eindafrekening? | Eneco Community
beantwoord

eindafrekening?

  • 17 november 2015
  • 24 reacties
  • 867 Bekeken

waarom krijg ik voor de stroom een eindafrekening op mijn woning in Utrecht? ik heb hier niet opdracht voor gegeven...

Verder zie ik in mijn.eneco de stroomafname in utrecht bij mijn andere woning in soesterberg staan. Waarom is dit en kan iemand dit weer terugzetten op de woning in Utrecht.

ik hoor graag.
icon

Beste antwoord door Folkert 17 november 2015, 16:16

@S. Kuintjes

Welkom op de community. Wat vervelend dat het elektra onterecht beëindigd is. Ik zie dat voor je lokatie in Utrecht; dat op 25-10-2015 een andere leverancier zicht gemeld heeft. Wij kunnen helaas niet zien wie dat is, Dit kun je via je netbeheerder Stedin achterhalen. In Soesterberg betaal je al vanaf 2008 vroor stroom., weet je zeker dat dat niet juist is?

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

24 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@S. Kuintjes

Welkom op de community. Wat vervelend dat het elektra onterecht beëindigd is. Ik zie dat voor je lokatie in Utrecht; dat op 25-10-2015 een andere leverancier zicht gemeld heeft. Wij kunnen helaas niet zien wie dat is, Dit kun je via je netbeheerder Stedin achterhalen. In Soesterberg betaal je al vanaf 2008 vroor stroom., weet je zeker dat dat niet juist is?

Groet,

Folkert
Hi Folkert, daar heb ik als eigenaar geen toestemming voor gegeven dus graag terugdraaien svp.
En ik zie in mijn Eneco dat jullie de gegevens van de 2 aansluitingen door elkaar halen. Volgens mij klopt er al langer iets niet in jullie administratie maar wat de oorzaak is blijft voor mij ook duister. Warmte in Utrecht en gas in Soesterberg staat goed. Electra niet, bij Soesterberg ?
Folkert, ik heb mijn huurder van t pand in Utrecht gesproken. Eind oktober is er iemand van Eneco aan de deur geweest om de meter op te nemen. Verder niets achtergelaten of door de huurder getekend of gevraagd te wijzigen. Niemand heeft opdracht tot enige wijziging gegeven en ik krijg t gevoel dat iemand hier de boel aan t flessen is..... Is bij jullie bekend dat energieverkopers deur aan deur mogelijk zich voordoen als Eneco en buiten ons medeweten nieuwe leveringen regelen en provisies opstrijken??

Kun je meteen alles terugdraaien en t kontrakt voor Utrecht weer herstellen. De huurders hebben een baby en ik zou t erg vinden als de stroom stopgezet gaat worden.

Hoor graag morgen van je dat alles weer als vanouds hersteld is.

Groet Steven
Folkert, ik geb Stedin gemaild en gevraagd opheldering naar mij en Eneco te geven.
Folkert, is alles inmiddels hersteld en het kontrakt weer ingeregeld in jullie administratie?

Hoor graag van je!

Groet
Steven
Reputatie 7
Badge +6
@S. Kuintjes

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met dat er dingen door elkaar gehaald worden online.

Wanneer duidelijk is wie de nieuwe leverancier op het adres in Utrecht is voor elektra dan dient deze leverancier er op aangesproken te worden. Deze leverancier kan dan zorgen dat alles weer netjes bij ons aangemeld wordt.
Wanneer wij de levering weer op ons gaan nemen, dan kan dat vervelende administratieve gevolgen hebben, wanneer deze leverancier niet op de hoogte is.
Folkert, ik heb nu een klacht! Ik ben de eigenaar, ik ben jullie klant! ik en mijn huurder hebben geen andere leverancier gevraagd of afgenomen. Ik heb niet gevraagd iets te wijzigen, jullie hebben ook geen handtekening van mij.... Dus.....waarom zo klantonvriendelijk mij t bos insturen?

Nogmaals wil je direct de wijziging terugdraaien en t kontrakt herstellen! De levering via Eneco is de enige!

Ik heb ook geen stukken of mijn huurder ontvangen van de nieuwe leverancier, waarvan ik dus zelf een vraag heb uitstaan bij Stedin.

