Datagegevens slimme meter ver onder de maat | Eneco Community
vraag

Datagegevens slimme meter ver onder de maat

Toon eerste bericht

92 Reacties

Heb ook problemen met uitlezen slimme meter via tabblad verbruik.
Ben nu geabboneerd op slimmemeteruitlezen.nl en krijg met een vertraging van twee dagen de meterstanden van zowel gas en elektrisch correct en overzichtelijk door.
Van de week wordt Toon geinstalleerd dus zien we wel verder betreffende het verbruik
Reputatie 2
Badge
Vraag:

De resultaten van februari zijn nu gelukkig wel goed. Alleen zijn de van januari (en enkele maanden ervoor) nog steeds niet correct. Vindt er nog een correctie plaats van de maanden waar de meterstanden niet goed zijn ingevuld? Nu hebi k namelijk nog steeds niet veel aan de grafieken die ik te zien krijg, omdat het beeld niet overeenkomt met de werkelijkheid. 
Reputatie 7
Badge +6
@reinoud

De standen van januari worden helaas niet meer bijgewerkt, dit proberen we tot 2 weken na de betreffende opnamedatum.
Deze week is TOON geïnstalleerd m.b.v. de slimme meter. Nu werkt ook het uitlezen via  tabblad mijn verbruik subliem.
Via de p1-poort is toon gekoppeld aan de slimme meter  en geeft  het juiste verbruik weer, bravo eneco. Ik kan nu het abonnement van slimmemeteruitlezen.nl opzeggen!
Reputatie 6
Badge +1
Fijn dat het allemaal werkt. Ik kan dan alleen nog je veel plezier wensen met Toon.
Reputatie 7
Badge +6
aussie wrote:

12-12-2013 is mijn slimme meter geplaatst gelijk geactiveerd!
Op mijn Eneco nog steeds geen data (de melding  meter is geactiveerd nog geen gebruiks data kan tot 2 weken duren enz)
Gasmeter is ook niet goed gekoppeld helemaal geen data enkel op het gasmeter
Netbeheerder Stedin zegt steed we sturen een email  naar betreffende afdeling we bellen je terug
Eneco zegt we zullen het binnen 5 werkdagen oplossen maar ook niks
Folkert de moderator doet ook niks

er is door Eneco 2 keer gebeld met de mededeling dat eran gewerkt wordt maar wat het probleem is weten ze niet
weer een week verder en nog steeds NIKS ik dacht dat ik nu een SLIMME meter had ???
meer dan 2manden

Aussie

@aussie

Je hebt nu 3 keer dezelfde (bovenstaande) reactie geplaatst in dit topic. Hier heb ik er twee van verwijderd en wil je vragen hier op te letten in de toekomst. Ik heb je al diverse keren aangegeven dat wij het probleem niet voor je op kunnen lossen. We vragen ze dagelijks op maar helaas krijgen we de melding dat er geen standen beschikbaar zijn in het CTS(centraal toegang systeem) van EDSN. Ik heb nogmaals een bericht gestuurd voor je naar je netbeheerder om hier spoed achter te zetten. Wij hebben geen inzage in hoe lang dit gaat duren.
Ton1 wrote:

Deze week is TOON geïnstalleerd m.b.v. de slimme meter. Nu werkt ook het uitlezen via  tabblad mijn verbruik subliem.
Via de p1-poort is toon gekoppeld aan de slimme meter  en geeft  het juiste verbruik weer, bravo eneco. Ik kan nu het abonnement van slimmemeteruitlezen.nl opzeggen!

Hoi Ton,

Heel goed dat het nu werkt.
Houd je wel rekening dat je gasverbruik niet realtime is en met blokken van 1 uur op Toon wordt geregistreerd.
Reputatie 4
Badge
Ton1 wrote:

Dat is best snel toch? Nou net zoals jvp zegt, veel plezier met je toon, en nu kijken of je ook energie zuiniger wordt. 🙂
Reputatie 2
Badge
Folkert wrote:

@reinoud

De standen van januari worden helaas niet meer bijgewerkt, dit proberen we tot 2 weken na de betreffende opnamedatum.

Dat betekent dus dat ik niet veel heb aan de optie 'vergelijk met dezelfde periode vorig jaar'. De gegevens kloppen immers niet.
De laatste tijd zijn we bewuster aan het worden met energie. Aangezien we zonnepanelen krijgen deze week, zijn we de afgelopen weken al aan het kijken waar we energie verspillen.

