Energierekening voor dezelfde maand door oude en nieuwe leverancier | Eneco Community

Energierekening voor dezelfde maand door oude en nieuwe leverancier

• 4 april 2012
  • 2 reacties
  • 515 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Oud-Moderator
  • 2785 reacties
‘Ik kreeg van mijn oude en nieuwe leverancier een energierekening voor dezelfde maand. Betaal ik nu dubbel?’

Een begrijpelijke vraag, die ik soms van klanten hoor. Maar wees gerust, je betaalt niet te veel!

Eneco brengt elke maand je termijnbedrag in rekening, tot het moment dat we de jaarnota maken. Je betaalt hiermee een voorschot voor je energiekosten. Op de jaarnota brengen we deze termijnbedragen in mindering op je daadwerkelijke, totale energiekosten. En heb je met een oude en nieuwe leverancier te maken? Dan gebruiken beide leveranciers dezelfde meterstanden om je energiekosten te berekenen. Zo betaal je dus nooit dubbel voor je energieverbruik.

2 Reacties

Reputatie 1
Badge
‘Ik kreeg van mijn oude en nieuwe leverancier een energierekening voor dezelfde maand. Betaal ik nu dubbel?’

Een begrijpelijke vraag, die ik soms van klanten hoor. Maar wees gerust, je betaalt niet te veel!

Eneco brengt elke maand je termijnbedrag in rekening, tot het moment dat we de jaarnota maken. Je betaalt hiermee een voorschot voor je energiekosten. Op de jaarnota brengen we deze termijnbedragen in mindering op je daadwerkelijke, totale energiekosten. En heb je met een oude en nieuwe leverancier te maken? Dan gebruiken beide leveranciers dezelfde meterstanden om je energiekosten te berekenen. Zo betaal je dus nooit dubbel voor je energieverbruik.
het is eigenlijk gewoon je portemonee leeg halen, maar rente geven ze niet op het geleende bedrag. die krijgen ze zelf en houden dat zelf. niet alleen eneco maar overal waar je teveel betaald.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo kaipo,

Ik begrijp je redenatie. Graag geef ik je daarop een reactie. Het komt geregeld voor dat er ondanks het 'extra' termijnbedrag, nog een bijbetaling ontstaat op de eindnota. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid energie die verbruikt is in de periode tot de overstap en of het termijnbedrag toereikend was of niet. Dat blijft een inschatting. Als er op de eindnota een tegoed ontstaat, maken we dat zo snel mogelijk over. Daar berekenen we inderdaad geen rente over, maar dat doen we andersom ook niet, wanneer er een bijbetaling ontstaat. We proberen een termijnbedrag altijd zo goed mogelijk vast te stellen om op een jaar- of eindnota een bijbetaling zoveel mogelijk te voorkomen of te beperken. Als er toch een bijbetaling ontstaat is het daarnaast in de meeste gevallen mogelijk met ons een ruime en rentevrije betalingsregeling af te spreken.

Groet, Kelly

Reageer