Deactiveren "Tussenstand Slim" ?? | Eneco Community
vraag

Deactiveren "Tussenstand Slim" ??

• 23 december 2013
  • 36 reacties
  • 1614 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hallo moderators,

Hoe Deactiveer ik "Eneco Tussenstand Slim"?

Wel kun je "Eneco Tussenstand Slim" activeren, maar ik zie nergens hoe je dit kunt deactiveren!
Aangezien ik mij hier digitaal voor aan kon/kan melden, moet ik mij hier ook digitaal voor af kunnen melden.

De reden is dat de data niet klopt, en momenteel zelfs weer achter loopt.
Ik ga nu via een andere ingang de data zichtbaar maken en verzamelen.
Daarbij wil ik maar één geactiveerde partij hebben die mijn data realtime ontvangt.

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Het_Toontje,

Je vraag staat uit om Tussenstand Slim te deactiveren. Ik kom er nog op terug.

Begin volgend jaar zijn de problemen met het achterlopen van Mijn Eneco en de meter verholpen. Zie dit topic. Misschien maakt dat je gedachte anders om de functie toch nog aan te houden?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Danielle,

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop even dat je gelijk hebt en dat de problemen met Tussenstand slim eind januari 2014 zijn opgelost.
Ik geef Eneco in deze het voordeel van de twijfel en zal daarom wachten tot eind januari 2014.

Wel wil ik nog steeds weten hoe Tussenstand Slim is te deactiveren door mijzelf.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Danielle, (en andere geïnteresseerden)

Inmiddels ben ik erachter gekomen hoe "Tussenstand Slim" te deactiveren.
  • Inloggen  "Mijn eneco"
  • > tabblad "Uw verbruik"
  • > onderzijde tabel gas/elektra staat "stel uw streefverbruik in"
  • > slimme meter machtiging JA of NEE kiezen. Bij NEE kiezen wordt de machtiging ingetrokken
  • > instellingen opslaan
Wel vind ik deze keuze een "verborgen" keuze.
Deze optie zou duidelijk in het tabblad "Uw verbruik" moeten staan.
Reputatie 2
Badge
Tussenstand slim geeft vaak verkeerde waardes weer. Ik hou het ook bij via enelogic.com en controleer af en toe de meter met mij eigen ogen.

enkele voorbeelden van afgelopen dagen:
3/1: tussenstand slim 15 kWh, Enelogic 9 kWh
4/1: tussenstand slim 15 kWh, Enelogic 6 kWh
11/1: tussenstand slim 18 kWh, Enelogic 9 kWh

Ik weet ook uit verleden dat wij zelden meer dan 10 kWh gebruiken, dus zijn waarden van boven de 10 en zeker 18 absurd. Het lijkt wel alsof de opbrengst van de zonnepanelen erbij opgeteld zijn. Het vreemde is ook dat veel andere dagen wél de juiste waarden geven.

Een andere zaak die blijft storen is dat tussenstand slim enkele dagen achter loopt. Ik heb ze nu t/m 11 januari. Via Enelogic heb ik ze t/m 15 januari. Ook ik overweeg serieus om me af te melden voor tussenstand slim (@het_toontje: bedankt voor de uitleg hoe het moet).
Reputatie 3
Badge +2
Hi reinoud,
🆒
Ik heb me ook aangemeld bij enelogic, super service en de standen zijn van de dag ervoor af te lezen en er is een mogelijkheid om live standen te kunnen aflezen maar dat kost je centen.
Ik heb heel wat topics aan de "tussenstand stom" gelezen en er zelf ook over bericht maar ik ben benieuwd of het eind januari beter is.

Ik ben er mee gestopt om hierovr te berichten.

Op jouw advies bij enelogic aangemeld en ben er tot nu toe tevreden mee alleen de "rekening" op hun webpage is onbegrijpelijk met heel veel vraagtekens en een, volgens hun, tekort van 960,- euro er maand
Helaas van dat tabblad, kijk er niet meer op, zal Huub van enelogic er eens op aanspreken.

Maar tussenstand stom links laten liggen en niet meer op kijken......

