energie nota daalt de komende 3 jaar met 50 Euro | Eneco Community

energie nota daalt de komende 3 jaar met 50 Euro

• 2 oktober 2013
  • 11 reacties
  • 1021 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/3519860/2013/10/02/Energienota-daalt-komende-3-jaar-met-50-euro-per-jaar.dhtml

En gij geleuft da........
Ik vermoed dat de roverheid wel een paar extra belastingverhogingen op de energierekening zullen verzinnen.

Pas geleden las ik juist dat de de energietransporteurs  miljarden nodig hadden om de structuur in de komende jaren te verbeteren.
Ik denk dat ik die 50 Euries nog niet in de pocket zitten komende jaren.
Wat denken jullie?

Zonnige groet,

Stansat🆒

11 Reacties

Dat de transportkosten aanzienlijk omlaag gaan dat is inderdaad een feit. We zijn afgelopen jaren behoorlijk "bestolen" bleek na onderzoek.
Inderdaad dient er geinvesteerd te worden op de infrastructuur maar dat dient m.i. uit de normale jaarlijkse opbrengst te komen.
Het hangt er vanaf wat Rutte en z'n mannen gaan beslissen uiteraard.
Er gaan stemme op dat het plafond met de belasting wel is bereikt; misschien dat er toch nog een verlaging in zit?
Ik ben toch nog wat hoopvol gestemd.
Kassa bracht net ook een nieuwsbrief uit:

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/energieprijzen-dalen-fors/
Reputatie 6
Badge +1
Even lekker sceptisch wezen:
transportkosten naar beneden..........energiekosten en belastingen omhoog of belasting posten er bij.........en we staan weer onder de streep op het zelfde eindbedrag. 

Heet sigaar uit eigen doos :) En ja er moet toch gerookt worden.
Reputatie 1
Badge +1
Neem maar op mijn woord aan dat we er uiteindelijk geen eurocent op vooruitgaan...daar zorg mark rutte en consorten wel voor.
Nou ik snap jullie reacties, maar ik ben toch even wat minder sceptisch, puur omdat er nu ook al zoveel tegenwind is.
In ieder geval kunnen we vrijwel zeker een verlaging van de premie ziektekosten inboeken.
Reputatie 3
Badge
Van mij mag het transport naar beneden, en de energiebelasting omhoog (vooral op stroom). Daar wordt m'n rekening lager van en de TVT van de zonnepanelen wordt dan nog korter. 😉
Kijk dat je dat persoonlijk wil begrijp ik wel, maar m.i. een beetje kort door de bocht.
Als Nederland nou helemaal vol ligt met zonnepanelen, dan vind ik dat logisch; nu is het slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Stel dat deze regel zou worden ingevoerd, dan worden relatief gezien veel te veel stroomverbruikers gedupeerd......................
Reputatie 3
Badge
Dat moet je juist zien als incentive om te besparen en zonneenergie op te gaan wekken. In het huidige tempo zullen we niet aan onze klimaatverplichtingen kunnen voldoen. Op termijn zul je dan extra moeten betalen om de boete op te hoesten. Dan zie ik liever een nog hoger energietarief, en extra inspanningen in duurzame energie zodat we waarschijnlijk wel aan de doelstellingen kunnen voldoen. Bovendien kun je op deze manier ervoor zorgen dat mensen met een relatief laag verbruik er juist op vooruitgaan.
Dat moet je dus voorlopig doen met een subsidie op de panelen; kijk dat werkt.
En als er dan een bepaald (ik zou zo niet weten wanneer) omslagpunt wordt bereikt; kijk dan zou extra belasting-verhogin reëel zijn.............
En uiteraard laag verbruik moet je fiscaal dan ontzien; dus bevorderen.
Reputatie 3
Badge
Er gaat geen subsidie meer komen. Ten eerste werkt dat duidelijk niet: bij de eerste geruchten werden er bijna geen panelen meer verkocht. De verkopende partijen hebben de ontwrichtende gevolgen aangestipt, en geen subsidie komt in Den Haag nu ook prima uit.
Dat is voor 2014 besloten inderdaad, maar Duitsland laat zien hoe groot de achterstand is die wij hier op dat gebied hebben.
Dus kan er in de toekomst best wel weer een potje voor open gezet worden.
De beslissingen van de regering zijn wat dat betreft erg wisselvallig.
En sinds China zich onder druk heeft verbeterd en er geen inportheffing komt; panelen zijn wat duurder geworden; is een subsidie wellicht straks weer een drijfveer om twijfelaars over te halen.

Reageer