Eneco verlaagt prijzen in 2013 | Eneco Community

Eneco verlaagt prijzen in 2013

Toon eerste bericht

47 Reacties

Badge
Ik heb mijn twijfels of Eneco niet kan bepalen hoe de prijzen in de toekomst zullen uitvallen. Er is een spotmarkt ( APX) waar Eneco in iedergeval zijn prijs voor een jaar kan vastleggen. Verder kijken ze toch ook verder wat de economie gaat doen? Als er een stagnerende economie is, zullen de prijzen lager worden, kwestie van vraag en aanbod.
Verder weten ze ook dat het opwekken van stroom mbv zonnepanelen ten koste gaat van hun omzet. Hiervan uitgaande zal de vraag minder worden. Dus de prijs zou lager kunnen worden. Helaas is het wel zo dat er flink geinversteerd is in nieuwe centrales en milieumaatregelen, dit geld moet ergens vandaan komen. Deze centrales zijn natuurlijk wel noodzakelijk om de pieken te kunnen opvangen.
Ik denk dat Eneco en de andere energie leveranciers wel economen in dienst hebben, die kunnen bepalen hoe zij geen verlies hebben op de langdurende contracten. Ik kan mij niet voorstellen dat energie maatschappijen stroom leveren met verlies.
Mijn 3 jarig contract loopt dit jaar gelukkig af en hierna ga ik opzoek naar de goedkoopste leverancier.
Ik heb gedurende de afgelopen 3 jaar ca 40.000 kWu afgenomen en ik heb minimaal 3 cent/kWu teveel betaald t.o.v. de goedkoopste leverancier.

Verder denk ik dat de eigenaren van zonnepanelen in de toekomst ook nog wel gepakt zullen worden. Hoe weet ik nog niet, maar er zijn wel genoeg mogelijkheden voor. Kijk maar naar Belgie
Badge
He Ruud,

Heb je het vastrecht  destijds ook meegenomen in je berekening? Oxxio had destijds zo'n geweldige ipad actie, weet je nog ? Maar je betaalde een vastrecht per product van 75 euro per jaar. Oops, en vergeet de iets hogere tarieven niet.
Reputatie 3
Badge +2
Overstappen lijkt leuk maar lees goed wat de voorwaarden zijn en informeer naar de prijzen van het vastrecht e.d.. 
Goed doorrekenen dus. Je zal tot de conclusie komen dat je uiteindelijk meer gaat betalen.
Badge
Ik weet dat hier variatie op is, maar een vast recht stroom voor €24 p/j is niet slecht, verder is de stroom € 0.02 kWu goedkoper .
Nu weet ik dat het kan zijn dat de afrekening/ teruggave bij een nieuwe leverancier minder is dan Eneco, maar dat zou dan een bewust risico zijn. Misschien komt er nog een aanbod van Eneco wat ongeveer gelijk is. Ik zit al ruim 30 jaar bij deze club, dus misschien is het hun wat waard om mij als klant te houden.
Reputatie 3
Badge +2
@ruud : Voor mij is de effort het niet waard om over te stappen. Eneco is heel goed bezig met innovatie en openheid naar de klant.
Dit is (en dan spreek ik wederom geheel voor mezelf) voor mij van grote waarde.
Reputatie 4
Badge +1
@ruud We hechten zeker waarde aan jou als vaste klant! Ik vind het dan ook jammer om te zien dat je er over nadenkt over te stappen naar een concurrent. Ik zorg dat we contact met je opnemen om samen te kijken naar de tarieven en een eventueel nieuw contact per 1 januari 2013. Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend 🙂

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
@bernard Leuk dat je onze signalen opvangt en ziet dat we hard bezig zijn met innovatie en transparantie/openheid. Dit is ook zeker onze insteek!

Groet,
Mike
Badge
Eneco heeft inderdaad gebeld en we zijn tot een mooie oplossing gekomen. Mijn vertrouwen in Eneco als energieleverancier is weer volledig hersteld:o
Dag Ruud,

Goed om te lezen dat je gebeld bent en dat je vertrouwen in ons weer volledig hersteld is! Dat vinden we fijn om te horen.

Groeten,
Rieneke
Wat mij als "leek"  dwars zit is dat je dus wordt gebeld met het verhaal over vast zetten en dat dus iets later blijkt dat de prijzen omlaag gaan.
Ik zit niet in deze business en vertrouw op mijn vaste leverancier dat hij mij belt met een eerlijk verhaal. Eneco moet toch al ruim van te voren zien aankomen dat de prijzen gaan dalen of is dit werkelijk iets wat van de 1 op andere dag veranderd?
Jammer dat je als klant niet alsnog mee daalt met de prijs.
Affijn, voorlopig kan ik niets anders doen dan nog 3 jaar dit kontrakt uitzitten en me dan maar eens heel goed gaan verdiepen in deze materie.
Badge
Zo maken bedrijven winst Wrenneh. Het is misschien ook een beetje stom van de consument om daar in mee te gaan. Je zou beter moeten weten namelijk.

zodra de mediamarkt begint met apple knallers ? Dan weet je dat apple een maand daarna zijn hele assortiment vernieuwd en jij dus zit met een ouder product. 
Reputatie 3
Badge +1
Eneco klanten,

Ik maak even een vergelijk met de hypotheektarieven.
Ik wil 10 jaar vast maar betaal 6% rente over gehele looptijd.
Gaat verdorie de rente over 3 maanden ineens naar 5,5%.
Kost me op een hypotheek van 200.000 Euro.
Dat kost me over die 10 jaar 10.000 Euro meer rente.
Bammer!!

Nu de Eneco: 3 jaar vast en hetzelfde gebeurt de variabele tarieven gaan dus 3 jaar 100,- Euro per jaar omhoog.
Kassa: jij verdient met je vaste tarief 300,- Euro

Dan zeg je niet Eneco lullig voor jou ik doe je die 300,- Euro kado.

Als je van schommelingen of wat risico houd moet je gaan voor een variabel tarief.
Achteraf na 1,2,3 jaar kun je zien of je met een vaste kontract voordeliger uit bent dan een variabel.

Als Eneco vooraf weet dat de tarieven gaan zakken en je wordt een vast tarief aangepraat dan hebben wij een punt van discussie.
Maar ik heb al een paar keer gezien dat moderators toch telefonisch kontact met diegene opneemt om een oplossing te vinden.
Hulde:)

Met energieke groet,

Stansat
Michael wrote:

Zo maken bedrijven winst Wrenneh. Het is misschien ook een beetje stom van de consument om daar in mee te gaan. Je zou beter moeten weten namelijk..

Michael, zoals Eneco in de antwoorden in dit topic al heeft aangegeven:
  • Iedereen die begin 2012 zijn prijs heeft vastgezet, is op 1 juli niet meegegaan met de stijging van de variabele tarieven.(en deze klanten gaan per 1 januari ook niet mee met de tariefdaling)
  • De tarieven van vaste-prijs-contracten die je momenteel (Q4 2012) kunt afsluiten liggen, liggen al veel lager dan het variabele tarief dat geldt tot 1-1-2013. Iedereen die z'n prijs nu vast zet, doet dat tegen tarieven die in zeker zin al gecompenseerd zijn voor de komende daling van variabele tarieven. En bovendien profiteren deze klanten nu al direct (ipv vanaf 1-1-2013) van het lagere tarief. (Hoeveel eerder je al profiteert, is afhankelijk van de ingangsdatum van je nieuw afgesloten vaste-prijs-contract.)
Ik denk dat Eneco in dit geval prima meegedacht heeft met de consument.
Badge
Stansat wrote:

Eneco klanten,

Ik maak even een vergelijk met de hypotheektarieven.
Ik wil 10 jaar vast maar betaal 6% rente over gehele looptijd.
Gaat verdorie de rente over 3 maanden ineens naar 5,5%.
Kost me op een hypotheek van 200.000 Euro.
Dat kost me over die 10 jaar 10.000 Euro meer rente.
Bammer!!

