Declaratie boetevergoeding | Eneco Community
beantwoord

Declaratie boetevergoeding

Voor een boetevergoeding door Eneco zouden we een registratieformulier moeten invullen (online te vinden) en samen met een kopie van de eindfactuur van de vorige leverancier "waarbij de opzegvergoeding in rekening is gebracht" moeten opsturen naar Eneco. Zo gedaan. Formulier en volledige eindnota (4 pagina's) verzonden. Op de factuur staat vermeld: Kosten contractbreuk: € 200,=. Vervolgens wordt er door Eneco een brief naar ons verzonden, waarin zij melden dat zij om het bedrag van de boete terug te storten "een kopie van de factuur of eindnota (...) waarop de boete staat weergegeven" nodig hebben.(hadden we dat niet gestuurd???) Helaas hadden ze van ons alleen een voorblad ontvangen (we krijgen 4 pagina's teruggestuurd???) en zeggen ze "de resterende eindnota, waarop de boete GESPECIFICEERD is" nodig te hebben. Waar komt dit ineens vandaan? Wat willen ze weten? Op de eindnota staan twee producten vermeld (die we overigens dààrvoor bij Eneco afnamen). Een en een is twee? Werkt Eneco niet net als onze vorige leverancier volgens de richtlijnen van de Energiekamer? Sowieso ligt alle actie al bij ons (hadden ze dit niet gewoomet de vorige leverancier kunnen afrekenen?), dan iets vragen en dan na ontvangst weer zeggen iets anders nodig te hebben!!! Waarom is het overigens niet mogelijk om deze vergoedingsaanvraag, net als alle andere verkeer met Eneco, digitaal te doen , maar moet alles per post? Weer wat tijd verder in de limiet die er staat voor het terugvragen van de boete! Of is dit gewoon hopen dat we in dit gezeur geen zin hebben en de boel laten zitten?! Weer € 200,= verdiend!
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 9 juli 2014, 14:27

Beste Frisian,

Hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Bijzonder vervelend dat we de boete van je vorige leverancier nog steeds niet hebben uitgekeerd. Ik ga hier uiteraard meteen actie op ondernemen en zal ervoor zorgen dat we het bedrag alsnog zo spoedig mogelijk aan je uitkeren. Mijn excuses voor de overlast.

Groet Martijn, Eneco
Bekijk origineel

23 Reacties

Reputatie 4
Badge
Beste Frisian,

Hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Bijzonder vervelend dat we de boete van je vorige leverancier nog steeds niet hebben uitgekeerd. Ik ga hier uiteraard meteen actie op ondernemen en zal ervoor zorgen dat we het bedrag alsnog zo spoedig mogelijk aan je uitkeren. Mijn excuses voor de overlast.

Groet Martijn, Eneco
Hallo Frisian,

Jouw verhaal is heel bekend. Ook ik heb mijn papieren terug gekregen. Op de eindnota staat keurig opzegvergoeding, toch wordt hier moeilijk over gedaan. Waarom is mij ook niet duidelijk. De begeleidende brief vond ik erg onpersoonlijk, wel mevrouw of meneer in de adressering maar vervolgens met geachte heer/mevrouw beginnen, dat is toch al bekend? Daarnaast vind ik het vreemd dat er een postbus wordt gebruikt. Een antwoordnummer is toch wel op zijn plaats. Digitaal zou nog beter zijn, net wat jij zegt: al het andere verkeer is al digitaal. Ik moet nu eerst weer een kopie maken van een blad waar op staat dat en energie en gas opgezegd zijn. Goh wat zou ik toch bij Eneco hebben genomen... Hoop dat er snel een einde komt aan deze bureaucratische flauwekul.

Groeten Ronald
Reputatie 4
Badge
Beste Frisian,

Je declaratieverzoek van 200,00 euro is inmiddels verwerkt en het bedrag wordt binnen twee weken aan je uitgekeerd. Nogmaals mijn excuses voor de vertraging.

@Ronald123: is er inmiddels al meer duidelijkheid met betrekking tot jouw opzegvergoeding? Als dat niet het geval is verzoek ik je vriendelijk je eindota van de vorige leverancier te mailen naar onlineservice@eneco.nl t.a.v. 'Martijn' zodat ik het verder op kan pakken. Bedankt alvast.

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge
Beste Ronald123,

Ik heb je e-mail ontvangen en we gaan het voor je in orde maken. Overigens ben je sinds 16-06-2014 aangemeld als klant bij ons, er gaan altijd wel enige weken overheen voordat je opzegvergoeding daadwerkelijk aan je uitgekeerd is (maximaal 😎. Maar dat betekent natuurlijk niet dat we jou het declaratieformulier retour moeten sturen. Dat is niet netjes en daar bied ik je ook mijn excuses voor aan. Verder nemen we je aanbevelingen uiteraard mee.

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge
Beste Ronald123,

We hebben het inmiddels in orde gemaakt en binnen twee à drie weken staat het bedrag op je rekening.

Hartelijke groet,

Martijn
Na 8 weken nog geen enkele reactie van eneco,over de 75 euro die ik als boete van de vorige leverancier (nuon) terug zou ontvangen.
is nog steeds niet uitgekeerd.
Hoi sjac,

Heb je dan een declaratieforumulier ingediend?
Reputatie 4
Badge
Na 8 weken nog geen enkele reactie van eneco,over de 75 euro die ik als boete van de vorige leverancier (nuon) terug zou ontvangen.

Heb je al eerder contact gehad met Eneco hierover dan?
Negen weken geleden Brandje
telefonisch al 4 x
Negen weken geleden Brandje

Hoi sjac,

Oké, dan zou je aan alle voorwaarden voldaan hebben.
Wacht nu dan even op een reactie van een moderator, die kan nazien wat de status van ver verzoek om uitbetaling is!

En weer bellen zou ik niet doen zonde van het dure 0900 nr.

al4x telefonisch met de mededelingalles is goed ontvangen we zullen het direct overmaken
Reputatie 4
Badge
telefonisch al 4 x
Jedem, dat is nog al wat. Misschien dat wanneer een moderator dit oppakt wat meer voor je kan doen.
Reputatie 7
Badge +7

al4x telefonisch met de mededelingalles is goed ontvangen we zullen het direct overmaken

nog 1x bellen en het gesprek opnemen .
dan sta je iets sterker.
maar ongetwijfeld zal hier een moderator reageren op je probleem .
en het oplossen.
Reputatie 4
Badge
Beste sjac,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Heel vervelend dat er nog steeds onduidelijkheid is over het uitkeren van je opzegvergoeding. Hiervoor bied ik graag mijn excuses aan. Ik zie dat je hier gisteren nog telefonisch contact over hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Er is je verteld dat het nog 6 tot 8 weken duurt. Omdat je echter al geruime tijd wacht, heb ik een verzoek ingediend het met voorrang aan je uit te keren. In dat geval staat het binnen twee weken op je rekening. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen, kom ik er uiteraard bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Martijn, Eneco
Reputatie 4
Badge
Omdat je echter al geruime tijd wacht, heb ik een verzoek ingediend het met voorrang aan je uit te keren.
Nou dit vind ik toch zeer netjes. Zo zie je maar weer, een prima service bij Eneco.
Beste sjac,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Heel vervelend dat er nog steeds onduidelijkheid is over het uitkeren van je opzegvergoeding. Hiervoor bied ik graag mijn excuses aan. Ik zie dat je hier gisteren nog telefonisch contact over hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Er is je verteld dat het nog 6 tot 8 weken duurt. Omdat je echter al geruime tijd wacht, heb ik een verzoek ingediend het met voorrang aan je uit te keren. In dat geval staat het binnen twee weken op je rekening. Zodra ik een terugkoppeling heb gekregen, kom ik er uiteraard bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Martijn, Eneco

Hoi Martijn,

Dat siert Eneco en dit probleem is hierdoor voor de klant perfect op gelost!

Hoi@sjac,

Je ziet dit is toch een prima tussen oplossing?
Reputatie 4
Badge
Als Sjac er net zo over denkt?
Reputatie 7
Badge +7
kijk dat is/word weer goed opgelost🆒
waarom duurt het bij eneco 6 tot 8 weken om het bedrag terug te storten als het bij andere leveranciers sneller gebeurd!
waarom duurt het bij eneco 6 tot 8 weken om het bedrag terug te storten als het bij andere leveranciers sneller gebeurd!

Weet je al dat het het bedrag terug krijgt? En zo ja, per wanneer dan?

Ben je al aan het einde van je contract?
Sommige denken dat het met de jaarnota wordt verrekend en dat is vaak niet zo.
ik heb tot twee keer toe het declaratie formulier ingezonden schriftelijk en per email en allebei zijn ze binnen en mij word verteld dat het 6 tot 8 weken duurt voordat de betaling is bijgeschreven nou ik vind dat echt heel lang !
zelfs een medewerker die ik heb gesproken bij eneco die zelf ook klant is bij hun vind dat determijn voor de opzegvergoeding uit te keren echt lang duurt!zeker voor mensen die moeten rond komen van een minima het ik moet het wel eerst voorschieten aan de oude leverancier !

Reageer