Dubbele lasten door uitblijven eindnota | Eneco Community
vraag

Dubbele lasten door uitblijven eindnota

• 3 oktober 2012
  • 23 reacties
  • 1619 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Beste, na een aantal telefoontjes richting de klantenservice ben ik nog niet veel wijzer en alleen maar armer geworden.

Het probleem is: ik heb in mei mijn jaar meterstanden doorgegeven en in juli ben ik verhuisd en hierbij heb ik weer mijn eindmeterstanden doorgegeven. 

Nu blijkt dat mijn meterstand van Gas niet correct is doorgekomen. Het verbruik tussen de doorgegeven jaarstand en de eindstand bij verhuizing was zo verschillend dat Stedin nu niet mijn eindmeterstand wilt accepteren. Ik heb zelf uitgezocht wat de meterstanden waren en ben erachter gekomen dat er een minimaal verschil zat tussen de jaarmeterstanden en de eindmeterstanden.

Hierdoor kan helaas ook geen eindnota door Eneco opgemaakt worden.

En hierdoor betaal ik nu voor 2 woningen en dit is nu al 3 maanden zo.

Ondertussen heb ik diverse mensen van eneco aan de lijn gehad en ben nog geen meter verder helaas.

ik wil gewoon mijn oude woning afsluiten en verder gaan met  wonen in mijn nieuwe woning met Eneco.

Kunt u mij verder helpen?

23 Reacties

Reputatie 3
Badge
ik neem aan dat je de gasstand in mei bewaard hebt tot je bevestiging hebt gekregen van je doorgave? zo ja kan je die standen nogmaals doorgeven? en dan de standen van je eindstand ook? Als hierin een minimaal verbruik zit is dat hun probleem grof gezegd en vraag je of er iemand langskomt om die controle voor je te doen?
Beste Post,

Goed dat je de weg naar ons forum hebt gevonden voor het kenbaar maken van je probleem. Ik begrijp heel goed dat je af wil van de dubbele lasten en graag van ons een eindnota ontvangt.

In je gegevens zie ik dat we het termijnbedrag voor de oude woning op 0 hebben gezet en dat we bezig zijn om een correcte eindnota voor je te maken. Ik ga voor je na hoe lang het nog duurt voordat deze jouw kant op komt en laat dit snel aan je weten.

Groeten,
Rieneke
Hallo
Wij zijn 1 september verhuist,kunt u mij zeggen wanneer de eindnota van ons vorige adres dan komt
Reputatie 4
Badge +1
@gerrie
De eindnota hebben we vandaag verstuurd. Deze ontvang je deze week nog op je nieuwe adres.

Groet,
Mike
kan ik hem ook al op mijn eneco zien
Reputatie 4
Badge +1
Nee, ik Mijn Eneco vindt je alleen de gegevens terug van het adres waarvoor je klant bent. Als je de eindnota graag wilt zien, kan ik hem alvast aan je doormailen.

Groet,
Mike
Als je dat kan doen heel graag
Nee, ik Mijn Eneco vindt je alleen de gegevens terug van het adres waarvoor je klant bent. Als je de eindnota graag wilt zien, kan ik hem alvast aan je doormailen.

Groet,
Mike

Ik had gevraagd of je het wil sturen als je dat kan
dank je wel
Reputatie 4
Badge +1
Natuurlijk. Ik heb de eindnota zojuist gemaild 🙂
Hoi Rieneke, kan je mij laten weten hoelang het nog duurt om mijn eindnota op te maken en wanneer ik hem kan verwachten? Het is nu al 3 maanden geleden dat ik verhuisd ben....en ik betaal wel mooi elke maand dubbele lasten...:(

met vr groet

sido post

Beste Post,

Goed dat je de weg naar ons forum hebt gevonden voor het kenbaar maken van je probleem. Ik begrijp heel goed dat je af wil van de dubbele lasten en graag van ons een eindnota ontvangt.