Nu de Eneco: 3 jaar vast en hetzelfde gebeurt de variabele tarieven gaan dus 3 jaar 100,- Euro per jaar omhoog.
Kassa: jij verdient met je vaste tarief 300,- Euro

Dan zeg je niet Eneco lullig voor jou ik doe je die 300,- Euro kado.

Als je niet van schommelingen of risico houd moet je de tarieven niet vastzetten en gaan voor een variabel tarief.
Achteraf na 1,2,3 jaar kun je zien of je met je vaste kontract voordeliger uit bent.

Als Eneco vooraf weet dat de tarieven gaan zakken en je wordt een vast tarief aangepraat dan hebben wij een punt van discussie.
Maar ik heb al een paar keer gezien dat moderators toch telefonisch kontact met diegene opneemt om een oplossing te vinden.
Hulde:)

Met energieke groet,

Stansat

Zullen we de discussie dan maar gaan opstarten of google jezelf even op olie prijzen en energiemaatschappijen ? Een nieuwe olie prijs wordt meestal een half jaar later pas zichtbaar bij een energie leverancier/boer. Als de prijzen van een vat olie omlaag gaan, dan is het voor een energieboer aantrekkelijk om zoveel mogelijk klanten in dat half jaar aan zich te binden voor een 3 jarig contract. Na dat half jaar zakken namelijk de prijzen ( over het algemeen mee ) bij de energie leverancier omdat ze goedkoper kunnen inkopen. 

Bedrijven kijken dus elke keer een half jaar vooruit en basseren daar hun prijs op ( inkoop/verkoop. )
Reputatie 3
Badge +1
Beste Micheal,

Ik heb even Wiki gelezen over olieprijzen.
zie:   http://nl.wikipedia.org/wiki/Olieprijs

De olieprijs ontwikkeling is uiterst onvoorspelbaar.
Als er oolog komt  tussen Iran en Israel kan de olieprijs zeer sterk oplopen.
De economische groei in Europa gaat uiterst traag dus minder vraag naar olie.

'Micheal in een 1 jaarscontract kunnen zoveel onzekere factoren een rol spelen dat de olieprijs zeer sterk kan oplopen maar ook stabiel op dit niveau blijft of zelfs zakt. 

Dat Eneco het doel heeft winst te maken is me duidelijk.
Dat Eneco fatsoenlijk met zijn klanten omgaat mag ik hopen en daar ga ik vanuit.
Als jij denkt dat je bij een andere energieleverancier goedkoper uit ben, dan is er nu marktwerking waardoor je misschien voordeel bij een ander kan halen.

Op het grote wereld gebeuren is die maandelijkse energienota voor mij niet zo heel belangrijk.
Een tientje meer of minder die geef je ook makkelijk aan wat anders uit per maand.
Er liggen mensen op de stoep om een nieuwe Iphone5 te kopen in Duitsland  terwijl ze nog een hele goeie 4 hebben!
Waar gaat dit over?

Ik blijf voorlopig bij Eneco tenslotte wil ik mijn 40jarig jubileum kado van ze hebben....

Met energieke groet,

Stansat
Reputatie 3
Badge
Goedkoper kan mogelijk altijd maar ik ben zeer tevreden over de klantenservice. Is ook veel waard toch?
Reputatie 5
Badge +3
@Allen,
Voor degenen die het nog niet weten; als je graag wilt weten of je nog goed zit bij ons, kun je bij ons terecht voor een ‘dubbelcheck’. Aanbiedingen van andere leveranciers lijken vaak erg aantrekkelijk, maar kunnen soms in de praktijk tegenvallen. Met één simpel telefoontje kun je checken of het aanbod dat je mogelijk hebt gezien echt zo aantrekkelijk is. Onze medewerkers staan jullie graag te woord via het gratis telefoonnummer 0800 – 550 3 550 (maandag t/m vrijdag van 08:00-20:00 uur).

