ik ga ervan uit dat dat binnekort op mijn eneco zichtbaar is.

Ik begreep dat vanaf 01.04.2013 de netwerkkosten die ik nu nog aan Enexis betaal via jullie gaan lopen, dan wordt dus het termijn bedrag automatisch weer hoger ? Of moet ik dat zelf regelen ?

Als laatste wil ik je hartelijk danken voor de bos bloemen die je gestuurd hebt, een heel attent gebaar en dit waarderen we natuurlijk.

Groet.
EdSp
Reputatie 4
Badge +1
Hallo EdSp,

Klopt helemaal, we brengen dus geen boetes bij je in rekening.

Ik heb met je meegekeken op Mijn Eneco. Onder het kopje "Uw nota's" zie je bovenaan een nota staan met een tegoed van 50 euro. Via het tegoed van 50 euro laten we de eerdere boete van 50 euro vervallen.

Onderaan de pagina "Uw Nota's" kun je kiezen voor "Uitgebreid nota- en betaaloverzicht". Hierop vermelden we alle nota's die we hebben gemaakt. De eerste nota is het termijnbedrag van 165 euro. Daarnaast de nota van de boete en de tegenboeking hiervan. Al met al brengen we je dus een termijnbedrag in rekening van 165 euro. Als je naar "Uw Termijnbedrag" gaat op Mijn Eneco, vindt je terug dat je actuele termijnbedrag inderdaad 165 euro is.

Vandaag hebben we de producten ook aangepast op Mijn Eneco. Wellicht heb je gekeken voor we deze wijziging hebben doorgevoerd. Controleer je het nog even?

Het bedrag dat je normaal gesproken aan netwerkkosten betaalt, tellen we bij je huidige voorschotbedrag op. Dit bedrag kan vanwege afronding hooguit enkele euro’s afwijken. Je hoeft hier zelf niks voor te doen verloopt allemaal automatisch.

Leuk om te lezen dat je de bos bloemen waardeert 🙂 Ik hoop dat onze positieve intenties hiermee zijn overgekomen.

Vindt je het ook goed als ik het per e-mail aan je bevestig?

Groet,
Mike
Beste Mike,

dank weer voor je snelle antwoord.

Ik zie dat de producten nu inderdaad goed staan. Ik zie echter maar 1 creditnota van 50,- ... Hoop dat dat dus toch goed gaat.

Ook zie ik dit staan :

"Uw nota's:

Uw notabedrag € 50,00 - Wordt afgeschreven op de: 27e van mei - Bankrekening nummer ...........

Uw notabedrag € 115,00 - Wordt afgeschreven op de: 27e van mrt - Bankrekening nummer.............. "
 
Ik wacht de afschrijvingen wel even af, maar ga ervan uit dat er de 27e van mei geen 50 euro zal worden afgeschreven.

Groeten,
EdSp
Mike,
vergeten te melden, het is prima dat je mij e.e.a. via email bevestigd. Dan print ik het uit voor mijn eigen dossier, is ook ok.

EdSp
Reputatie 4
Badge +1
Nee, als je op het overzicht kijkt zie je dat we slechts 165 incasseren. Dit is voor je termijnbedrag.

Ik zal je binnen enkele dagen de besproken punten per e-mail bevestigen.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb de bevestiging gemaild 🙂
Beste Mike,
ik heb nog een vraag : ik zie dat er 215 euro is afgeschreven maar ons termijnbedrag is 165 ?


Elektriciteit  € 44,51 
Gas  € 73,02 
Extra i.v.m. constant termijnbedrag  € 47,47 
Uw huidige termijnbedrag  € 165,00

waarom is er 215 euro afgeschreven ? Kun jij dat nagaan ?

vr. gr.
EdSp
Reputatie 4
Badge +1
Beste EdSp,

Je hebt vorige maand 115 euro betaald. Dit komt door de boetekosten van 50 euro, die we hebben laten vervallen. Bij het laten vervallen van de extra kosten, gingen we er vanuit dat het bedrag wel betaald was. Daarom hebben we 50 euro minder van je rekening geincasseerd. Dit is foutief. We hebben deze maand dan ook het resterende bedrag samen met je termijnbedrag geincasseerd.

Ik zie dat je Toon hebt aangeschaft. Je ontvangt 50 % korting op Toon. Daarom brengen we je eenmalig 60 euro in rekening. Dit incasseren we samen met het nieuwe termijnbedrag. Dan weet je alvast dat de volgende afschrijving 225 euro bedraagt.

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
Beste Mike,
helemaal duidelijk, bedankt maar weer !
Fijne dag nog !
Groeten,
EdSp
Reputatie 3
Badge
Laat je ons op termijn weten of toon bevalt? Bij vragen weet je het forum ook te vinden he? 🙂

Reageer