De jaarnota nog niet ontvangen | Eneco Community

De jaarnota nog niet ontvangen

• Komt hier vaker (level 8)
  • 12 reacties
Ik heb 31 januari mijn meterstanden doorgegeven.Vorige week gebelt met eneco en gevraagd wanneer mijn jaarnota komt.Ja mevrouw deze week.Nou ik heb geen jaarnota ontvangen en het is ook niet op mijn eneco te zien wanneer hij wel komt.Dat je dat niet op mijn eneco terug kan vinden had ik in januari al over gebelt.Ja mevrouw heel raar maar ik weet niet hoe het kan.Ik ben eneco een beetje zat.Juliie zijn en misleidend en ook nog leugenaars.Ik ben eind dit jaar nog weg.

22 Reacties

Reputatie 3
Badge
Direct weglopen is geen optie maar blijft jou keus. Kan je op de jaarnota van vorig jaar zien welke datum erop vermeld staat? Dan heb je een indicatie van dit jaar. Op mijn enec zou je datum waarop de jaarnota moet komen tot enkele dagen voor deze nota zichzbaar moeten zijn. heb jij nog nooit een datum op mijn eneco gezien?
Direct weglopen is geen optie maar blijft jou keus. Kan je op de jaarnota van vorig jaar zien welke datum erop vermeld staat? Dan heb je een indicatie van dit jaar. Op mijn enec zou je datum waarop de jaarnota moet komen tot enkele dagen voor deze nota zichzbaar moeten zijn. heb jij nog nooit een datum op mijn eneco gezien?

Nee ik ben ook niet echt een wegloper maar ik baal er gewoon van hoe misleidend en leugenachtig ze zijn.
Andere jaar nota's kreeg ik rond 11 maart.
De enigste jaarnota die ik kan zien is van nuon en nee geen datum gezien op mijn eneco behalve dan die van nuon.
Reputatie 3
Badge
Op mijn eneco is tot enkele dagen tot het opmaken van de jaarnota een datum zichtbaar. als dit bij jou niet zo is zou ik eneco willen vragen mijn eneco na te kijken op fouten. jij kan ook al dagen niet inloggen. dus taak voor de ict. 🙂
Op mijn eneco is tot enkele dagen tot het opmaken van de jaarnota een datum zichtbaar. als dit bij jou niet zo is zou ik eneco willen vragen mijn eneco na te kijken op fouten. jij kan ook al dagen niet inloggen. dus taak voor de ict. :)

Beste Jeroen als je mijn topic goed heb gelezen had je kunnen zien dat ik daar al over had gebelt in januari.Het antwoord was ja klopt mevrouw het is inderdaad niet te maar ik weet niet hoe jet kan.Met dat antwoord kon ik het doen.Hoe je het ook bekijkt er word niks aan gedaan.Het enigste wat perfect gaat is mijn maandrekening afschrijven:)
Reputatie 3
Badge
Ik heb je topic gelezen en het is dus werk voor een ict-er. helaas komen hier ook mensen die niet altijd direct goed willen kijken dus vandaar dat ik nog is herhaal dat het zichtbaar moet zijn en zo niet dat de icter aan het werk mag.

vervelend dat jij geen duidelijke antwoorden krijgt aangezien ik de medewerking vanuit klantenservice wel ok vind. ik hoop dat eneco op je bericht gaat reageren en je kan helpen.
Ik heb je topic gelezen en het is dus werk voor een ict-er. helaas komen hier ook mensen die niet altijd direct goed willen kijken dus vandaar dat ik nog is herhaal dat het zichtbaar moet zijn en zo niet dat de icter aan het werk mag.

vervelend dat jij geen duidelijke antwoorden krijgt aangezien ik de medewerking vanuit klantenservice wel ok vind. ik hoop dat eneco op je bericht gaat reageren en je kan helpen.

Dat hoop ik ook .Maar tot op heden toe is er nog niks gebeurt en daar baal ik enorm van.
Ze staan je netjes te woord maar daar is ook alles mee gezegd helaas.
Ik ga nog maar eens bellen over die jaarnota hopelijk komt er nu wel wat uit.
Bedankt voor het reageren.
Net gebelt naar eneco over de jaarnota.Deze meneer die ik aan de lijn had was tenminste wel eerlijk.Hij heeft geen idee wanneer mijn jaarnota komt maar ze zijn er wel mee bezig.Het termijn was inderdaad verstreken maar door een fout heb ik hem niet gehad.Als ik hem deze week niet binnen heb hang ik vrijdag weer aan de telfoon.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo truus,

Begrijpelijk dat je ontevreden bent omdat er veel onduidelijkheid is over de datum waarop de jaarnota verschijnt. Per abuis is de aanmaakdatum in ons systeem verschoven naar 26 maart 2013. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, sorry daarvoor. Ik heb dit direct gecorrigeerd en de jaarnota laten maken. Deze is nu zichtbaar op Mijn Eneco.

Groet, Kelly

Ps: ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'servicevragen' en de titel aangepast zodat voor andere leden direct zichtbaar is waar jouw bericht over gaat.
Hallo truus,

Begrijpelijk dat je ontevreden bent omdat er veel onduidelijkheid is over de datum waarop de jaarnota verschijnt. Per abuis is de aanmaakdatum in ons systeem verschoven naar 26 maart 2013. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, sorry daarvoor. Ik heb dit direct gecorrigeerd en de jaarnota laten maken. Deze is nu zichtbaar op Mijn Eneco.

Groet, Kelly

Ps: ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'servicevragen' en de titel aangepast zodat voor andere leden direct zichtbaar is waar jouw bericht over gaat.

Bedankt voor de reactie en vooral dank voor de jaarnota.
Groet Truus
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan!
Reputatie 3
Badge
En viel de jaarnota tegen? Dat is natuurlijk altijd de vraag. Moet ik bijbetalen of krijg ik een x bedrag terug.
En viel de jaarnota tegen? Dat is natuurlijk altijd de vraag. Moet ik bijbetalen of krijg ik een x bedrag terug.

Ik krijg wel wat terug maar dat valt inderdaad tegen.Ik heb bij mijn overstap meer bij moeten betalen dan wat ik nu terug krijg.
Reputatie 3
Badge
Hoe bedoel je dat laatste precies?
Vorig jaar ben ik over gestapt naar eneco en kreeg toen mijn eind afrekening van iets van 300 euro en nu heb ik in december mijn jaarnota van nuon gehad en daar kreeg ik 50 euro terug en nu met de eindafrekening van het gas 78 euro.Ik krijg dus minder terug dan dat ik betaald heb.Ik had gedacht dat ik ongeveer het zelfde bedrag wat ik dus vorig bij de eindnota moest betalen nu weer zo'n beetje terug zou krijgen.Eigenlijk ging ik ieder jaar iets naar beneden.Van 240 euro naar uiteindelijk 180 euro.Daarom valt het me dus ook behoorlijk tegen.Nu is mijn maandtermijn ook weer 10 euro meer geworden.
Reputatie 3
Badge
De prijzen waren bij eneco goedkoper, anders zou je niet overstappen. verbruik heb je zelf in de hand. als je minder betaald aan termijnbedragen maar wel meer hebt verbruikt dan krijg je minder dan verwacht. het kan zoveel redenen hebben waarom je minder terug krijgt maar je bent overgestapt omdat de prijzen gunstiger waren.
Ik ben om een andere reden overgestapt niet om dat eneco goedkoper was.De reden dat ik ieder minder ging betalen en toch terug kreeg was van 5 personen naar 3 in huis meer enegiezuinige apperaten spaarlampen enz.Dus ik had het zeer goed zelf in de hand:)Wat je hier boven klopt maar dat is in mijn geval dus zeker niet van toepassing.
Reputatie 3
Badge
Het was ook geen aanval, maar ik heb ze vaker voorbij zien komen dat mensen aan de hand van een terminbedrag lopen te zeuren dat eneco oplichters zijn enz enz... ja natuurlijk wil eneco geld verdienen net als al die anderen maar je weet zelf welke prijzen in je contract staan. :)

maar goed nu toch geld terug en kijken hoe we verder kunnen bezuinigen. heb je toon al? hahaha, ik heb er zelf veel schik van.
Ik ben bang dat ik niet meer kan bezuinigen.Ik woon in een zeer goed geisoleerd huis zuinige combiketel.Ik kan de verwarming uitlaten en een jas aan doen :)).Ik voelde me ook niet echt aan gevallen en je hebt ook gelijk.Ik heb maar een klein inkomen samen met mijn kids en weet heel goed hoe ik moet bezuinigen.Ik bezuinig werkelijk waar op alles simpel weg om dat ik weinig keus heb.Toon heb ik (nog) niet.
Reputatie 3
Badge
Je gaat toon nemen? 🙂 ach als je bewust ben is toon een leuke gadget en zal je mogelijk iets nog kunnen laten besparen maar of het dan de moeite is. Ik heb veel aan toon gehad maar zal volgend jaar nog harder me best moeten doen om te besparen.
Nou als toon mij wil hebben ga ik er nog eens over nadenken :)) Nee grapje ik heb even naar toon gekeken en het is inderdaad een leuke gatget maar wel 120 euro.
Als ik eens in mijn rijke(re) dagen kom dan misschien.Ja moeten overal op bezuinigen.Ik las gister nog de tering naar de nering zetten.Nou geloof me ik bezuinig al jaren overal op.Misschien dat ik in de avond maar mijn jas aan doe hoewel ik de verwarming op 20 gr heb staan en overdag op 15 gr. dat valt denk ik nog wel mee.Gewoon vest aan en blijven bewegen haha
Reputatie 3
Badge
18 graden kan soms ook al prima zijn hoor in huis maar een beetje leven kan geen kwaad. 🙂 ik had toevallig een nieuwe thermosstaat nodig dus ja dan zit je al snel aan 120 euro bij de concurent. Ik bestelde toon als gadged maar inmiddels vind ik het echt zijn geld waard.
18 graden is inderdaad ook een prima temperatuur.Een beetje leven is zeker leuk helemaal mee eens.Ik laat toon maar voor wat het is.Het is me teveel euro's.
Ik bezuinig gewoon wat ik kan.Straks de klok weer een uur voor uit dat scheelt ook weer iets 🙂

Reageer