Groet,
Kelly
Reputatie 3
Badge
Ik ben niet van plan over te stappen, maar hoe onafhankelijk zijn deze. Is er geen partij die echt 100% onafhankelijk is?
Zie reactie Stansat

Beste Micheal,

Ik heb even Wiki gelezen over olieprijzen.
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Olieprijs

De olieprijs ontwikkeling is uiterst onvoorspelbaar.
Als er oolog komt tussen Iran en Israel kan de olieprijs zeer sterk oplopen.
De economische groei in Europa gaat uiterst traag dus minder vraag naar olie.

'Micheal in een 1 jaarscontract kunnen zoveel onzekere factoren een rol spelen dat de olieprijs zeer sterk kan oplopen maar ook stabiel op dit niveau blijft of zelfs zakt.

Dat Eneco het doel heeft winst te maken is me duidelijk.
Dat Eneco fatsoenlijk met zijn klanten omgaat mag ik hopen en daar ga ik vanuit.
Als jij denkt dat je bij een andere energieleverancier goedkoper uit ben, dan is er nu marktwerking waardoor je misschien voordeel bij een ander kan halen.

Op het grote wereld gebeuren is die maandelijkse energienota voor mij niet zo heel belangrijk.
Een tientje meer of minder die geef je ook makkelijk aan wat anders uit per maand.
Er liggen mensen op de stoep om een nieuwe Iphone5 te kopen in Duitsland terwijl ze nog een hele goeie 4 hebben!
Waar gaat dit over?

Ik blijf voorlopig bij Eneco tenslotte wil ik mijn 40jarig jubileum kado van ze hebben....

Met energieke groet,

Stansat

Hallo Stansat,

Wat is het kado waarop jij gaat wachten?
Heeft Eneco jou gebeld met een aanbieding?
Waarom ik dit vraag?
Omdat je vanaf het begin in dit topic aardig negatief was en nu als een blad van een boom bent omgeslagen.
Ik citeer: "Op het grote wereld gebeuren is die maandelijkse energienota voor mij niet zo heel belangrijk."
Waarom dan eerst zo'n drukte op dit forum?
Ik hoop natuurlijk wel dat jij een tevreden klant bent en blijft!

Met vriendelijke groet!

Saintsr 
Reputatie 3
Badge +1
Beste Saintsr,

Even ter correctie:
"Wat is het kado waarop jij gaat wachten?"
Antwoord: Geen kado........ dat was een grapje! maar die aanstaande 40 jaar klopt wel.
"Omdat je vanaf het begin in dit topic aardig negatief was en nu als een blad van een boom bent omgeslagen."
Dat heb ik toch even op moeten zoeken heer Saintsr "aardig negatief" noem Uj als ik vraag waarom er geen tarieven vermeld zijn op de website van Eneco als men paginagroot in de krant aankondigd dat men 80 Euro minder kosten gaat bereken in 2013.
Ik noem dat gewoon kritisch en het geheel is me telefonisch uitgelegd omdat ik ook vragen had omtrent mijn net afgesloten kontract per 1 oktober 2012.
Nou doe je het weer! Waarom de vraag "Waarom dan eerst zo'n drukte op dit forum?"
Ik snap even de term: "zo`n drukte" niet van U.
Als U al mijn berichten en reakties leest dan zult U zien dat ik altijd korrect blijf en niemand probeer te kwetsen.
Ik snap Uw kritiek op mij dan in het geheel niet.

Ik ga Uw bericht dan ook geheel langs mijn rug laten glijden en hoop dat U dat ook doet!

Met energieke groet,

Stansat
Geachte Stansat,

Dat het kado een grapje van u was begreep ik al reeds eerder en daarom reageerde ik ook met een knipoog...!!!

Maar na 4 x een reactie van u gelezen te hebben verbaasde u mij en misschien ook anderen door dit citaat:
"is die maandelijkse energienota voor mij niet zo heel belangrijk".
Voor velen van ons n.l. wel..!

Trouwens......., Eneco is blij met u als een tevreden klant..!

Rest mij nog u 3 energiezuinige jaren bij Eneco toe te wensen!

Hartelijke groet,
:) 
Saintsr

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen