Declaratieformulier opzegvergoeding vorige leverancier | Eneco Community

Declaratieformulier opzegvergoeding vorige leverancier

Reputatie 4
Badge
Update 31-10-2017:
De nieuwste uitleg vind je hier.

Beste Community-leden en nieuwe Eneco-klanten,

Regelmatig bereikt ons de vraag hoe het overstapproces er uitziet en dan met name op het vlak van het declareren van de opzegvergoeding van de vorige leverancier. Klaarblijkelijk bestaan hier nog de nodige onduidelijkheden over bij onze nieuwe klanten. Ook is het proces en de voorwaarden in de loop der jaren gewijzigd, wat voor onduidelijkheden kan zorgen. Graag geef ik in dit topic meer uitleg over het declareerproces.

Wanneer je overstapt naar Eneco (welkom trouwens) is de kans groot dat jouw vorige leverancier een boete bij je in rekening brengt. Wij vergoeden dit tot 125,00 euro per product (gas en/of elektriciteit). We verlangen dan wel dat je bij ons een overeenkomst hebt met een vaste looptijd van minstens 3 jaar. In andere gevallen vergoeden we de boete niet. Hier bestaat spijtig genoeg nog wel eens onduidelijkheid over. We vermelden dit echter heel helder in de voorwaarden van het contract dat overeengekomen i. Een andere uitzondering betreft wanneer je je bij ons hebt aangemeld via een prijsvergelijkingswebsite met een Voordeel vast/variabel-overeenkomst. Ook dan vervalt het recht op een opzegvergoeding. Uiteraard vergoeden we alleen boetes van de vorige leverancier als dit ook duidelijk vermeld staat in de actievoorwaarden van het contract.

Als nieuwe klant heb je zes maanden de tijd na ingang van het contract om je boete te declareren. Hiervoor verzoeken we je dus een formulier in te vullen en te ondertekenen. Zonder handtekening wordt de vergoeding niet uitgekeerd.! Het declaratieformulier is te downloaden op www.eneco.nl/declaratieformulier. Wanneer het bestand volledig is ingevuld (en ondertekend!) en hierbij een kopie van de boetefactuur (meestal eindnota vorige leverancier) is bijgevoegd, nemen we de aanvraag in behandeling. Als alles volledig is ontvangen, storten we binnen 8 weken de boete van de vorige leverancier op je rekening. Als de documenten niet volledig zijn, brengen we je hiervan op de hoogte.

Er zijn twee manieren om het declaratieformulier plus eindnota naar ons toe te sturen. De eerste mogelijkheid is schriftelijk. Dat kan naar ons postadres Eneco, Postbus 367, 3400 AJ IJsselstein. Eenvoudiger is het wellicht het ons digitaal te laten toekomen. Dit is mogelijk op dezelfde pagina als waar je het declaratieformulier downloadt. Via twee aparte uploadknoppen kun je het formulier én de kopie van de eindnota indienen. Zodra je op 'upload' hebt geklikt, verschijnt er een tekst dat de documenten succesvol zijn geüpload . Tip: als je ook je e-mailadres invult op het digitale formulier, ontvang je een e-mail met de bevestiging van ons dat de documenten zijn aangekomen.

Ik hoop dat ik met deze uitleg veel vragen en/of onduidelijkheden heb weggenomen. Mochten er nog opmerkingen zijn, verneem ik dat graag.

Groet Martijn

74 Reacties

Beste Martijn,
Ik probeer het declaratieformulier voor de opzegboete te downloaden, maar dat gaat niet lukken! Kunnen jullie dient opsturen

Mvg Renate
Reputatie 7
Badge +6
@J.G.A. Meijer

Ik heb deze naar je gemaild gisteren. Is deze goed aangekomen?
Hallo,

Heb op 11 Juni online het declaratie formulier geupload, maar tot heden toe nog niets mogen ontvangen, had wel de bevestiging dat de upload goed gegaan is. de 6 to 8 weken zijn echt wel verstreken nu lijkt me. Heeft U enige idee of er ergens iets misgegaan is?
Reputatie 4
Badge
Beste de Weijer,

Vervelend zeg, dat hadden we inderdaad allang moeten uitkeren. We hebben wel alles goed ontvangen. Ik ga ervoor zorgen dat het bedrag alsnog binnen ongeveer twee weken op je rekening staat. Excuses voor de vertraging.

Groet Martijn
@Martijn.
Dank je voor je snelle reactie.
Goede middag, ik heb in augustus per post mijn declaratieformulier voor de oozegvergoeding verstuurd, ik heb echter nog geen reactie mogen ontvangen. Is deze wel goed terecht gekomen bij jullie? Ik hoor het graag van u.
Reputatie 4
Badge +4
@S. Sawikarta,

Welkom op onze Community!

Ik vind helaas geen declaratieformulier terug. Wil je het nogmaals indienen via onze site? Dan zorg ik ervoor dat we het z.s.m. aan je uitbetalen.
Hallo Eva, o dan kan ik lang wachten.. De link van het declaratieformulier geeft helaas een foutmelding. Kun je er 1 per mail toesturen of een werkende link geven? Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge
Hoi, ik adviseer je het via een andere browser te proberen, dan moet het gewoon werken. Als je er echt niet uitkomt, kun je mij even een pb sturen.

Groet Martijn
De link voor het formulier werkt al weken niet.
Heb ook al 2 x contact gehad met de klantenservice van Eneco.
Zij zouden het formulier per mail naar mij sturen maar heb tot op heden niets ontvangen!!
Reputatie 4
Badge +4
@S. Sawikarta,

Ik hoop dat het via een andere browster wel lukt. Voor de zekeheid heb ik het declaratieformulier nu per e-mail aan je toegestuurd.
Reputatie 4
Badge +4
@sjeniene,

Welkom op onze Community!

Lastig dat het niet lukt om de declaratie via de site in te dienen. Ik heb je het declaratieformulier nu per e-mail toegestuurd, hopelijk ontvang je dit in goede orde.
Badge
Het zou ook erg leuk zijn als er een ik blijf bij Eneco tegemoetkoming zou zijn. (nuon vaste klant korting)

Ik heb nu weer voor drie jaar bij getekend, zeker niet naar ongenoegen maar je laat al snel 100 euro per jaar liggen en leven is niet echt goedkoop!

iets in het midden voor trouwe klanten zou naar mijn bescheiden mening wenselijk zijn (geen rente spaarpunten zoals bij de ing of vip korting op dingen die je nooit doet ncrv enz.....)
Hallo Martijn,

Ik heb digitaal het declaratieformulier ingevuld en heb ook de nota van de oude leverancier geupload. Ik heb de mail retour van Eneco waarin staat dat alles in goede orde is ontvangen. Ik meen dat ik ook een getekend declaratieformulier moet uploaden/opsturen? Of is digitale voldoende?

M.v.g.

E. Franken
Het moet ondertekend zijn!
Zie het andere topic waar dat ook speelt!

https://forum.eneco.nl/financien-89/online-declaratie-formulier-10253
Hallo Brandje,

Ok. Als je de procedure via het web volgt. Vul je digitaal je gegevens in en daarna kun je alleen de eindnota van de oude leverancier uploaden. Daarna krijg je een bevestigingsmail waarin staat dat alles in goede orde is ontvangen. Via diezelfde mail kun je hetgeen je hebt ingevuld nog eens bekijken. Als je dat doet verschijnt digitaal je declaratieformulier. Die print je uit om te ondertekenen. Maar verder ontbreekt dan hoe je dit formulier weer naar Eneco retour stuurt. Toen ik vanmiddag voor iets anders belde naar Eneco vertelde de persoon die ik sprak dat je het getekende formulier kunt scannen en uploaden of per post sturen. Nu wil ik hem scannen en uploaden of emailen maar. Maar waar kan ik hem uploaden of heen emailen?