In je gegevens zie ik dat we het termijnbedrag voor de oude woning op 0 hebben gezet en dat we bezig zijn om een correcte eindnota voor je te maken. Ik ga voor je na hoe lang het nog duurt voordat deze jouw kant op komt en laat dit snel aan je weten.

Groeten,
Rieneke
Dag Sido Post,

Helaas heb ik nog niet het antwoord waar je op wacht...

Ik ben er voor je ingedoken en ben er achter dat de gasmeterstand - zoals je zelf al schreef - de boosdoener is voor de uitblijvende eindnota. Ik probeer e.e.a voor je te bespoedigen en houd je op de hoogte!

Groeten,
Rieneke
Beste Sido Post,

Als het goed is, heb je het al van ons gehoord: je eindnota is afgelopen week gemaakt! Je kunt hem inzien via Mijn Eneco en uiteraard ontvang je 'm ook per post!

Mocht je er nog vragen over hebben, dan hoor ik het graag van je!

Groeten,
Rieneke
Beste Eneco,

Hier dezelfde situatie. Per 30-8-2013 de aansluiting op het oude adres beëindigd. Voorschot voor september wordt nu voor zowel het oude als het nieuwe adres in rekening gebracht. Dit kun je niet maken naar je klant toe. Dubbel betalen terwijl er slechts 1 aansluiting actief is. Nu wordt de klant maar verzocht te wachten op de eindnota en dat kan 6!!! weken duren. In die tussenliggende periode wordt er waarschijnlijk nog een termijn voorschot in rekening gebracht voor een aansluiting die er niet meer is. De beneden modaal verdienende mens kan dit geld niet missen. Het gaat niet om een paar euro's, maar in de meeste gevallen een bedrag met 3 cijfers voor de komma.

Bovendien, wanneer je aangeeft dat je het bedrag gaat storneren wordt er gezegd dat de aanmanings- en incassokosten gewoon ten laste komen van de afnemer. Deze medewerker doet haar werk, prima dat ze het meldt. Maar dat is toch van de zotte?

Eneco doet een hoop dingen goed. Deze procedure mag echter wel eens onder de loep worden genomen. Waarschijnlijk raakt dit forumbericht kant nog wal, maar dan ben ik het in ieder geval kwijt. Doe ermee wat je wilt.

De enige vraag voor nu is: Wanneer kan ik de eindnota voor het oude adres verwachten en kunt u dit bespoedigen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen Jeroen,

Ik lees in je bericht dat je nu, door de verhuizing, een dubbel termijnbedrag in rekening gebracht krijgt. Zowel voor het nieuwe adres, als voor het oude adres. Ik kan me je gedachtegang hierover goed voorstellen. We doen dan ook ons best geen termijnbedragen meer in rekening te brengen na de opzegging. In enkele gevallen vallen de notadatum, incassodatum en de opzegdatum net zo samen dat we toch nog een termijnbedrag afschrijven voor het oude adres. Zoals je zelf aangeeft, verrekenen we dit altijd op de eindnota. Om je vraag te beantwoorden; de eindnota maken we natuurlijk zo snel mogelijk. Ik ga voor je informeren of ik dit als uitzondering kan bespoedigen. Lukt dat niet, kun je de eindnota binnen ongeveer 10 dagen verwachten.

Verder bedank ik je voor het kenbaar maken van jouw ervaring tijdens de verhuizing met de dubbele termijnbedragen. Ik leg jouw ervaring intern voor :)

Groet,
Mike
Beste Mike,

Alsnog bedankt voor je reactie.

Is het gelukt om de opmaak van de eindnota te bespoedigen? Dan kan ik het oude adres uit mijn geheugen wissen en alles afsluiten. Dit is nog het enige wat 'op het oude adres hangt'.

Groeten, Jeroen
Reputatie 4
Badge +1
Nee, dat lukt helaas niet. We maken de eindnota wel zo snel mogelijk 🙂 Ik vraag je nog even af te wachten.

