dubbele boete bij opzeggen opzeggen contract na 2 jaar | Eneco Community

dubbele boete bij opzeggen opzeggen contract na 2 jaar


Mijn 74-jarige moeder was in maart 2017 klant geworden bij Eneco.

Na bijna 2 jaar kreeg zij een beter aanbod van Essent en wat doet Eneco?

Die vraagt niet alleen een boete omdat ze eerder dan 3 jaar vertrekt, maar ze vragen ook de opzegvergoeding die ze hebben betaald aan haar vorige maatschappij terug.

Dit is dubbelop, zij zouden dat betalen als ze klant zou worden bij Eneco en nu na bijna 2 jaar klant te zijn geweest, willen ze dat terug!??
Ik vind dit ongehoord, ze is toch klant geweest, waarom dan terugvragen wat je hebt vergoedt om haar klant te maken + een opzegboete van nog eens €100!!!????

Dus dat vrouwtje met haar AOWtje gewoon ff €300,- opzegkosten laten betalen!?

Bezint eer ge begint bij deze maatschappij en hun superkleine lettertjes, zo boos hierover!

3 Reacties

Jammer dat je zo boos wordt/bent.

Wat Eneco doet en overigens alle andere leveranciers ook, is terug vragen van eerdere vergoede bonussen.
De bonus krijg je nu juist omdat je dat contract met Eneco bent aangegaan.
Dat staat staat toch echt in het contract met Eneco.
Geldt ook voor de opzegboete die zelfs door de AFM vast is gesteld.
Overstappen voordat je contract is uitgediend kan soms erg onvoordelig uitvallen.
Beste Brandje,
Daar zijn we ondertussen achter gekomen, maar dat is nooit vermeldt ten tijde van het overstapgesprek.
Ik ben er ook helemaal klaar mee, maar vond wel dat ik het even hier moet plaatsen.
Bedankt voor jou reactie.
Graag gedaan!
Het geeft niets om je hart even te luchten.
Als het nu maar geheel duidelijk is, dat is het belangrijkste.
Toch een fijne dag.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen