dubbele overboeking - wanneer terugstorting? | Eneco Community

dubbele overboeking - wanneer terugstorting?

• Komt hier vaker (level 8)
  • 20 reacties
Als je per ongeluk een dubbele overboeking hebt gedaan, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat ENECO het teveel terugstort ?

45 Reacties

Op het forum hebben we dat naar mijn weten nog niet eerder behandeld.
Je hebt nu de pech dat we vlak voor de feestdagen zitten; lagere bezetting natuurlijk bij Eneco enz
Geldt ook voor de moderators die je pas maandag kunnen informeren hierover, dus houdt maandag even in de gaten of je op je verzoek een reactie van één van hen krijgt.
Misschien dat dan het proces iets versnelt kan worden en meteen een terugstort-datum aan je doorgegeven kan worden.
Badge
Als je per ongeluk een dubbele overboeking hebt gedaan, hoe lang duurt het dan ongeveer voordat ENECO het teveel terugstort ?
Uit eigen ervaring weet ik helaas dat je daarvoor wel 5 á 6 emails moet versturen met uitleg en copies van de aanEneco gedane ervaring.
Reken gewoon op een week of 6!
Kijk als een betaling in de administratie zoek raakt, dan zal Eneco ongetwijfeld om bewijs vragen.
Er zijn nu eenmaal altijd klanten die te weinig gegevens of geen gegevens of foute gegevns bij de overrmaking zetten.

Maar als een dubbele overboeking is gemaakt met neem ik aan de juiste betalingskenmerk zal het meteen in de administratie zichtbaar zijn.
Dus gewoon even morgen de reactie van een moderator afwachten en emails zenden is nergens voor nodig.
Badge
Maar als een dubbele overboeking is gemaakt met neem ik aan de juiste betalingskenmerk zal het meteen in de administratie zichtbaar zijn..
Duh!
Het was een betaling met ideal en een acceptgiro via internet bankieren.
Men keek niet eens naar mijn aangeleverde gegevens.
Zoiets gaat dan 6 weken duren.
Reputatie 7
Badge +7
heee nog ni overgestapt jdebh:rolleyes:
Dat is een goeie Jan; ik dacht hetzelfde; er werd geroepen toch december???
Reputatie 4
Badge
Gaat dit niet een beetje offtopic?

Heb je het buiten dit forum al kenbaar gemaakt bij Eneco? Dat heeft natuurlijk ook wel invloed op jou vraag.
Reputatie 4
Badge +1
@FMCH,
Dank voor je bericht! Ik kan me voorstellen dat je het teveel betaalde bedrag graag terug wilt ontvangen. Ik zie dat we op 19 december 2013 1 bedrag hebben ontvangen. Heb je de bedragen ook op dezelfde datum overgemaakt? Ik hoor het graag van je.

@jandebehanger,
Jammer dat je ervaring niet zo positief is! Normaal gesproken betalen we een bedrag, dat we niet kunnen plaatsen of teveel is, zo snel mogelijk terug.

Groet,
Mike
@FMCH,
Dank voor je bericht! Ik kan me voorstellen dat je het teveel betaalde bedrag graag terug wilt ontvangen. Ik zie dat we op 19 december 2013 1 bedrag hebben ontvangen. Heb je de bedragen ook op dezelfde datum overgemaakt? Ik hoor het graag van je.

Dag Mike,

ik heb de 19e handmatig overgemaakt maar was vergeten dat ik een (nieuw ingestelde) periodieke betaling voor de 20e had ingesteld (die dus werd afgeschreven).

Dus als het goed is .. is het 2x binnen gekomen.

Groet,

FCMH
Hoi FCMH,

Je ziet hoe snel er gereageerd wordt door Eneco. 
Dus na de Kerst zal je 2e betaling ook zichtbaar zijn in hun administratie. 
En zal het bedrag zsm terug gestort worden, in tegenstelling tot de vorige negatieve stellingen. 
Maar nog maals, van belang is wel dat je de juiste betalingsgegevens (betalingskenmerk) hebt opgegeven. 
Reputatie 4
Badge +1
Hallo FCMH,

Dank voor je toelichting. We hebben inmiddels beide betalingen ontvangen en verwerkt. De tweede betaling storten we z.s.m. terug. Je kunt het bedrag binnen 10 werkdagen (ruim genomen) terugverwachten.

Groet,
Mike
Hoi FCMH,

Je ziet hoe snel er gereageerd wordt door Eneco. 
Dus na de Kerst zal je 2e betaling ook zichtbaar zijn in hun administratie. 
En zal het bedrag zsm terug gestort worden, in tegenstelling tot de vorige negatieve stellingen. 
Maar nog maals, van belang is wel dat je de juiste betalingsgegevens (betalingskenmerk) hebt opgegeven. 

Gezien, bedankt! .. 😉
Hallo FCMH,

Dank voor je toelichting. We hebben inmiddels beide betalingen ontvangen en verwerkt. De tweede betaling storten we z.s.m. terug. Je kunt het bedrag binnen 10 werkdagen (ruim genomen) terugverwachten.

Groet,
Mike

Dank voor de informatie, Mike.

Prettige jaarwisseling!
En FCMH zie je nu dat de aanvankelijke zeer negatieve geluiden over late terug betaling in jouw geval nergens op sloegen?
Badge
En FCMH zie je nu dat de aanvankelijke zeer negatieve geluiden over late terug betaling in jouw geval nergens op sloegen?
Ha, een negatieve benadering geeft dan ruimte voor een positieve aktie.
Met een beetje geluk wordt het geld na 1 januari overgemaakt en telt het niet mee voor de vermogensbelasting!
Reputatie 6
Badge +1
Ha, een negatieve benadering geeft dan ruimte voor een positieve aktie.
Met een beetje geluk wordt het geld na 1 januari overgemaakt en telt het niet mee voor de vermogensbelasting!

Zal ook een bedrag zijn van een paar centen. Athans als we die paar halen 🙂
Reputatie 4
Badge
vermogensbelasting ...welk vermogen :)

Maar goed als iets tegen zit kan je wel eens negatief uitvallen.
Zal ook een bedrag zijn van een paar centen. Athans als we die paar halen :)

Kijk dat vind ik een juiste kijk op zaken van @jdbr. En leuk dat hij dat nog even meldt.

En natuurlijk zal het pas op 2 januari 2014 bij geschreven kunnen zijn. Mike sprfak over max 10 dagen, toch
En ach voor de vermogensheffing is het gemiddelde toch van belang......................, een paar euries er bij maakt voor het percentage ook geen fluit uit!
Badge
En natuurlijk zal het pas op 2 januari 2014 bij geschreven kunnen zijn. Mike sprfak over max 10 dagen, toch
En ach voor de vermogensheffing is het gemiddelde toch van belang......................, een paar euries er bij maakt voor het percentage ook geen fluit uit!

Duh!
Dat gemiddelde was van een aantal jaren terug.
Ik dacht ook toen zoiets en dat heeft me goed geld gekost.
Ik zorg gewoon dat ik vlak voor het einde van het jaar wat nieuwe dingetjes aanschaf, zoals een nieuw fietsje en bijbehorende dingetjes.
Rekeningen worden normaal gesproken aan het einde van de termijn betaald, echter nu allemaal voor 31 december.
Het motto is:
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!
Ik ga die Hollandse oplichters in Den Haag niet helpen.
Ik heb het gezien! .. 😉
PS

Waar komen die data van jou eigenlijk vandaan?

>>Gegevens werksituatie van "onze" TOON:
>>Toon versie 2.5.18. Ketelmodule 35; moduleadapter 24/25; geen slimme meter; dus

Worden die door een bepaalde applicatie gegenereerd?
Wat heb je gezien en tegen wie heb je het nu eigenlijk. 
Is het bedrag nu bijgeschreven?
Want daar gaat het hier tenslotte over. 
[ .. verwijderd ... ]
[ .. verwijderd ... ]
Wat heb je gezien en tegen wie heb je het nu eigenlijk. 
Is het bedrag nu bijgeschreven?
Want daar gaat het hier tenslotte over. 

Ik zie het nu pas: beide reacies komen bij mijzelf terecht.

Terwijl ik toch op de knop 'Reageer' heb geklikt.

Hmm .. zal wel een verkeerde setting in 'NoScript' zijn .. ;-)

Neen, het is nog niet bijgeschreven, maar we wachten af.

En 'Toon' heb ik zojuist uitgevogeld:

http://thuis.eneco.nl/energie-bespar...n-thermostaat/

Was ik niet van op de hoogte .. ;-)

Groet

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen