Declaratie opzegvergoeding oude leverancier | Eneco Community
beantwoord

Declaratie opzegvergoeding oude leverancier

• 10 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 384 Bekeken

Ik ben overgestapt naar Eneco, nu heb ik telefonisch specifiek gevraagd naar hoelang het zou duren voordat ik mijn geld terug zou krijgen als ik mijn declaratie had ingevuld bij eneco.

Toen kreeg ik als antwoord daar merk je niks van de oude leverancier schrijft het af en wij boeken het weer op dat is allemaal zo geregeld..

In mijn geval gaat het om €200 en dien ik net mijn declaratie in en staat er bij 6-8 weken.
Voor mij is €200 erg veel geld, en is 6-8 weken niet iets waar je niks van merkt.

Ik snap dat administratieve handelingen tijd kosten, maar zeg geen dingen die je niet waar kan maken!
icon

Beste antwoord door Danielle 10 augustus 2016, 10:27

@E. Ollefers,

Welkom als klant en welkom hier op ons forum!
Erg vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht over de termijn dat wij het bedrag van de opzegvergoeding van de vorige leverancier vergoeden. Het duurt maximaal 8 weken inderdaad.
Wel zorg ik er in dit geval voor dat je het bedrag binnen 2 weken ontvangt, zodat het alsnog sneller is dan uiteindelijk verwacht.
Sorry voor het ongemak ik ieder geval!
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@E. Ollefers,

Welkom als klant en welkom hier op ons forum!
Erg vervelend dat je verkeerd bent voorgelicht over de termijn dat wij het bedrag van de opzegvergoeding van de vorige leverancier vergoeden. Het duurt maximaal 8 weken inderdaad.
Wel zorg ik er in dit geval voor dat je het bedrag binnen 2 weken ontvangt, zodat het alsnog sneller is dan uiteindelijk verwacht.
Sorry voor het ongemak ik ieder geval!
Volgens declaratie formulier kan ik de opzegvergoeding oude leverancier tot 6 maanden indienen.
Als het declaratieformulier niet werkt op internet en ik al 3 maanden klant ben ga ik mij toch zorgen maken.
Na telefonisch contact de melding wij sturen een formulier op om het alsnog te kunnen declareren.
Nog niet ontvangen. Als dit net zo lang duurt als het nagezonden kabeltje voor Toon ga ik de 6 maanden voorbij . Overigens de aansluiting van Toon is ook niet vlekkeloos verlopen. Toen het kouder werd ging de verwarming niet aan. Gelukkig hebik een goed onderhoudsbedrijf d ie dit verholpen heeft vanwege een losse kabelaanluiting bij de ketel.
Het komt niet proffesioneel over en graag melding per mail van u dat als de 6 manden overschreden wordt ik nog wel de opzeg vergoeding kan indienen.
Reputatie 5
Badge +3
Goedemiddag @R.J.J.Erich,

Bedankt voor het plaatsen van jouw bericht, goed dat je dit aankaart. Welkom ook op het Eneco forum overigens! 😉

Ik kan me voorstellen dat je vanwege de eerdere verzendtijd bij het onderdeel van Toon, extra scherp bent hierop. Onder jouw klantgegevens lees ik terug dat je hierover afgelopen vrijdag 5 oktober telefonisch contact hebt gehad. Aan de hand van dit gesprek heeft mijn collega het declaratieformulier per post verstuurd.

Ik vertrouw erop dat je deze binnen enkele dagen uiterlijk alsnog ontvangt. Laat het gerust weten als dit onverhoopt toch uitblijft. Graag bedenk ik dan een andere oplossing hiervoor. Je kunt ons contact op dit openbare forum aanhouden als bevestiging van deze afspraak.
Helaas moet u niet zoveel vetrouwen hebben. Inmiddels ruim 3 weken verder en nog geen formulier ontvangen.
Waarom vertragen jullie de opzegvergoeding oude leverancier?
Ook de via internet kan ik nog steeds niet declareren.

Ik ben nu 4 maanden verder en verzoek een bevestiging van Eneco dat als de 6 maanden overschreden worden de vergoeding van Euro 150,00 alsnog wordt voldaan.
Reputatie 7
Badge +5
@R.J.J.Erich

Goed dat je opnieuw bij ons in de lucht komt. Het formulier is verstuurd, dus voor ons is het momenteel ook een raadsel waarom deze niet bezorgd is. Ik heb je zojuist een privébericht verstuurd voor een alternatieve oplossing. Kan je deze beantwoorden? Alvast bedankt.

Reageer