Stansat
Reputatie 7
Badge +7
Hi reinoud,
🆒
Ik heb me ook aangemeld bij enelogic, super service en de standen zijn van de dag ervoor af te lezen en er is een mogelijkheid om live standen te kunnen aflezen maar dat kost je centen.
Ik heb heel wat topics aan de "tussenstand stom" gelezen en er zelf ook over bericht maar ik ben benieuwd of het eind januari beter is.

Op jouw advies bij enelogic aangemeld en ben er tot nu toe tevreden mee alleen de "rekening" op hun webpage is onbegrijpelijk met heel veel vraagtekens en een, volgens hun, tekort van 960,- euro er maand
Helaas van dat tabblad, kijk er niet meer op, zal Huub van enelogic er eens op aanspreken.

Stansat

hoi Stan,
wat de rekening betreft bij enelogic daar kom ik ook nog niet uit hoe dat werkt en ingesteld moet worden.
maar de verbruiks weergave werkt daar perfect en klopt als een bus die optijd rijd:D
jammer dat je het opgegeven hebt om Eneco er op te wijzen.
volhouden , ze (Eneco) zal er toch echt wat aan moeten doen.

wat betreft het advies wat gegeven word ergens in dit topic
en hoe om mijn Eneco tussenstand slim eee ik bedoel stom uit te zetten zou ik niet opvolgen.
dan kan en mag Eneco je meter niet meer uitlezen
en dat heeft denk ik meer gevolgen dan alleen maar het stoppen van mijn eneco tussenstand "slim"

of zie ik dat verkeerd ?

we gaan al richting het einde van de maand dus ik ben benieuwd of het een en ander snel opgelost word.

mvg,
jan
Reputatie 3
Badge +2
Hi Jan,

Ik zet het nog even niet uit en voor de geinteresseerden die een grafiek van gas en stroom van Enelogic willen zien hier een paar voorbeelden:
http://i39.tinypic.com/mwp0f6.jpg

http://i40.tinypic.com/2isxz6o.jpg

Er staat meer op de tabbladen maar dat heb ik even voor mijn privacy weggelaten want dat is mijn adres.
Je kan het per dag/maand/jaar indelen, downloaden en zoals gezegd, gegevens van gisteren staan er vandaag op.

Doe je voordeel ermee of wacht tot Eneco het voor elkaar heeft.........

Stansat🆒

Doe je voordeel ermee of wacht tot Eneco het voor elkaar heeft.........

Stansat🆒

Hoi Stan,

Ze (netbeheer en EDSN en leveranciers zijn afgelopen weekend bezig geweest met onderhoud.
Kan jij al verbetering constateren?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Stan,

Ze (netbeheer en EDSN en leveranciers zijn afgelopen weekend bezig geweest met onderhoud.
Kan jij al verbetering constateren?

Hi Brandje,

Nee geen enkele verbetering!
Bij mij staan de gegevens van 14 januari van de slimme meter.
Wat ik voorspelde: wat al meer als een jaar speelt dat lost Eneco niet even in een weekend onderhoud op.

Ga nu lekker naar 3rd partys zoals Enelogic want die hebben de gegevens wel van gisteren op hun pagina.

Ik ben er klaar mee,

Stansat🆒
Hoi Stan,

Jammer, jammer ik had er nog een goede hoop op, dat het onderhoud verbertering zou geven.
Ohhhh ohhhh hoe lang moet dan nog duren......................

Ik snap dat je er klaar mee bent.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 3
Badge +2
Hier een melding,
Zorgenkindje Stedin!

Stansat🆒
Reputatie 7
Badge +7
inmiddels had ik een nieuw topic geopend :D

(onderhoud op de landelijke slimme meter systemen)
Reputatie 2
Badge
Hi reinoud,
🆒

Stansat

Dat van de 'rekening' begrijp ik ook niet helemaal. Maar daar doe ik het ook niet voor. Het belangrijkste voor mij is nu dat ik een betrouwbaar en overzichtelijk site heb gevonden waar ik mijn gas- en elektrameterstanden kan aflezen en gelijk ook nog de netto opbrengst van de zonnepanelen. Iets van ENECO nog steeds niet voor elkaar heeft....:mad:. 
Het neemt niet weg dat ik voor de rest uiterst tevreden ben met de dienstverlening van ENECO.
Reputatie 7
Badge +7
inmiddels had ik een nieuw topic geopend :D

(onderhoud op de landelijke slimme meter systemen)

https://forum.eneco.nl/diensten-89/onderhoud-op-de-landelijke-slimme-meter-systemen-6858/
Reputatie 3
Badge +1
Inmiddels aangemeldt bij Enelogic.
Zo te zien verwachten ze de 30e januari de eerste standen.
even kijken hoe dit verloopt t.o.v. tussenstand slim.
Reputatie 2
Badge

Ik hoop dat Enelogic wel voldoet aan de verwachtingen. Tussenstand slim werk nog steeds niet zoals het hoort. Ze is inmiddels wel bijgewerkt tot 26-1, maar de standen kloppen van geen meter 😉 Ter illlustratie de maand januari:

Tussenstand slim:
  • Gas: 208 m3
  • Elektriciteit: 348 kWh
Enelogic:
  • Gas: 156 m3
  • Elektricitteit: 242 kWh
Zoek de grote verschillen....

p.s. zoveel gas en elektriciteit als Eneco in Tussenstand Slim aangeeft heb ik nog nooit gebruikt....
Reputatie 7
Badge +7
Enelogic werkt prima.
op het moment laatste weergave van 26-01 grafieken gevuld met de juiste gegevens :)

op mijn Eneco datum 26-01 met de weergave gegevens van 25-01 als laatste.:rolleyes:
Hoi Jan,

Maar de kloppen de standen bij jou wel?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Jan,

Maar de kloppen de standen bij jou wel?

hoi Ton.

bij de datum 26-01 staan de standen van 25-01 ( dus de standen van 26-01 staan er niet in)😕
de grafieken geven de standen tot en met 25-01 aan

de standen in de grafieken tot en met 25-01 kloppen wel ( met de zelf dagelijks opgenomen waardes op de meters in de meter kast):)
Reputatie 7
Badge +6
@allen

Bij reinoud klopt het verbruik niet er worden schattingen opgeteld bij het werkelijke verbruik wanneer er meterstanden ontbreken. Dit is bekend bij de beheerders van Mijn Eneco. De meterstanden moeten wel overeen komen met wat er op de meter staat/stond.
Reputatie 2
Badge
@Folkert.

Wat mij nog bevreemd is dat bij Mijn Eneco de meterstand aan de rechterkant de standen van het dag- en nachttarief wel overeenkomen met hetgeen thuis op de meters staat en wat de site van enelogic ook aangeeft.

Reputatie 7
Badge +6
@Reinoud

Wanneer er geen meterstanden binnenkomen maakt Mijn Eneco een schatting van je verbuik. Wanneer er weer meterstanden binnenkomen dan wordt deze schatting opgeteld bij het werkelijke verbruik van het moment dat laatste keer de standen zijn opgenomen. Deze schatting zou helemaal niet meegenomen mogen worden. Dit is de reden waarom het verbruik niet klopt.
Reputatie 2
Badge
@Folkert.

Nu begrijp ik het. Ik hoop dat dit euvel snel opgelost kan en gaat worden. Nu kan ik de cijfers niet vertrouwen.
Reputatie 3
Badge +1

En jawel hoor, netjes gisteren de standen op enelogic.
Vandaag was alles bijgewerkt vanaf november 2013 tot 31 januari 2014 (zeer goed)
laatste stand 30-01-2014 24.00 uur.
En alles klopt, zowel gas als elektra.
Gas per uur en elektra per 15 minuten.

Tussenstand slim is tot 29 janurai 2014
Laatste stand 28-01-2014 24.00 uur (2 dagen achter op enelogic)
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Danielle,

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop even dat je gelijk hebt en dat de problemen met Tussenstand slim eind januari 2014 zijn opgelost.
Ik geef Eneco in deze het voordeel van de twijfel en zal daarom wachten tot eind januari 2014.

...........................................................................................................

@moderators,

Helaas, toch met enige weemoed, heb ik de daad bij het woord moeten stellen.
Ik heb inmiddels de machtiging aan Eneco ingetrokken om mijn slimme meters uit te lezen.
Dit omdat Tussenstand slim nog steeds niet werkt.
Indien de problemen zijn opgelost kijken we verder.

Inmiddels werkt het via Enelogic eigenlijk up to date.

Reageer