Groet,
Mike
Beste Mike,

Ik kan niet meer wachten. Ik weiger rood te staan omdat Eneco een dubbele maand afschrijft.

Hoe kunnen jullie dit oplossen?

Gr. Jeroen
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Jeroen,

Ik snap dat je ongeduldig wordt, maar zoals mijn collega Mike ook al aangaf, we maken de eindnota zo snel mogelijk in orde.

Overigens is het op de energiemarkt gebruikelijk dat we tot het maken van de eindnota termijnbedragen in rekening brengen, als zijnde voorschotten op de uiteindelijke kosten. We verrekenen de reeds in rekening gebrachte termijnbedragen met de kosten op de eindnota zodat je niet teveel betaalt. We zijn ons ervan bewust dat het vervelend is dat er nu een overlappende periode is ontstaan waarin je dubbel hebt betaald, maar zoals gezegd trekken we dat zo snel mogelijk recht op de eindnota.

Voor het maken van de eindnota hebben wij 4 tot 6 weken, maar we doen ons best dit te bespoedigen.

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

Bedankt voor je reactie.

Echter slaat de reden dat het gebruikelijk is op de energiemarkt natuurlijk nergens op.
Stel, ik zou zeggen: het is voor mij gebruikelijk het voorschot niet te betalen......

Nogmaals, als een energiecontract per 31-08 op het oude adres is beëindigd en per die datum ook actief is op het nieuwe adres is het toch volslagen onbegrijpelijk dat er voor het oude adres én het nieuwe adres een voorschot in rekening wordt gebracht? Voor de maanden dat er energie gebruikt is, zijn toch alle voorschoten betaald? Het gaat hier niet om een paar euro hè.

Het is dat ik voor levering van ' warmte' aan Eneco gebonden ben, maar op het moment dat deze markt vrij wordt gegeven pak ik helaas direct mijn biezen bij Eneco.

Gr. Jeroen
Waar blijft die eindnota? De 10 dagen, zoals aangegeven door Mike, zijn al ruim voorbij.

Als de eindnota volgende week niet volgt ga ik toch kijken of ik het anders kan oplossen. Teleurstellend dat het zover moet komen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jeroen,

De eindnota is nog niet gemaakt. Zoals Kelly aangaf, hebben we volgens de landelijke afspraken, nog de tijd de eindnota te maken. Ook anderen klanten wachten op de eindnota, waardoor we die van jouw niet met voorrang eerder maken. Ik zie dat eindnota nu gepland staat voor 26 september 2013. Rond deze datum ontvang je dus de eindnota.

Voor de volledigheid leg ik je uit dat we een eindnota pas maken, wanneer het gehele berichtenverkeer tussen de leveranciers en netbeheerders is afgerond. Dit is ook een proces dat landelijk van toepassing is en wat we niet kunnen versnellen. Het is dan ook geen onwil vanuit Eneco.

Bovenstaande neemt niet weg dat we goed begrijpen dat je snel een eindnota wilt ontvangen. Ik vraag je toch nog even geduld te hebben.

Mocht je het bedrag van 75 euro willen storneren, is dat ook prima. Houd er dan wel rekening mee dat je 75 euro meer dient betalen, dan uiteindelijk op de eindnota staat.

Groet,
Mike
Mike,

Het is zeer storend dat ik niet van de juiste informatie word voorzien. Inmiddels is ook 26 september ruimschoots voorbij. Begint nu ook al de klantenservice van Eneco scheurtjes te vertonen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Mike schrijft:

Voor de volledigheid leg ik je uit dat we een eindnota pas maken, wanneer het gehele berichtenverkeer tussen de leveranciers en netbeheerders is afgerond. Dit is ook een proces dat landelijk van toepassing is en wat we niet kunnen versnellen. Het is dan ook geen onwil vanuit Eneco.

Dus kennelijk door een niet afgerond berichtenverkeer kan de jaarnota nog niet worden afgerond..........................

Reageer