Graag per omgaande de bevestiging, anders moet ik andere maatregelen nemen. En dan ga ik bij Eneco weg, met beide aansluitingen.
Reputatie 7
Badge +6
@S. Kuintjes

Jammer dat je dit als klantonvriendeljik ervaart dat is zeker niet de bedoeling. Ik probeer juist extra rompslomp voor je te voorkomen. Wanneer ik je aanmeld, dan krijgt de oude leverancier een afmelding, die gaat vervolgens boete's sturen en melden je misschien weer aan omdat ze denken dat de switch is mislukt en ze geen bericht hebben gehad dat ze deze lokatie onterecht hebben aangemeld.. Dat je nu elektra van een andere leverancier hebt is niet iets wat wij zelf in de hand hebben, dit willen wij natuurlijk liever niet, en ik stuur je zeker niet het bos in. Als je wil meld ik je aan, maar wij kunnen niet tegenhouden dat er opnieuw problemen hierdoor ontstaan.
Folkert, dit proces werkt dus niet als je onvrijwillig overstapt... Stedin stuurt mij ook door, het is Nuon. De zgn heran procedure heb ik bij Nuon aangevraagd. Weet je wat dit is en wat je nu bij Eneco moet doen?

Ik blijf t de wereld op z'n kop vinden en onacceptabel dat de klant t moet oplossen. Ik ben de oorzaak niet in jullie administratie ...
Reputatie 7
Badge +6
@S. Kuintjes

Wij zijn ook de oorzaak niet, Wanneer dit soort dingen onverhoopt gebeuren door een fout van een andere maatschappij, kun je dit het beste bij hen neerleggen, de Nuon beschikt ook over een forum bijvoorbeeld. Ik heb al diverse keren aangegeven dat wij je kunnen aanmelden maar dat dat administratieve problemen kan opleveren met de Nuon. Je geeft aan dat je het onacceptabel vindt dat de klant het op moet lossen, dit is niet zo, alleen moet je dit issue aankaarten bij degene die het probleem veroorzaakt heeft, om verdere problemen te voorkomen zoals ik al eerder heb aangegeven.
Folkert, als je mij vraagt met Nuon een heran procedure te starten, laat je t mij als klant oplossen..... Volgens mij hebben jullie ook belang hierbij als buitengesloten partij, dus nogmaals waarom maakt t jullie nix uit en laat je t zo uit je handen vallen. Nogmaals de Klantbeleving zou iets meer aandacht kunnen krijgen bij jullie. Ik wacht nu op Nuon maar weet dat ik de komende energierekeningen maar even laat liggen totdat eea opgelost is. Ik ben t nu gewoon spuugzat!
Reputatie 5
Badge +3
Beste S. Kuijntjes,

Ik begrijp dat je het vervelend vindt, maar in een situatie als deze is het inderdaad zaak dat je zelf contact opneemt met de veroorzakende partij. Ik hoop en ga ervan uit dat zij dit verder voor je in orde maken!
Folkert, ik hoop dat je begrijpt dat jullie een kontrakt beëindigen op verzoek van een andere leverancier die geen partij is? En dat jullie contractspartij bezwaar maakt tegen jullie beëindiging die feitelijk eenzijdig is en ook vanuit Nuon onrechtmatig?

Ik wil graag - los van t te volgen proces - heel duidelijk houden dat ik het kontrakt met jullie heb en hersteld wil zien. Jullie hebben t zonder mijn toestemming beëindigd.
Juridisch maken jullie hier een misstap door obv ongefundeerde informatie van derden te handelen. Een check bij je klant is er nooit geweest. Een briefje, een mailtje via mijn Eneco of een telefoontje had een hoop gedoe kunnen schelen. In plaats daarvan ontvang ik 1 maand later een eindafrekening, waaruit ik moet opmaken dat jullie eenzijdig gestopt zijn.

Zouden jullie dit nou niet beter anders kunnen inregelen? Of hebben jullie per dag honderden mutaties?
En wat nou als je klant hierdoor schade leidt? Wat dan?

Groet
Steven
Reputatie 4
Badge +4
@S. Kuijntjes,

De energiemarkt is op dit moment juist zo ingeregeld dat overstappen naar een andere leverancier gemakkelijk gaat. Helaas kan dit in sommige gevallen voor problemen zorgen. We kunnen het contract voor je herstellen, zodra de andere leverancier bij ons meldt dat het om een onterechte overname gaat. Wij versturen nooit een bevestiging van een afmelding, omdat we ervan uitgaan dat de klant hiervan op de hoogte is. Een aanmelding bij een andere leverancier hoort namelijk altijd bevestigd te worden door de leverancier.
Van Nuon heb ik nooit iets gehoord.... En op mijn verzoek om een heran procedure idem dito sinds maandag... Ik denk dat ik vanaf 25/10 gratis stroom heb

En ga vooral niet in op mijn opmerking over een onterechte kontraktbeeindiging, laat t juridisch kader vooral maar onbenoemd... Ongelooflijk!!
Van Nuon heb ik nooit iets gehoord.... En op mijn verzoek om een heran procedure idem dito sinds maandag... Ik denk dat ik vanaf 25/10 gratis stroom heb

En ga vooral niet in op mijn opmerking over een onterechte kontraktbeeindiging, laat t juridisch kader vooral maar onbenoemd... Ongelooflijk!!


Ik volg het e.e.a. nu al een dag of 8!!
Dat je boos bent is heel begrijpelijk.
Eneco heeft nu 3 keer uitgelegd wat de procedure is sinds we deze energiemarkt in Nederland hebben.
Ik begreep dat Nuon ook een forum heeft.

Ik zou dus Nuon DAAR flink onder druk zetten.
Dus daar moet je nu je "pijlen" op richten.
Scheelt een boel ergenis!

En als het daar geregeld is, tja dan Eneco snel voor je aan de slag!
Wat een ongelooflijk onbeschofte reactie.... Ik ga mij aanmelden bij radar!

En check ff waarom ik nu op t adres in Utrecht een jaarnota krijg, zelfs na een eindnota.

Jullie administratie is echt een zooitje! En jullie manier van klachtbehandeling is belabberd...

Not amused en klaar om een andere wel luisterende leverancier te willen zoeken...

Kijk eens hoe Stedin hier mee omgaat?
Wat een ongelooflijk onbeschofte reactie.... Ik ga mij aanmelden bij radar!

En check ff waarom ik nu op t adres in Utrecht een jaarnota krijg, zelfs na een eindnota.

Jullie administratie is echt een zooitje! En jullie manier van klachtbehandeling is belabberd...

Not amused en klaar om een andere wel luisterende leverancier te willen zoeken...

Kijk eens hoe Stedin hier mee omgaat?


Wat een ongelofelijk rare reactie!!!
Enige realiteitszin ontbreekt toch wel bij je inzake de werking van de energiemarkt.
Sinds dat onze regering deze heeft vrijgegeven kunnen nu eenmaal dit soort situaties ontstaan.
Soms niet leuk, soms wel omdat overstappen makkelijk is, maar gaat het fout en je weet hoe je dat moet aanpakken, is er verder niets aan de hand.
En, wat is nu de status van deze ongewilde afsluiting ??

Ik zie dat jullie de incasso weer zelf verhoogd hebben tot 132 euro, ipv de oorspronkelijke 115 euro per maand?

Heb ik daar opdracht voor gegeven of doen jullie maar gewoon?
Reputatie 4
Badge +1
Dag S. Kuijntjes,

Dank voor je reactie waarin je vraagt naar de status. Je bent ongewild overgenomen door een andere leverancier. Ik zie dat de "onterechte" leverancier ons heeft geïnformeerd over deze foutieve overstap. We passen natuurlijk niet maar "gewoon" of "willekeurig" jouw termijnbedrag aan. Omdat we door deze kwestie niet iedere maand een volledig termijnbedrag in rekening hebben gebracht, hebben we jouw termijnbedrag opnieuw berekend op basis van het verwachte verbruik tot aan de jaarnota. Als deze wijziging niet bevalt, is het geen probleem dit eventueel weer aan te passen 🙂 Mocht dat zo zijn, laat het dan gerust weten.

Tot slot benadruk ik graag, dat wij niet gerechtigd zijn overstap tegen te houden. Zo is dit nou eenmaal geregeld op de energiemarkt. Dit neemt niet weg dat we oprecht betreuren dat je door een fout bij de andere leverancier, in deze kwestie verwikkeld bent geraakt. We hebben dan ook ons best gedaan, om van onze kant alles weer zo goed als mogelijk is te herstellen.

Groet,
Mike
Mike, dank je voor je uitleg. Zou je m weer op 115 eurokunnen zetten
Reputatie 7
Badge +6
@S. Kuijntjes,

De afschrijving van €131,88 is van de jaarnota geweest. Het termijnbedrag was na de jaarnota aangepast, maar die heb ik nu weer op €115 gezet waar je nog een bevestiging van ontvangt. Zo is alles verder weer naar wens, toch?
Ja prima,

Reageer