M.v.g.
E. Franken
Hoi E.Franken,

Dus je hebt dat andere topic en de links niet gelezen?
Daar gaat het juist over het vereiste ondertekenen en in de door mij bijgevoegde screendump zie je toch echt het adres staan.

Ik heb nu zat van die analoge probleempjes voorbij zien komen, maar printen; ondertekenen; vereiste zaken bijvoegen en opsturen naar dat adres, geeft suc6 en tzt geld.
Hallo Brandje.

Ik heb niet geschreven dat ik het niet heb gelezen. Die conclusie trek jij. Als ik op het genoemde topic kom zie ik niet het antwoord op mijn vraag. Ik wil alleen weten waar ik het formulier heen moet sturen en het liefst email ik hem of upload ik hem. Handig was geweest dat ik via de bevestigingsmail van Eneco naar een page werd geleid waar je het getekende formulier kan sturen/uploaden.

Bovendien ben ik een nieuwe klant en nieuw op deze fora en aan jouw reacties te zien ben jij het al heel lang en heb je veel ervaring.

M.v.g.

E. Franken
Ik trek geen conclusie die jij bedoelt. Lees de zin even juist graag? Vraagteken gezien aan het eind?; ik vraag me dus af of het klopt wat ik denk................

Of je hier nu net zit of niet dat maakt mij niet uit! Iedereen krijgt de hulp die hij/zij wil enz enz

Inderdaad heb ik enige ervaring, maar nogmaals als je nu nog om het adres vraagt, terwijl ik het in die andere topic's plaats, tja dan betwijfel ik of ik qua lezen en gelezen hebben het toch juist had??

Dus lees de topic's nog even door en je vindt het adres!
Ik ken het niet uit m'n hoofd anders had ik het hier wel weer gemeld.
Ik wil hier eigenlijk geen welles nietes spelletje van maken. Ik vind het apart dat je webbased een declaratieformulier invult, de nota van voorgaande leverancier upload en dit eerst via de mail akkoord wordt bevonden door Eneco middels een mail. Maar vervolgens moet je hetzelfde formulier (nu in papier) tekenen en samen met de boetenota nog eens per post moet opsturen naar Eneco. Dat lijkt mij dubbel. En ik wil nu juist als het toch dubbel is het makkelijk doen en het getekende exemplaar ook scannen uploaden of emailen. In jouw screendump is er sprake van het uploaden van de boetenota (van de oude leverancier) en het fysiek per post sturen van de getekende exemplaren plus bijlagen. Misschien ook weer even de screendump herlezen?
M'n screendump lezen hoef ik uiteraard niet, de verdere werkwijze dat wijst de weg vanzelf.
Jij vroeg om het adres en dat staat in de screendump; zo simpel is het!
Dus alle zaken in een enveloppe, zou ik zeggen, en versturen!

Sommigen moeten het wel 2 keer sturen, omdat de procedure kennelijk vaak fout gaat.
Sommigen denken het digitaal af te kunnen en ik denk dat dat niet gaat en het daardoor weer fout gaat enz enz

Dus wacht gewoon tot morgen en een moderator legt het wel wel een keertje uit!

Fijne avond!
Reputatie 5
Badge +6
Er zijn 2 versies van het declaratie formulier

https://forum.eneco.nl/servicevragen-mijn-eneco-meterstanden-andere-vragen-90/declaratie-opzegboete-10390
Beste Mods,
Ook mij lukt het niet om het declaratieformulier in/op beeld(scherm) te krijgen.
Ik krijg een foutmelding: The requested address 'pub/opzegvergoeding/cookies_disabled.php'
was not found on this computer.
Kunt u mij een digitaal in te vullen form mailen s.v.p.?
Dank, dank.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo P.G.J. van der Giessen,

Dank voor jouw reactie. Kun je aangeven in welke browser je werkt? We hebben het getest en lijkt gewoon te werken :)

Ik hoor het graag van je!

Groet,
Mike
Hi Mike,
Via OSX 10.10.5 en Firefox 43.0.4.
't Kan natuurlijk een lokale instelling zijn 😉

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen