Correctie nota / Klacht | Eneco Community
vraag

Correctie nota / Klacht

Ik heb op 11 december 2018 een correctie aangevraagd op de geschatte jaarnota. Ik heb de meterstand vergleken en daar zat wel een groot verschil in. Bevesting via de mail gehad voor uitstel betaling van deze nota. De juiste standen door gegeven en ook op verzoek foto's van de meters gestuurd. Na 3 dagen nam een medewerker contact met mij op dat de foto;s waren ontvangen en dat ik binnen 3 weken ivm Kerst een correctie nota zou ontvangen.
Omdat er in het eerste bevesting mail stond als ik voor 15 januari niets gehoord zou hebben weer contact op te nemen. Dit heb ik gedaan op 12 januari om te kijken hoe de stand van zaken was.
Deze medewerker heeft mee gekeken , naar de foto's gekeken. Hij zou een nieuw verzoek in dienen en heeft bevestigd in de mail dat hij het termijn bedrag zou verlagen naar 150 euro ( door dat ik geschat was was het naar 326 gezet ) omdat ik al 2 x dat bedrag had betaald en ik een aanzienlijk bedrag terug zal krijgen heeft hij deze bedragen verrrekend en in de mail bevestigd dat ik januari niets hoeft te betalen en eind februari een klein bedrag open staat van 26 euro. Binnen 2 weken zou ik een correctie nota moeten ontvangen dan dan zou alles weer op nul staan. Hij heeft gerommeld in de nota's waardoor het onoverzichtelijk is geworden in mijn nota's.
Na 2 weken nog niets gehoord te hebben weer contact gezocht. Weer een andere medewerker , ook zij heeft gekeken naar de foto's die zijn correct. Bevestiging via de mail gehad en binnen 1 week zou ik iets moeten horen.
Een week later word ik gebeld door afdeling incasso waarom ik de rekening nog niet heb betaald , weer uitgelegd en hij had inzage in de afspraken die had staan. Kon hij pas zien zodra hij mij aan de telefoon had. Hij heeft de betaling uitgesteld tot eind maart. Hij gaf als advies heb je binnen 1 week nog geen antwoord op je correctie nota dat ik weer contact moest zoeken.
Omdat ik weer niks heb gehoord vorige week weer contact gehad met een medewerker , weer alles moeten uitleggen. Ik heb gezegd dat het nu wel erg lang gaat duren. Begreep zij ook dus zij heeft een klacht voor mij ingediend en de klachten commissie zou binnen 5 werkdagen contat met mij opnemen.
Dit is tot op heden niet gebeurd.

Ik zou nu toch graag is met spoed een oplossing zien.

Vriendelijke Groet.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik heb op 11 december 2018 een correctie aangevraagd op de geschatte jaarnota. Ik heb de meterstand vergleken en daar zat wel een groot verschil in. Bevesting via de mail gehad voor uitstel betaling van deze nota. De juiste standen door gegeven en ook op verzoek foto's van de meters gestuurd. Na 3 dagen nam een medewerker contact met mij op dat de foto;s waren ontvangen en dat ik binnen 3 weken ivm Kerst een correctie nota zou ontvangen.
Omdat er in het eerste bevesting mail stond als ik voor 15 januari niets gehoord zou hebben weer contact op te nemen. Dit heb ik gedaan op 12 januari om te kijken hoe de stand van zaken was.
Deze medewerker heeft mee gekeken , naar de foto's gekeken. Hij zou een nieuw verzoek in dienen en heeft bevestigd in de mail dat hij het termijn bedrag zou verlagen naar 150 euro ( door dat ik geschat was was het naar 326 gezet ) omdat ik al 2 x dat bedrag had betaald en ik een aanzienlijk bedrag terug zal krijgen heeft hij deze bedragen verrrekend en in de mail bevestigd dat ik januari niets hoeft te betalen en eind februari een klein bedrag open staat van 26 euro. Binnen 2 weken zou ik een correctie nota moeten ontvangen dan dan zou alles weer op nul staan. Hij heeft gerommeld in de nota's waardoor het onoverzichtelijk is geworden in mijn nota's.
Na 2 weken nog niets gehoord te hebben weer contact gezocht. Weer een andere medewerker , ook zij heeft gekeken naar de foto's die zijn correct. Bevestiging via de mail gehad en binnen 1 week zou ik iets moeten horen.
Een week later word ik gebeld door afdeling incasso waarom ik de rekening nog niet heb betaald , weer uitgelegd en hij had inzage in de afspraken die had staan. Kon hij pas zien zodra hij mij aan de telefoon had. Hij heeft de betaling uitgesteld tot eind maart. Hij gaf als advies heb je binnen 1 week nog geen antwoord op je correctie nota dat ik weer contact moest zoeken.
Omdat ik weer niks heb gehoord vorige week weer contact gehad met een medewerker , weer alles moeten uitleggen. Ik heb gezegd dat het nu wel erg lang gaat duren. Begreep zij ook dus zij heeft een klacht voor mij ingediend en de klachten commissie zou binnen 5 werkdagen contat met mij opnemen.
Dit is tot op heden niet gebeurd.

Ik zou nu toch graag is met spoed een oplossing zien.

Vriendelijke Groet.

Goedemorgen @D. van Meel,

Goed dat je dit bij ons onder de aandacht brengt op ons forum. Zojuist heeft mijn collega ook jouw klacht ontvangen via klachtenkompas. We hebben dit in behandeling en we zijn in afwachting van de verbruikscorrectie bij Stedin. Onze excuses dat dit zolang duurt.

Groet, Audrey
Ik heb zojuist contact gehad met Stedin. De persoon die ik heb gesproken heeft het voor me nagekeken omdat ik zelf nog niets had gehoord. En hij kon mij vertellen dat het al terug gekoppeld is aan jullie.
Dus ik hoop z s m nu iets te vernemen.
Zou er een moderator even kunnen kijken naar de nota's die nu open staan ? Want door dat er een medewerker van de klanten service er in heeft gerommeld. Door 2 termijnen te verrekenen met jan / feb klopt het allemaal niet meer.
Ik kan het mailtje van de medewerker in een prive bericht sturen waarin duidelijk staat dat ik januari niet hoeft te betalen en er in febr nog een klein bedrag van 26 euro open zou staan.
Nu staan er 2 hoge rekeningen in de maand jan en is het bedrag van de correctie nota ineens verminderd.
Het lijkt wel of hij het daar mee verrekend heeft ? Vervolgens staan er weer nieuwe rekeningen klaar.
Zeer onoverzichtelijk.

Groet , Danny
Reputatie 5
Badge +5
@D. van Meel goed dat je er bovenop zit! Wij ook, maak je daar maar geen zorgen over. Je schrijft dat je zelf gebeld hebt met Stedin, natuurlijk is dat begrijpelijk omdat je snel duidelijkheid en een oplossing wenst. Mijn collega Denise heeft jouw klacht in behandeling via klachtenkompas.nl. Ik heb haar geinformeerd en zij bevestigd mij dat jij deze week nog wordt voorzien van antwoord. Onze wens is om de afhandeling te laten verlopen via het eerder genoemde kanaal. De twee sporen waar je nu op zit om hetzelfde issue opgelost te krijgen is voor ons erg onoverzichtelijk en maakt het onnodig verwarrend qua communicatie. Hopelijk heb je hier begrip voor, evenals voor de afhandeltijd van mijn collega.

Dank voor je geduld tot zover! 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen