Contractverlenging | Eneco Community
vraag

Contractverlenging

• 5 november 2015
  • 7 reacties
  • 654 Bekeken

Badge
Hallo,

Waarom doet Eneco niet aan klantbehoud? kreeg een mail als ik klant zou worden bij Eneco voor 1 jaar voordeel vast. ik een premie ontvang van 210 euro en het tarief voor gas en stroom is lager dan wat ik
in mijn aanbieding heb ontvangen voor een verlenging bij Eneco?

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi raymond1982,

We willen graag ons klanten behouden. Natuurlijk kijken we graag naar je persoonlijke situatie en wat er mogelijk is. Vind je het goed als we hierover contact met je opnemen?

Groet, Audrey
Badge
Hallo Audrey,

Natuurlijk, zou graag klant willen blijven.

Gr.
Raymond
wij hebben een aanbod gekregen met een voordeel vast. Wat houdt voordeel vast precies in?
Beste Eneco,

Wordt de laatste tijd vaak benaderd door Essent en Nuon.
Besteed normaal nooit aandacht aan aanbiedingen van anderen maar ben er eens voor gaan zitten.
Scheelt echt wel aanzieklijk kan ik u zeggen.
Afkoop boete clausule € 100,- nemen zij voor hun rekening+ € 200 eenmalige korting op de eindrekening ( verdeeld over 3 jaar = € 63 per jaar )
Even contact opgenomen met Eneco: In de tarieven van een 3 jaar premium kan Eneco mee met Essent en Nuon 0.2066 / 0.1903 / 0.5789 + dagje uit voor het gezin + onderhoud 1 jaar op de ketel (hoeft niet want dat heb ik al).
Nou Eneco zeg ik, doen we ! We gaan weer voor 3 jaar met elkaar een nieuw contract aan.
Ja graag was het antwoord van Eneco maar u betaald wel gewoon de € 100,- boete omdat u uw contract open breekt. Verbazing allom ! Ik heb hier een contract voor me liggen waarin mijn collega dezelfde voorwaarden krijgt aangeboden en Eneco expliciet vermeld geen boete clausule toe te passen.
Waarom hanteert Eneco voor haar klanten verschillende voorwaarden? Zijn de werknemers hier vrij in? Moeten we de overstap maar maken naar Essent, komt tenslotte toch op dezelfde manier binnen.
Reputatie 7
Badge +6
@A. den Dekker M Folkerts,

Voordeel vast is de titel van het contract. Het gaat om een contract van 1 jaar met een vast, aantrekkelijk tarief.
Reputatie 7
Badge +6
@P. van Woerkom-Ipskamp,

Goed dat je hebt gebeld en je een nieuw aanbod is gedaan!
Waar het verschil hem in zit voor jou en je collega kan ik niet aangeven. Maar het zou kunnen zijn doordat er een ander contract aangeboden is of omdat er grote verschillen zitten in het verbruik. We hebben niet dezelfde aanbiedingen voor iedereen, maar gelukkig kunnen we wel (andere) extra's aanbieden. In jouw geval lukt het niet meer om de boete ook nog eens te vergoeden helaas.
Dannielle,

Mijn collega heeft 1 op 1 dezelfde voorwaarden, 100%.
Komt nl. omdat we beide op 17 april 2014 beide hetzelfde contract hebben afgesloten.
Ik heb zijn nieuwe contract van 12 november 2015 hier voor mijn neus.
Ik snap je diplomatieke antwoord maar het raakt kant noch wal.
Zullen we weer eens contact opnemen en beide naast elkaar leggen ?
Zoeken we beide verschillen!
Oh, ik kan zeggen dat zijn verbruik 30% onder mijn niveau ligt, maw klanten met een lager verbruik worden beter beloond.

Reageer