Dubbele nota transportkosten augustus? | Eneco Community
vraag

Dubbele nota transportkosten augustus?

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
waarom is eneco per mail niet berijkbaar?
ik krijg brieven van nuon om aan hun kosten te gaan betalen die ik al ook aan eneco betaal?
beetje raar dubbel betalen?
nuon gebelt zeggen ze dat je moet betalen anders krijg je extra kosten? dit is toch een fout van eneco dan?
iemand hier ook last van ?
mvg paul

60 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Paul,

Dank voor je bericht! Ik lees in bericht dat het je niet lukt om ons een e-mail te sturen. Wil je doorgeven waarom dit niet lukt? Je hoort namelijk gewoon je vraag te kunnen stellen via het contactformulier op onze website. Goed dat je aangeeft dat er onduidelijkheid bestaat over de transportkosten. Ik geef je hierop graag een reactie.

Vanaf 1 augustus 2013 brengen we de transportkosten in rekening namens de netbeheerder. Voor 1 augustus 2013 brengt de netbeheerder de kosten in rekening. Het is overigens gebruikelijk dat je een eindnota ontvangt vanuit de netbeheerder, waarop de kosten tot 1 augustus 2013 worden verrekend. Het is voor ons onduidelijk over welke periode de nota gaat die je van de netbeheerder hebt ontvangen. Wanneer deze nota gaat over augustus, is dit niet volgens de landelijke afspraken die hierover zijn gemaakt. Het is overigens wel mogelijk dat de netbeheerder de nota's achteraf in rekening brengt. Dit betekent dat je de nota van juli in augustus betaald. Ik kan je in ieder geval wel melden dat de kosten die wij nu in rekening brengen, gaan over augustus.

Groet,
Mike, Eneco
als ik me gegevens invul en op volgende druk staat er Kan de pagina niet weergeven !! dus kom ik niet verder
de rekeningen gaan over aug en sep ! dus volgens ons mag dat niet eens...
kan ik de factuur mailen naar u? heb copy ervan
Reputatie 4
Badge +1
Dat is vreemd. Wil je het zo nog eens proberen? Als je weer hetzelfde probleem krijgt, wil je mij dan aangeven met welke browser je werkt?

Ik adviseer je hierover navraag te doen bij Liander of Nuon. Ik heb wel begrepen van andere klanten, dat Nuon een tweemaandelijkse nota heeft gestuurd over augustus en september. Dit zouden ze weer corrigeren in de eindnota. Omdat ik je hierover niks met zekerheid durft te zeggen, adviseer ik je nog even navraag te doen bij de netbeheerder Liander of bij Nuon die namens hun de nota heeft verstuurd.

Groet,
Mike
Paul, ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb in juli een jaarafrekening ontvangen van Nuon (namens Liander) en vervolgens schrijven zij op 1 augustus jl. een termijn bedrag voor augustus en september van mijn rekening af (per incasso). Termijn juni en juli heb ik begin juni betaald. Ik heb inmiddels 2x contact gehad met klantenservice Eneco en 2x met klantenservice Nuon en ik heb 4 verschillende verklaringen gehoord. Ik heb nu maar een klacht ingediend bij Liander, in de hoop dat zij mij meer duidelijkheid kunnen verschaffen die Nuon en Eneco (mijn gas en stroomleverancier) tot op heden niet hebben kunnen geven. Ik vind het een kwalijke zaak dat Eneco mij, als klant, zo van het kastje naar de muur stuurt. En de klantenservice medewerkers meer instrueren op inhoudelijke informatie, zou mijn inziens ook geen kwaad kunnen.
caro hier precies het zelfde alleen hebben wij hier een acceptgiro liggen die ik niet betaal !!
heb liander ook klacht neer gelecht nu... we wachten het weer af...
Reputatie 4
Badge +1
Laten jullie nog even wat er uit de klacht bij Liander naar voren komt?

Bedankt!

Groet,
Mike
Paul en Caro,

Ik heb precies hetzelfde. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de rekening aan nuon niet betaald hoeft te worden omdat dezelfde kosten nu bij eneco in rekening worden gebracht.

Met viendelijke groet,

Daisy
ik zou er maar werk van maken vooral bij de nuon gaat niks vanzelf.... en zit je dadelijk met extra kosten....
Ik heb net toch maar even naar nuon gebeld, volgens de meneer aan de telefoon moest ik het gewoon betalen en zou het weer verrekend worden met de eindafrekening.
Ik kan niet zomaar even 43 euro extra missen en heb dit ook uitgelegd, hij heeft een notitie gemaakt en moet half september erover terugbellen. Ze gaan dan kijken wat de eindafrekening is en als het goed is hoef ik het dan alsnog niet te betalen.
Bedoel je daarmee te zeggen dat je dus medio september pas de eindafrekening krijgt??
Reputatie 6
Badge +1
@allen,

Ik weet niet goed of het zo bij iedereen is, maar ik heb vandaag ook mijn afrekening gekregen van de netbeheerder ivm het nieuwe leveranciersmodel, wat per 1 augustus is ingegaan. Ook ik moet in augustus nog betalen aan de netbeheerder. Echter als ik de papieren goed bekijk, blijk ik in juli niks te hebben betaald aan deze netbeheerder.  En dat klopt ook uit mijn bankgegevens.
Nu met de afrekening word deze maand (juli) alsnog geincasseerd en dat word gedaan eind augustus. Zo lijkt het dus dat je in augustus 2 keer netbeheerderskosten betaald. ( aan de netbeheerder en Eneco ) echter kan dit dus je afrekening zijn en dus de verlate betaling van juli, waar de netbeheerder nog recht op had

Ik zou dus even goed nakijken ofdat je juli wel betaald hebt, want als dit niet zo is dan verklaard dit je dubbele kosten in augustus.😕

Bedoel je daarmee te zeggen dat je dus medio september pas de eindafrekening krijgt??

Ja dat klopt
Reputatie 6
Badge +1

Ja dat klopt

Dat je pas in september de eindafrekeing kunt krijgen, stond hier ook in het begeleidend schrijven. Maar bij mijn netbeheerder is de incasatie van de netwerkkosten gestopt eind juni. Juli heb ik niet betaald en die kwam nu, maar had ook in september kunnen komen.

Ik vind het dan ook merkwaardig dat Nuon toch ook augustus blijft door incaseren, terwijl dit niet kan. Ik zou toch even goed je bankafschriften controleren, ofdat juli en augustus direct daardwerkelijk van je rekening worden afgehaald.
De meeste van ons betalen ongeveer 40 euries per 2 maanden!
Omdat Nuon 20 per maand te weinig vindt!
Mijn laatste 2 maandelijkse rekening was 26 juni
Reputatie 6
Badge +1

Dan zitten jullie goedkoop. Ik betaal voor mijn aansluiting stroom en gas 36 euro per maand bij Enexis.
Ik heb medio juli de jaarafrekening van 2012 gehad. Begin juni heb ik voor juni en juli betaald. En 1 augustus is door Nuon augustus en september van mijn rekening afgeschreven. Ik heb 56 dagen de tijd om het terug te halen, dus ik wacht mijn klacht bij Liander nog even af. Die opmerking dat ze het laatste afgeschreven bedrag gaan verrekenen met de jaarnota heb ik ook gehoord, maar die jaarnota komt pas over een jaar ... tenzij ze de jaarnota van Eneco bedoelen ... en die verwacht ik eind van deze maand. Ik betaal 42 euro per maand gas en stroom en daar komt nu 29 euro bij aan transportkosten, totaal 71 euro ... ik vind het nogal wat voor een 1-persoonshuishouden, terwijl mijn verbruik jaarlijks alleen maar omlaag gaat. Zelfs de jongedame die recent mijn meter is komen opnemen, sprak haar verbazing uit omdat ik zoveel lager qua gebruik zat dan omwonenden met hetzelfde huishouden. Nou ja, eerst het Liander geneuzel maar achter de rug hebben en dan Eneco maar eens bellen over de kosten die ik betaal ... ben benieuwd of ze daar wel een antwoord op hebben.

Ik heb medio juli de jaarafrekening van 2012 gehad. Begin juni heb ik voor juni en juli betaald. En 1 augustus is door Nuon augustus en september van mijn rekening afgeschreven. Ik heb 56 dagen de tijd om het terug te halen, dus ik wacht mijn klacht bij Liander nog even af. Die opmerking dat ze het laatste afgeschreven bedrag gaan verrekenen met de jaarnota heb ik ook gehoord, maar die jaarnota komt pas over een jaar ... tenzij ze de jaarnota van Eneco bedoelen ... en die verwacht ik eind van deze maand. Ik betaal 42 euro per maand gas en stroom en daar komt nu 29 euro bij aan transportkosten, totaal 71 euro ... ik vind het nogal wat voor een 1-persoonshuishouden, terwijl mijn verbruik jaarlijks alleen maar omlaag gaat. Zelfs de jongedame die recent mijn meter is komen opnemen, sprak haar verbazing uit omdat ik zoveel lager qua gebruik zat dan omwonenden met hetzelfde huishouden. Nou ja, eerst het Liander geneuzel maar achter de rug hebben en dan Eneco maar eens bellen over de kosten die ik betaal ... ben benieuwd of ze daar wel een antwoord op hebben.

de meneer aan de telefoon heeft mij uitgelegd dat jaarnota en eindafrekening 2 verschillende dingen zijn. De jaatnota krijg je jaarlijks rond dezelfde tijd (ik eind augustus) en de eindnota is als je contract beeindigd is als ik het goed begrepen heb

Dan zitten jullie goedkoop. Ik betaal voor mijn aansluiting stroom en gas 36 euro per maand bij Enexis.

Ik bedoeld bij NUON alleen maar transportkosten voor stroom; voor het gas zit ik al 40 jaar nij Eneco.
daisyabma wrote:

de meneer aan de telefoon heeft mij uitgelegd dat jaarnota en eindafrekening 2 verschillende dingen zijn. De jaatnota krijg je jaarlijks rond dezelfde tijd (ik eind augustus) en de eindnota is als je contract beeindigd is als ik het goed begrepen heb

Ik heb mijn netbeheerkosten jaarnota medio juli ontvangen en dus zou ik nog een eindafrekening behoren te krijgen? Je zou zeggen dat die jaarnota en eindafrekening tegelijk zouden moeten zijn, aangezien 1 augustus feitelijk het contract is geëindigd. Het zal uiteindelijk allemaal wel op z'n pootjes terecht komen, maar ik vind het echt weer Nederlandse kromme bureaucratie; eerst in rekening brengen en dan weer terugbetalen, eerst iemand een toelage geven en achteraf bekijken of ie er wel recht op heeft.
Hoi Caro,
Maar bij dit alles is de vraag betaalde je de maand nota altijd vooraf of aan het eind van de maand.
Ik bedoel dus je denkt augustus te betalen, maar wie weet betaal je gewoon de maand juli?
En de begripsbepaling voor eind of jaar vind ik eigenlijk best wel duidelijk.
Jaarnota is de afrekening van een jaar energie, terwijl je enegiecontract gewoon doorloopt.
Eindnota is de afrekening van een x-periode jaar energie bij be-eindiging van je contract.
Doorredenerend zou je ze allebei gelijk kunnen krijgen als de jaarnota en be-eindiging contract samen vallen, toch..............

Hoi Caro,
Maar bij dit alles is de vraag betaalde je de maand nota altijd vooraf of aan het eind van de maand.
Ik bedoel dus je denkt augustus te betalen, maar wie weet betaal je gewoon de maand juli?

Ik heb het nog even gecheckt. Bij de omschrijving staan de maanden. In juni stond bij de omschrijving juni/juli en in augustus stond augustus/september. Dus ik betaal vooraf.
Hoi Caro,
Helemaal duidelijk.
Je vraagt je dan af, is bij NUON/Liander bekend dat je nu bij Eneco zit voor de leveranciers gedeelte..................
Idem hier
gisteren is door Nuon het termijnbedrag over juli en augustus van m'n rekening gedebiteerd en Eneco heeft augustus ook al in de jaarnota verrekend. Terecht van Eneco daar de regels zeggen vanaf 1 augustus transportkosten bij netbeheerder. Alleen vreemd van Nuon dat ze toch de maand augustus in rekening brengen daar wettelijk is geregeld  dat vanaf augustus dit niet meer zo is. Als inderdaad medio september de eindafrekening plaatsvindt dan verwacht ik de maand augustus gecredtiteerd zien te worden. Dit ga ik echter niet afwachten anders denkt Nuon weer " geen nieuws, dan maar het geld lekker in eigen zak stoppen en de managers met een goeie bonus spekken o.i.d.

Raar dat wettelijk het een is geregeld en administratief dit niet als zodanig wordt uitgevoerd. Zelf denk ik dat ze een vol geautomatiseerde adm. Programma hebben, waar geen mens aan te pas komt en pas achteraf de verbreking plaatsvindt. Aan de ene kant bezoldigingskosten bespaard en aan de andere kant totaal niet klantvriendelijk zijn en lekker lekkere geld verdienen aan die ene maand rente.

Nuon foei!

Iets voor Kassa alla consumentenbond lijkt me

Vr. Groet,
Vrijsimpel wrote:

Nuon foei!

Iets voor Kassa alla consumentenbond lijkt me

Vr. Groet,

Vind ik ook!
Dus meldt maar aan bij Kassa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen