De tarieven van enkeltarief en dubbeltarief | Eneco Community

De tarieven van enkeltarief en dubbeltarief

• 7 december 2012
  • 7 reacties
  • 1374 Bekeken

Badge +1
  • Liefhebber (level 10)
  • 164 reacties
Enkeltarief € 0,2059 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,2137 per kWh
Dubbeltarief laag € 0,1940 per kWh

Waarom is bij een dubbelmeter het tarief voor normaal hoger dan een enkeltariefmeter?

Het lijkt mij dat het normaal tarief van een dubbelmeter gelijk dient te zijn aan een enkeltariefmeter.

Vreemd!!!

7 Reacties

Badge +1
"Dat ik alert blijf op de afrekening is duidelijk: ik heb diverse emails en telefoontjes aan Eneco moeten doen omdat mijn contractwijziging niet vermeld stond in "Mijn Eneco" wat ik uiterst slordig vindt."

Ik had hetzelfde probleem in "Mijn Eneco", daar stond opeens weer een variabel contract
maar een persoonlijk berichtje naar de moderator, en het is dezelfde dag nog opgelost.

Lang leve dit forum:)

Nog wat anders, ik heb onder service vragen het volgende gevraagd:

Enkeltarief € 0,2059 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,2137 per kWh
Dubbeltarief laag € 0,1940 per kWh

Als je dit gaat middelen kom je op 0,2098 dat is nog meer dan het enkeltarief.

Waarom is bij een dubbelmeter het tarief voor normaal hoger dan een enkeltariefmeter?

Het lijkt mij dat het normaal tarief van een dubbelmeter gelijk dient te zijn aan een enkeltariefmeter.

Vreemd!!!

Maar er komt geen enkele reactie op, zelfs van Jeroen niet, maar die probeert
waarschijnlijk om de minuut naar Itunes te kijken of de app er al is :-}}
Reputatie 3
Badge
Nee had hem gezien maar weet het niet. Mogelijk omdat je korting krijgt in de avond en daarom overdag meer betaald. Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Ze verleiden je om stroom in de avond:nacht te gebruiken en verdienen het terug op de dag.

belasting net is dus verdeeld en kosten blijven gelijk
Reputatie 3
Badge
http://www.energiewereld.nl/nieuws/duurder-uit-met-nachtstroom.aspx
Badge +1
Bedankt voor de link Jeroen...
Reputatie 3
Badge
Heb nog is zitten zoeken maar kan niet offcieel de reden vinden waarom het duurder is ten opzichte van enkeltarrief. Hier nog wat informatie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtstroom
Badge +1
Misschien kan de moderator hier een antwoord op geven?

Lijkt mij niet meer dan logisch dat normaal gelijk moet zijn aan enkel tarief, ik heb toendertijd voor
dubbel gekozen om goedkoper uit te zijn.
Reputatie 5
Badge +3
@Curl en @Jeroen,
Ik heb de berichten over de tarieven van normaal- en laagtarief verplaatst naar het bestaande topic wat Curl al had geopend. Deze berichten horen namelijk niet thuis in het topic over trouwe klanten belonen. Op deze manier houden we het forum zo overzichtelijk mogelijk.

Het klopt dat de prijs die je betaalt per kWh als je een enkeltarief meter hebt hoger ligt dan het nachtstroom tarief maar lager dan het dagtarief bij een dubbeltarief meter. Een dubbeltarief meter is niet voor iedereen per definitie voordeliger dan een enkeltarief meter. Meer informatie hierover vindt je in het topic over het verschil tussen enkel- en dubbeltarief.

Groet, Kelly

Reageer