Kortom, de afgelopen week ging dat heel goed, totdat het weekend aanbrak. En een nieuwe record in KWH is gevestigd, namelijk 23kwh op beide dagen.
Nu is dit een fout. Waarom?

Sinds 17 maart schrijf ik elke dag de meterstanden op. Dus als dit systeem leidend is, dan heb ik op 23 maart al de hoeveelheid KWHs verbruikt, dan ik werkelijk vandaag of morgen pas haal.

Klopt dat de tussenstanden fouten kunnen bevatten? En hoe worden deze gecorrigeerd. Tijdens een volgende uitlezing?
We zijn nu al meer dan 5 maanden verder (slimme meter geplaatst en geactivieerd op 12-12-2013)
en nog steeds geen data op de Eneco site,
nog steeds de melding uw Slimme meter is geactiveerd
de 2 weken wordt 2 maanden bedankt ENECO

bij Eneco gemeld bij Stedin gemeld

update 05-05-2014 voor de 3e keer stedin geweest nu gasmeter en elektra meter verwisseld
nu beide hetzelfde merk hope dat dit nu wel gaat werken

elektra is data af te lezen via smile,
gas nog niet moet wachten op koppeling (wacht al 5 maanden dus)
Nou dan het uiterlijk 19 mei nu moeten werken, toch.....
Beste Aussie, 09-05-2014

Al heb je een slimme meter zoals ik die heb dan worden de standen ook niet doorgegeven, ik ben al een paar dagen bezig met Eneco ( mailwisseling ) en Stedin.
Per augustus 2013 verzorgt Eneco de standen op Meterstand Slim dit volgens de klantenservice van Stedin.
Volgens Eneco moet je 2 a 3 dagen wachten voor dat je de standen kan zien in meterstand Slim maar in sprookjes geloven we toch ook niet meer.
Ik wacht nu al 5 dagen om de standen te zien vanaf maandag 5 mei, verwacht geen antwoordt van de modurator.

M.v.g.
V.Siggel
Bijna niet te geloven na 7 MAANDEN nu eindelijk gelukt
stedin heeft eindelijk een koppeling kunnen maken slimmemeter-gasmeter nu is alles af te lezen
erg slim zijn die meters dan niet????
Folkert wrote:

aussie wrote:

12-12-2013

@aussie

Je hebt nu 3 keer dezelfde (bovenstaande) reactie geplaatst in dit topic. Hier heb ik er twee van verwijderd en wil je vragen hier op te letten in de toekomst. Ik heb je al diverse keren aangegeven dat wij het probleem niet voor je op kunnen lossen. We vragen ze dagelijks op maar helaas krijgen we de melding dat er geen standen beschikbaar zijn in het CTS(centraal toegang systeem) van EDSN. Ik heb nogmaals een bericht gestuurd voor je naar je netbeheerder om hier spoed achter te zetten. Wij hebben geen inzage in hoe lang dit gaat duren.

Ik wil toch kort hier nog even op reageren. Zelf heb ik ook slimme meters. alles werkt naar behoren, en de meeste managers waar je de meters kan laten uitlezen geven elke dag de gegevens weer.

Helaas zie je een verschuiving van waneer gegevens klaar staan bij je leverancier waardoor de managers vaak pas in de middag de gegevens updaten?.

Als eneco de gegevens in de ochtend of nachts opvragen dan is het logische dat tussenstand slim achter de feiten aanloopt. in mijn geval 4 dgn. Denk dat dit punt naar eneco toe verstandig is om te kijken wanneer ze de gegevens in het systeem updaten.
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Op dit moment is de laatste stand die van 29 juni, waardoor je het verbruik ziet van de 28ste. Eind van de middag wordt de stand van de 30ste getoond en zul je het verbruik van de 29ste zien. Het kan zijn dat er soms geen stand beschikbaar(door uiteenlopende redenen) is waardoor een dag later opnieuw een verzoek wordt gedaan. In zo'n geval loopt Tussenstand Slim meerdere dagen achter. Heb je daar vaak last van?
@Folkert

Als ik überhaupt de gegevens van tussenstand slim en dan met name de dag gegevens kan opvragen?. Maar dat is inmiddels in onderzoek valt mij op dat de data niet een dag achterloopt. Wat je ziet is dat als de data van zondag die vanmiddag zichtbaar is die van mij op vrijdag staat met 2 grijze balken (datafout) op zaterdag en zondag.

Kan dus zijn dat dit morgen een dag opschuift waardoor je niet een correct beeld hebt. Helaas bij andere managers gaat dit wel correct en is er geen data dan corrigeren ze dit een dag later zodat het weer 1/1 loopt

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen