Eneco loopt flink achter | Eneco Community

Eneco loopt flink achter

• 11 december 2013
  • 14 reacties
  • 935 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Top poster (level 15)
  • 3865 reacties
Waarom kan de site Enelogic de slimme meterstanden met een verschil van 1 a 2 dagen  weergeven .
en Eneco niet ?

op mijn Eneco tussen stand slim laatste meterstand 7 december.!!! 3-4 dagen ? en dan mist er ook nog wel eens een stand 

die dan later uitgemiddeld word over 2 dagen waar dus niets van klopt ! bvb 13 kw en 13 m3 gas verbruikt wat 6 kw en 6 m3 moet zijn.

als het op enelogic kan dan moet het ook op mijn eneco tussenstand slim kunnen.

14 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hi Jan,

Jij hebt waarschijnlijk een hele slome slimme meter richting Eneco! Haha
Die vraag over de vertraging is al tig keer genoemd en tot nu toe is er geen verbetering waarneembaar.
Ik heb, zoals vele punten die ik meld die niet kloppen bij Eneco, de moed een beetje opgegeven.
Men geeft aan, we geven het door, we werken eraan, en vervolgens gebeurt er helemaal niets.
Sorry dat ik een beetje negatief ben maar Jan gewoon langs je rug laten glijden en vergeten die vertraging in de meterstanden.

Zonnige groet,

Stansat🆒
Je hebt gelijk Stan!
Ik weet zeker als er geen problemen met dit soort zaken was, dan had ik allang besloten op slimme meters te nemen.
Dan had ik zelfs mijn gekoesterde on-line weergave van het gasverbruik daar voor opgeoffert.
Reputatie 7
Badge +7
ff gekeken op de site van enelogic en daar word netjes mijn slimme meters gegevens van afgelopen zondag 15 december weergegeven.
op mijn Eneco tussenstand slim (laatste weergave vrijdag 13 december)
Hoi Jan,

Het is toch treurig dat Eneco niet dezelfde service kan verlenen.
Je zou bijna zeggen ga eens daar in de keuken kijken.
Wat is er nou zo bijzonder dat het Eneco niet lukt; er wordt door Eneco ook verder geen tipje van de sluier opgelicht.
Badge
Waarom komt er geen reactie van Webcare op deze vraag?
Reputatie 7
Badge +6
@JvdL en @Allen,

Bedankt voor jullie bericht. We zijn bij Eneco continu hard bezig onze (online) diensten te verbeteren. Tussenstand Slim is een van die diensten.

Tijdigheid van de gegevens
Het klopt ODA partijen (zoals het bedrijf wat u noemde, of een van de andere tientallen bedrijven die nu slimme meters voor u uit kunnen lezen), gegevens sneller online kunnen presenteren op dit moment. Dat geldt ook voor de vergelijkbare diensten die Eneco nu aanbied aan haar (klein) zakelijke klanten, maar helaas nog niet voor Tussenstand slim.
Dat heeft te maken met wat extra stappen die nu nog doorlopen moeten worden voordat de verbruiken op Tussenstand slim gepresenteerd kunnen. Volgend jaar zullen we deze stappen verwijderen en dan krijgen klanten direct de meetgegevens te zien online wanneer we deze van de netbeheerders ontvangen.

Volledigheid van de gegevens
Alle marktpartijen krijgen dezelfde hoeveelheid gegevens vanuit de netbeheerders. Helaas ontbreken voor een deel van de klanten soms standen.
Als er verschil zit tussen de volledigheid bij verschillende gegevens leveranciers, dan komt dat doordat ze de gegevens aanvullen (=interpoleren).
Op dit moment vult Eneco de grafieken nog niet aan met geïnterpoleerde gegevens. Dit staat wel op de planning en zal begin volgend jaar voor alle klanten beschikbaar worden.

Nieuwe look en feel
Volgend jaar zal er ook een hoop gaan veranderen in het uiterlijk van Tussenstand Slim. Dit zal in meerdere stappen gaan verlopen en dat doen we om jullie zo snel mogelijk van een nieuwe dienst te kunnen voorzien.
Reputatie 7
Badge +7
dankje wel Danielle,
duidelijk en helder:)

over het "interpoleren" :rolleyes:
dit gebeurd in mijn Eneco tussenstand slim ook.
teminste bij mij wel als er dagen tussen zitten die niet kloppen of er missend zijn .
dan heb ik bvb ineens een aantal dagen met het zelfde gas/electriek verbruik op tussenstand slim.
terwijl mijn dagelijkse zelf opgenomen meterstanden , toch echt iets heel anders aan geven.

mvg,
jan
Hoi Jan,

Eindelijk nu eens een klip en klaar bericht van een moderator; in dit geval Danielle.
Het is niet leuk, dat het nog niet solide is, maar er is nu wel duidelijkheid.
Helaas is volgend jaar een erg rekbaar begrip; heb ik ooit ook niet eens vernomen dat er toen over het voorjaar werd gesproken?
Voor mij in ieder geval het sein nog maar even gewoon te wachten met omschakeling slimme meters
Reputatie 7
Badge +7
mijn Eneco tussenstand slim is weer bij de pinken 🆒

alleen zijn er nog een aantal dagen foetsie 
Reputatie 2
Badge
Tussenstand slim is nu in de maand februari ook helemaal bij en correct! Alleen de maand januari is een grote puinhoop. Maar goed, daar kijken we niet meer naar, het is nu februari 😉
mijn Eneco tussenstand slim is weer bij de pinken 🆒

alleen zijn er nog een aantal dagen foetsie 

Hoi Jan,

Zou het nu dan echt gaan gebeuren.....................
Je zult het niet geloven, maar bij mij doet hij het sinds eergisteren qua energie dan (gas nog niet!).
Hij werkt ook netjes elke dag tot nu toe bij en het klopt ook nog redelijk ook.
'Het klopt nog redelijk ook"
Het moet toch gewoon goed kloppen?
Of bedoel je dat sommige tussendagen geschat worden?
'Het klopt nog redelijk ook"
Het moet toch gewoon goed kloppen?
Of bedoel je dat sommige tussendagen geschat worden?

Ik doel daarmee op het ontbreken van gas, maar daaraan kan Eneco niks doen.

Reageer