De tarieven op Mijn Eneco kloppen niet

Reputatie 6
Badge +6
Goed dat je de tarieven doorneemt! Toen je de aanvraag deed voor stroom en gas stuurden wij een contractbevestiging met alle informatie. Op Mijn Eneco kun je ook je huidige contract en tarieven vinden. Heb jij ook dat de tarieven in je contract en op Mijn Eneco niet overeen komen? De reden licht ik graag toe.

De prijzen voor stroom en gas bestaan uit het kale leveringstarief die wij vaststellen. De kans is groot dat je het tarief voor 1, 3 of 4 jaar vast hebt gezet. Of heb je gekozen voor een onbepaalde tijdscontract zonder vaste einddatum? Dan wijzigen de kale leveringstarieven jaarlijks op 1 juli en 1 januari. Het tarief per kWh en m3 bestaan uit meerdere componenten zoals de BTW, Opslag Duurzame Energie (ODE) en Energiebelasting. De overheidsheffingen zoals de Opslag Duurzame Energie en de Energiebelasting worden jaarlijks op 1 januari aangepast en daar hebben wij geen invloed op. Als je bijvoorbeeld in oktober 2017 een vast contract hebt afgesloten, zie je in de contractbevestiging een lager totaaltarief staan dan op Mijn Eneco. De Opslag Duurzame Energie en Energiebelasting zijn verhoogd per 1 januari 2018 en om die reden komen de tarieven niet meer overeen. Het kale leveringstarief die wij hebben bepaald is hetzelfde gebleven bij een vast contract. Bij een variabel contract informeren wij je elk half jaar over de wijziging van het kale leveringstarief.

Hopelijk is dit mysterie zo wat opgehelderd.

Heb je vragen? Stel ze gerust!

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen