Correctie op de jaarnota afgewezen door stedin!!!!???? | Eneco Community
vraag

Correctie op de jaarnota afgewezen door stedin!!!!????

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn jaarnota gehad. Ik heb eind augustus mijn huis gekregen maar woon er nog niet. Heb helemaal geen gas verbruikt dit is ook te zien op de jaarnota maar toch is er 1098m3 gas in rekening gebracht. Ik ben het daar niet mee eens en wil dit geld terug hebben. Ik heb netjes met de klantenservice gebeld van eneco en er zou een correctie worden aangevraagd. Ik zou een bevestigingsbrief krijgen, maar deze heb ik nooit gehad. Na 3 weken ben ik weer gaan bellen en tot mijn grote verbazing was de correctie afgewezen door Stedin. De klantenservice van de eneco vertelde mij dat ik zelf maar contact met stedin op moest nemen. Ook vind ik het raar dat ik helemaal geen brief of telefoontje hierover heb ontvangen was wel zo netjes geweest. Nou ik heb stedin opgebeld en daar kwam ik tot de conclusie dat ik toch bij eneco moest zijn. Standaard feitje van het kastje naar de muur gestuurd worden. Heel vervelend dit. Nog een keer gebeld met de klantenservice van eneco en toen kreeg ik iemand aan de telefoon die het allemaal raar vond en mij gelijk gaf en de correctie weer ging aanvragen. Ik heb hier niks meer over gehoord en ben erg benieuwd of het nu gelukt is? Het bellen met eneco kost teveel tijd en geld vandaar via deze weg. Ik vind het allemaal niet echt netjes hoe het gaat en voel me niet begrepen. Hoop dat iemand mij kan helpen. Klantnummer:

31 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ja, de nota van april hebben we reeds verrekend. In mei incasseren we weer een termijnbedrag. Graag leg ik je nog uit dat we op de correctienota een termijnbedrag per mei vermelden. Dit is echter het termijnbedrag van april.

Kortom, in mei incasseren we weer een termijnbedrag.

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
Ik heb het gezien Mike, ik ben helemaal blij. Kun jij toevallig zien of ze het maandbedrag van deze maand al verrekend hebben want er is niets van mij rekening geincasseerd? Nogmaals super bedankt voor de snelle afhandeling. Werkse nog even.
Reputatie 4
Badge +1
@Madelon

Ik heb de correctienota zojuist naar je gemaild!

Groet,
Mike
Hoi Madelon,

Hieruit blijkt maar weer de kracht van dit forum. 
Als er langs elkaar heen wordt gewerkt dan is dat vervelend en dat Mike voor je kortsluiten. 
Nu heb je een keiharde bevestiging dat het goed komt!
Dat geeft rust!
Helemaal goed.. Dankjewel nogmaals. Jij ook fijne avond. Groetjes Madelon
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Maddox1987,

Vervelend dat je een ander bericht hebt ontvangen dan zoals ik je heb uitgelegd. Ik kan je melden dat het verzoek, dat mijn collega eerder had neergelegd bij Stedin, was afgewezen. Vermoedelijk ging haar terugkoppeling over dat bericht. Nadat ik de kwestie met een duidelijke toelichting bij Stedin heb neergelegd, heeft Stedin bevestigd akkoord te gaan met de correctie. Je kunt de correctie deze week dus gewoon tegemoet zien!

Waarom mijn collega aangaf niets over ons contact te kunnen zien, is mij onduidelijk. Ik zal dit intern met haar opnemen. In het dossier is duidelijk zichtbaar welke afspraken we hebben gemaakt en welke stappen er zijn ondernomen. Ik ben me er van bewust dat we met het telefoontje en de gegeven informatie voor verwarring zorgen. Ik bied je hiervoor onze excuses aan en ik ga er achteraan hoe we dit soort situaties in de toekomst kunnen voorkomen.

Zoals afgesproken mail ik de correctienota in de loop van deze week naar je toe :)

Fijne avond!

Groet,
Mike
Ik was echt helemaal blij met de uitkomst van Mike maar tot mijn grote verbazing ben ik vandaag opgebeld door Eneco  naar aanleiding van mijn contact op 24 april met de mededeling dat ik toch bij stedin moet zijn met mijn probleem en dat er geen correctie op de jaarnota plaats gaat vinden. De correctie op de jaarnota kon niet door eneco worden uitgevoerd en ik moest maar contact opnemen met stedin??? Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik dacht dat alles geregeld was, deze mevrouw kon ook niet zien dat ik contact had gehad met Mike van het forum.. Wat nu???
Reputatie 3
Badge
Kom gerust terug als je nog vragen hebt. Gr. Jeroen
Ben er echt super tevreden mee.. Heel erg bedankt voor de moeite. Groetjes
Reputatie 6
Badge +1
En nog een voordeel van het Forum: je hebt te maken met maar een paar moderators, en dus indirect 1 aanspreekpunt. Bij het 0900 nummer is het altijd een verassing wie je krijgt en hoe hij of zij jou vraagstelling interpreteerde.
Oh, dat is een goeie!
Daar had ik nog niet aangedacht, aan dat referentiepunt! Dat is voldoende "bewijs" om de standen als normaal te beschouwen!
Weer wat geleerd!
Reputatie 4
Badge +1
Dank Brandje! Het elektriciteitsverbruik lag ook laag. Dit in combinatie met de foto van de gasmeter bevestigde dat het gasverbruik van 0 klopte. De woning wordt immers niet bewoond. Gelukkig is het goed opgelost op deze manier :)

Groet,
Mike
Beste Mike, bedankt voor je reactie. Ik heb de meterstanden nu 2 x doorgegeven en ik heb er een foto van. Deze foto kan ik je sturen maar niet met de krant van vandaag erbij ik ben nu in Amsterdam en ben volgende week pas weer in Amersfoort. Ik wil graag dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Er is geen storing het is heel simpel te verklaren ik woon er nog niet, de keuken zit er nog niet eens in. Moet ik dan nu van alles aan gaan dragen om dat te kunnen bewijzen? Ik sta daar niet helemaal achter. Ik hoop dat je me zo toch kunt helpen met de foto die ik nu meestuur.   

Hoi Maddox1987,

Je ziet zo is alles via het forum toch maar mooi voor je opgelost!
En dat vermaledije 0900 nr heb je niet hoeven bellen.
Ook deze oplossing is weer perfect door Mike opgepakt en in gang gezet!⭕o
Reputatie 4
Badge +1
@Maddox1987

Ik heb je net telefonisch geïnformeerd. Na overleg met Stedin, passen we het gasverbruik aan. In de loop van volgende week maken we een nieuwe nota. Deze stuur ik dan zoals afgesproken per e-mail aan je toe.

Groet,
Mike
Badge
Fijn dat in ieder geval duidelijk is waarom er zoveel in rekening gebracht is. Nu maar hopen dat Mike het voor je kan regelen.
Reputatie 4
Badge +1
Super, ik zie het. Ik ga er mee aan de slag en zodra weer een reactie hebben, laat ik het gelijk aan je weten. Ik denk dat het pas volgende week wordt. Als je tussentijds nog vragen hebt, stel ze gerust.

Groet,
Mike
Bedankt, ik heb hem gemaild! 
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd 🙂
Kan ik dat doen op dit forum of is er een mailadres waar het naartoe gestuurd kan worden?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Maddox1987,

Dat begrijp ik. Om het sterk te maken bij de netbeheerder, was een foto met de krant van vandaag beter geweest. Ik begrijp dat je dit niet lukt, omdat je volgende week pas weer in de woning bent. Een foto zonder de krant van vandaag, is ook prima. Hoe stuur je deze toe?

Het is mij duidelijk dat je niets hebt verbruikt, omdat de woning nog leeg staat. Ik leg de kwestie dan ook graag voor bij Stedin.

Groet,
Mike
Beste Mike, bedankt voor je reactie. Ik heb de meterstanden nu 2 x doorgegeven en ik heb er een foto van. Deze foto kan ik je sturen maar niet met de krant van vandaag erbij ik ben nu in Amsterdam en ben volgende week pas weer in Amersfoort. Ik wil graag dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Er is geen storing het is heel simpel te verklaren ik woon er nog niet, de keuken zit er nog niet eens in. Moet ik dan nu van alles aan gaan dragen om dat te kunnen bewijzen? Ik sta daar niet helemaal achter. Ik hoop dat je me zo toch kunt helpen met de foto die ik nu meestuur.   
Nee dat is echt stom, ik neem het mezelf altijd voor maar vergeet het dan toch. Maar bij dit soort dingen is toch wel handig om de namen te noteren. Hoop een les voor de toekomst dan maar..

Hoi Maddox1987,

Je ziet Mike heeft het op zich genomen.
De verklaring waarom er is bijgeschat is ook duidelijk, nu kan je gewoon even aantonen wat er aan de hand is en het is denk ik opgelost, ja toch................
Goed toch maar weer dat je zelf ook begin én eindstand hebt genoteerd!
Reputatie 3
Badge
Precies, bijgeschat... Ik heb in mijn eerste appartement een voorganger gehad die stookte terwijl de ramen open stonden en met ze 2e woonde. Ik was toen alleen nog en dan was bijschatten dus in mijn nadeel geweest. We kunnen hele discussies voeren over verantwoordelijkheid meter en welke rol de bewoner heeft maar bijschatten zal dus bijna altijd in nadeel van bewoner zijn.
Reputatie 4
Badge +1
@Jeroen
Nee, bij een storing wordt het verbruik bijgeschat, op basis van het historisch verbruik. In dit geval is er geen sprake van een storing, maar van geen verbruik omdat de woning leegstond. Zoals ik aangaf, nemen we opnieuw contact met Stedin. Een foto van de actuele standen helpt ons hierbij 🙂
Reputatie 3
Badge
Dus bij een storing is de klant dus de dupe? Omgekeerde wereld lijkt mij. Vanuit stedin gezien

Reageer