Eindnota klopt niet | Eneco Community
vraag

Eindnota klopt niet

• 19 december 2015
  • 21 reacties
  • 709 Bekeken

heb eindnota ontvangen gedateerd 29 maart 2015 van mijn oude adres. Op deze nota staat verbruik van gas en stroom tot en met 20 maart 2015. Maar contractdatum oude huis staat op 30 januari 2015. En de meterstanden opgenomen met maas delta staan op 3 februari 2015.
Ben al maanden bezig om een gecorrigeerde nota/ cq afrekening te krijgen. Heb opnameformulier van de verhuurder opgestuurd als bewijs. Ben zeer ontevreden over deze behandeling.

21 Reacties

Ik begrijp dat je dus een een overgangsbewijs hebt van de meterstanden toen de nieuwe bewoner het pand betrok?
Is de datum op dat overgangsbewijs gelijk met de periode dat je nu wacht op een gecorrigeerde nota?

Overigens is het net of je nu pas die nota hebt ontvangen?
Hallo Brandje,
Toen het huurcontract beëindigd werd heb ik samen met de verhuurder ( maasdelta) de meterstanden opgenomen. Er is nog een keer automatisch een voorschotnota geïnd van het oude adres toen ik er al niet meer woonde. Dit heb ik kunnen storneren. Toen begonnen de problemen al. Ik vragen om een eindnota daar ik inmiddels mijn nieuwe woning had betrokken. Kwam maar niet. Uiteindelijk bleek dat ze deze nota naar het oude adres hadden gestuurd. Kreeg een nieuwe eindnota naar mijn nieuwe, huidige adres toegestuurd en toen bleek dat er twee maanden verbruik ( gas en stroom)op mijn eind afrekening stonden vermeld. De eindnota klopt dus van geen kant. Bellen, klachtenforum ingeschakeld. Maar na twee antwoorden wordt je niet verder geholpen tenzij je lid wilt worden van de consumentenbond. Half oktober kreeg ik het verzoek het meterstanden verhuisformulier op te sturen naar Eneco. Binnen 6 weken zou ik antwoord krijgen. Ik hoopte hiermee een goede eindnota te krijgen met een juiste afrekening.Ik blij, eindelijk zal het goed komen. Nu zie ik dat er € 19,13 op mijn rekening is gestort. Zonder uitleg. De eindnota zal wel weer naar mijn oude adres gestuurd zijn vrees ik. Hier krijg ik het zuur van. Niet te begrijpen. Ik heb alle bewijzen opgestuurd en ik loop letterlijk tegen een muur op.
Tja dan is kennelijk de met de verhuurder opgenomen standen niet of niet juist in de administratie verwerkt.
Slordig idem dito qua nieuw adres.

Goed dat je het hier nu hebt aangekaart en het ligt nu digitaal vast.
Maandag zal een moderator dit ongetwijfeld voor jullie oppakken en voor een oplossing zorgen.

Dus nog even geduld.
Hallo Brandje,
Dank voor het meedenken. We hopen ook dat een moderator dit op gaat pakken.
Fijne dagen toegewenst.
Reputatie 4
Badge
Beste E. de Jong, heel spijtig dat er klaarblijkelijk het een en ander niet goed loopt. De einddatum kunnen we niet wijzigen, want je bent pas afgemeld per 20-03. Wel gaan we de standen aanpassen aan de hand van je bewijs. Hiervoor is op 10 december reeds een verzoek ingediend door mijn collega. Je kunt binnen enkele weken een aangepaste eindnota verwachten.

Groet Martijn
Beste Martijn,
Dank voor je reactie. Tweede alinea: "De einddatum kunnen we niet wijzigen" maakt me op zijn minst somber, verdrietig en argwanend. Dat de afmelding op 20-3 te boek staat is door een niet meer te achterhalen fout veroorzaakt. Ik heb de sleutel van het oude adres bij Maasdelta op 3 februari 2015 ingeleverd. Een huurcontract ben aangegaan per 9 januari 2015 voor de nieuwe woning en deze per 3 februari 2015 betrokken. Aansluitend de levering vanaf 9 januari 2015.
En toch volhouden dat de afmelding geboekt blijft staan op 20-3 ? Met de eventuele nadelige financiële gevolgen? Kan geen sprake van zijn !!!
Ons wachten is nu op de eindnota van mijn oude adres.
Als de juiste standen op de aangepaste eind nota komen dan is er toch verder geen nadeel??
En ik begrijp dat Martijn dat gaat regelen.
Klopt, als het goed loopt. Ik vertrouw nu op Martijn.
Maar de stelling: De afmelding 20-3 blijft staan maakt me achterdochtig. Als het iets administratief is vind ik het best, maar...........
Maar ik ben al een poosje bezig. Heb al allerlei mensen aan de telefoon gehad. Die allemaal het beste voor hebben.
dank voor je meedenken.
Graag gedaan. Overigens moet je het telefooncontact maar vergeten, want daarop teruggrijpen kan niet, terwijl hier de zaak nu digitaal vast ligt en het dan een stuk makkelijker. Dat is mede de kracht van dit forum.
Je zal zien het komt vast goed.
Beste E. de Jong, heel spijtig dat er klaarblijkelijk het een en ander niet goed loopt. De einddatum kunnen we niet wijzigen, want je bent pas afgemeld per 20-03. Wel gaan we de standen aanpassen aan de hand van je bewijs. Hiervoor is op 10 december reeds een verzoek ingediend door mijn collega. Je kunt binnen enkele weken een aangepaste eindnota verwachten.

Groet Martijn

we zijn 4 weken verder. Nog steeds geen eindnota ontvangen.
Reputatie 7
Badge +6
@E. de Jong,

De correctie van de eindnota hebben we in december opgemaakt. Zonde dat je die niet ontvangen hebt. Ik stuur hem per e-mail, zodat je het kunt controleren.
Dankjewel Danielle,
Vraag, kan ik een persoonlijk bericht naar je sturen ? Ik kan daarin mijn telefoonnummer vermelden?
We kunnen dan samen de posten op de eindnota doorlopen.
Het gestorte bedrag is niet hetzelfde bedrag als dat op de nota vermeld staat (?)
Reputatie 7
Badge +6
Hoi E. de Jong,

De teruggave is nog verrekend met het e.e.a. Ik stuur je daar anders ook een overzichtje van zodat je het verder na kunt kijken. 🙂
Hallo Danielle,
Ontvangen. Dank daarvoor. Ik ga het bestuderen,
fijne dag
Reputatie 7
Badge +6
Mooi! Geen dank en ik wens je een prettig weekend.
Beste Danielle,
Heb het door U gestuurde overzicht bestudeerd. Ik kan er geen planken van zagen!!! Ik ging er vanuit dat ik een rekening mutatie overzicht zou krijgen van mijn oude adres. Er staan mutaties op dit overzicht van mijn HUIDIGE adres. Mislukte incasso´s van een x-bedrag worden teruggestort en om de verwarring nog groter te maken verhoogd met € 9,93 (?)
En waar ik bij het antwoord van Martijn al bang voor was. Ik draai nog steeds op voor de netwerkkosten tot 20 maart 2015. Met de financiële gevolgen.

Groet Martijn

Ik heb al weer vele pogingen achter de rug. Enkele weken geleden teruggebeld door Eneco. De dame zou weer haar uiterste best doen. 20 maart blijft nog steeds staan. Deze week gaat er een aangetekende brief naar Eneco.

Groet Martijn

Ik heb al weer vele pogingen achter de rug. Enkele weken geleden teruggebeld door Eneco. De dame zou weer haar uiterste best doen. 20 maart blijft nog steeds staan. Deze week gaat er een aangetekende brief naar Eneco.

Aanvulling voor de duidelijkheid.

De verbruikskosten zijn gecrediteerd. Netwerkkosten zijn NIET gecrediteerd. Vanwege de 20 maart afmelding.
Reputatie 7
Badge +6
@E. de Jong,

De correctie van de netwerkkosten moeten we inderdaad nog in orde maken. Sorry dat dat niet gelijk is meegenomen. Zodra ik meer informatie voor je heb, stel ik je op de hoogte. Ik verwacht dat dat woensdag is.
Reputatie 7
Badge +6
@E. de Jong,

We zijn er uit met de berekening. Je ontvangt er nog een mail van zo meteen!
Beste Danielle,
Sorry voor de late reactie. We hebben eerst feest gevierd. Dat het toch nog "a happy end" is geworden kunnen we blij mee zijn.
Fijne dag allemaal.

Reageer