Contactformulier werkt niet | Eneco Community
beantwoord

Contactformulier werkt niet


Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 37 reacties
Ik lees op dit forum dat het formulier om in kontakt te komen niet werkt. Dat was een topic van 4 weken geleden. Nu, het werkt nog steeds niet. Niet met firefox of chrome.
Ik zit niet in waarom ik 10 cent per minuut moet betalen om mijn termijn bedragboven de 200% te verhogen.
De kantenservice is niet eens te bereiken via een email adres. Zou toch wel makkelijk zijn
icon

Beste antwoord door Kelly 19 oktober 2012, 15:44

@newlife,
De problemen rondom het contactformulier zijn opgelost, aan de hand van jouw informatie! Nogmaals bedankt daarvoor, je bijdrage was erg waardevol. Ik hoop het niet maar mocht je nog is ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten, wij stellen dat erg op prijs.

Groet, Kelly
Bekijk origineel

32 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi vash637,

Ben je al geholpen ondertussen? Ik hoor anders graag of ik je kan helpen.
Lastig dat het formulier niet werkt. De oorzaken daarvan kunnen zeer uiteenlopend zijn. Met welke browser(s) heb je het geprobeerd en bij welke stap loop je dan vast?

Ik hoor graag of ik nog iets kan betekenen.

Groet, Kelly
Bij mij werkt het contactformulier ook niet. In alle browsers geprobeerd. Er is geen foutmelding. Ik had het vorige week geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
Zit niets anders op het dure nummer van Eneco te bellen :(


Dat dure nummer valt wel mee, want het is slecht €0.45 per gesprek!
Maar ook ik heb een hekel aan 0900-nummers, hoor!

Er zijn wel meer klachten over het contactformulier, maar de meesten lossen het op door hier op het forum hun vraag te stellen en het wordt ook opgelost.

Dus wat let je...........
Bij mij werkt het contactformulier ook niet. In alle browsers geprobeerd. Er is geen foutmelding. Ik had het vorige week geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
Zit niets anders op het dure nummer van Eneco te bellen 😞
Reputatie 5
Badge +3
@MarktNoot,
Vreemd dat het nog steeds niet werkt. Heb je de tips van jvp al geprobeerd? Ik geef ondertussen door dat het nog niet werkt bij je om uit te laten zoeken wat er aan de hand is.

Groet, Kelly
Reputatie 6
Badge +1
Geen enkele verbetering , Geeft aan Kan URL niet vinden  , ga terug naar Home page
Marknoot


Ook al een keer de site geprobeerd, als je de cookies en gegevens hebt gewist. Je brouwser kan die gegevens hebben opgeslagen, waardoor je, onterecht, toch nog verkeerd wordt omgeleid.
In explorer zit dat onder opties, internetopties.
In safari zit het op het springbord, instellingen, safari, wis cookies en gegevens .
Ik zou het dan nog eens proberen. Goed kans dat het dan wel werkt.
Geen enkele verbetering , Geeft aan Kan URL niet vinden  , ga terug naar Home page
Marknoot
Reputatie 4
Badge +1
@Marknoot,

Inmiddels zou het moeten werken. Wil je dit controleren?

Alvast bedankt!

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
@MarkNoot,

Zie jij een mogelijkheid een printscreen toe te sturen van de foutmelding?

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Hallo MarkNoot,

Dat ga ik voor je na. Ik kom er na het weekend bij je op terug.

Groet,
Mike
Al jaren klant . maar kan sinds eneige maanden geen kontakt via website verzenden , Fout melding ( kan pagina niet vinden of URL mogelijk verkeerd ingegeven ) Bijzonder ergelijk. Gebruik IE9 ookk Chrome of firefox werkt niet .Wat doe ik fout?
Reputatie 5
Badge +3
@newlife,
De problemen rondom het contactformulier zijn opgelost, aan de hand van jouw informatie! Nogmaals bedankt daarvoor, je bijdrage was erg waardevol. Ik hoop het niet maar mocht je nog is ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten, wij stellen dat erg op prijs.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@Rieneke,

We zijn sinds mijn vorige reactie weer bijna een maand verder en ik constateer dat uw klanten nog steeds geconfronteerd worden met een niet werkend contactformulier.

Aangezien ik al vrij gedetailleerd heb uitgelegd wat het probleem technisch inhoud en diverse mensen dit probleem hebben geconstateerd, vind ik het vreemd dat je PATS vraagt het probleem nog weer uit te leggen.

Misschien kunt u uitleggen waarom dit probleem zich nu al maanden voortsleept. Een oplossing, desnoods tijdelijke, hoeft echt niet meer dan enkele minuten werk te kosten.

Is het de bedoeling dat uw klanten hun private problemen met u alleen via dit openbare forum kunnen aanmelden? Dat lijkt mij een ongewenste ontwikkeling.


Hallo newlife,

Ik wil je laten weten dat we bezig zijn met de terugkerende problemen rondom het contactformulier. Jouw tips en technische informatie waren daarbij erg waardevol. Bedankt voor het doorgeven, we stellen dat erg op prijs. We verwachten aanstaande dinsdag wat meer over de oplossing van de problemen te kunnen zeggen, ook n.a.v. jouw informatie.

Groet, Kelly
Ik lees op dit forum dat het formulier om in kontakt te komen niet werkt. Dat was een topic van 4 weken geleden. Nu, het werkt nog steeds niet. Niet met firefox of chrome. Ik zit niet in waarom ik 10 cent per minuut moet betalen om mijn termijn bedragboven de 200% te verhogen. De kantenservice is niet eens te bereiken via een email adres. Zou toch wel makkelijk zijn


 dat noemen ze winst bejag  by eneco  daar betalen ze de boetes van die je krijg by de oude leveransier  me teen overstap
Nieuwe workaround voor het disfunctionerende contactformulier (ook bruikbaar voor minder-technische mensen):
  1. Log in op Mijn Eneco
  2. Ga naar het contactformulier
  3. In de adresbalk van de browser staat een tekst die lijkt op: http://thuis.eneco.nl/stel-een-vraag?url=http://eneco.custhelp.com/ci/pta/login/redirect/app/ask/p_li/cF91c2VyaWQ9ZWtodmFuZGVyc....
  4. Plaats nu de cursor aan het begin van de adresbalk en verwijder het eerste gedeelte, tot en met het is-gelijk teken: http://thuis.eneco.nl/stel-een-vraag?url=
  5. De resterende tekst in de adresbalk begint dus met http://eneco.custhelp.com/ci/pta/... Druk op Enter om naar het echte contactformulier te gaan.
@Rieneke,

We zijn sinds mijn vorige reactie weer bijna een maand verder en ik constateer dat uw klanten nog steeds geconfronteerd worden met een niet werkend contactformulier.

Aangezien ik al vrij gedetailleerd heb uitgelegd wat het probleem technisch inhoud en diverse mensen dit probleem hebben geconstateerd, vind ik het vreemd dat je PATS vraagt het probleem nog weer uit te leggen.

Misschien kunt u uitleggen waarom dit probleem zich nu al maanden voortsleept. Een oplossing, desnoods tijdelijke, hoeft echt niet meer dan enkele minuten werk te kosten.

Is het de bedoeling dat uw klanten hun private problemen met u alleen via dit openbare forum kunnen aanmelden? Dat lijkt mij een ongewenste ontwikkeling.
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb mijn termijnbedrag iets verhoogd en zo het termijnbedrag van september verdeeld over het jaar.

Groetjes Astrid
Reputatie 5
Badge +3
Hallo PATS,

Bedankt voor de extra info. Ik geef de melding door aan de websitebeheerder om te kijken waarom het contactformulier niet goed werkt en hoop dat het probleem snel wordt opgelost.

Voor de maand september 2012 brengen we géén termijnbedrag bij je in rekening. Het termijnbedrag oktober 2012 zal de eerste zijn. Die schrijven we omstreeks 28 oktober 2012 af. Een verhuizing neemt administratief enige tijd in beslag, waardoor er voor de maand september 2012 geen termijnbedrag is verschenen. Dit is op zich geen probleem. Mocht er door het missen van 1 termijnbedrag een bijbetaling ontstaan op de eerstvolgende jaarnota, kun je daar gemakkelijk een betalingsregeling over afspreken met ons, mocht dat nodig zijn.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Hoi Rieneke,

Als ik het contactformulier heb ingevuld en druk op volgende krijg ik een blanco scherm.

Maar het termijnbedrag voor september zou dan toch op 28 september afgeschreven moeten worden. Als het termijnbedrag op 28 oktober afgeschreven wordt dan zou ik dus 2 termijnen tegelijk moeten betalen, voor september & oktober. Waarom wordt het termijnbedrag van september pas in oktober afgeschreven?

Met vriendelijke groet,

Astrid
Dag Pats,

Goed dat je de weg naar ons forum hebt gevonden voor het stellen van je vragen en welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je geen contact met ons kunt opnemen via ons contactformulier. Goed dat je dat via ons forum laat weten. Kun je ons vertellen wat er precies gebeurt als je het contactformulier invult? En wat voor melding je krijgt als je het probeert te versturen? Dan kunnen we het probleem oplossen!

Termijnbedrag september
Het klopt dat we voor de maand september nog geen termijnbedrag van je rekening hebben afgeschreven. De eerste termijnnota die je voor je nieuwe adres ontvangt, schrijven we pas in oktober 2012 voor het eerst af. Als het goed is, doen we dat op de 28ste.

Hopelijk weet je zo voldoende!

Groeten,
Rieneke
Ook ik kan geen contact krijgen via het contacht formulier, ik kan geen 0900 nummers bellen omdat deze geblokkeerd zijn. Zou het niet handiger zijn om een gewoon telefoonnummer voor klanten te hebben?

Mijn vraag:

Mijn termijnbedrag voor de maand september is nog niet afgeschreven, dit zou normaal op de 28e afgeschreven worden. Kan dit nagekeken worden, ook kan ik eventueel het bedrag zelf overmaken. Ik hoor graag wat er mis is gegaan en wat ik verder moet doen.

Met vriendelijke groet.
Reputatie 3
Badge
@ new life,

er is een topic om bugs te melden die klanten opmerken op de website van eneco.

https://forum.eneco.nl/actueel-87/storing-fout-op-de-website-eneco-4212/

omdat je nogal in de computers zit (al dan niet mogelijke hobby) stuur ik je deze link voor als je meer tegenkomt. 

Gr. Jeroen
Reputatie 5
Badge +3
@newlife,

Welkom op ons forum en bedankt voor je uitgebreide bericht. Ik begrijp dat je nu nog steeds problemen hebt met het contactformulier, zowel met Internet Explorer als Firefox. Ik geef je bericht door aan de personen die hier gespecialiseerd in zijn met het verzoek dit uit te zoeken. Zodra ik een terugkoppeling ontvang, breng ik je op de hoogte.

Groet, Kelly
- op 24 mei heb ik melding gemaakt van het niet functioneren van het Contactformulier in Internet Explorer 9 (8, 7, Quirks mode), het werkt wel in Firefox.
- op 8 juli reactie dat fomulier ook behoort te werken in IE
- op 23 juli probleem nader onderzocht, geidentificeerd en gemeld aan Eneco:

  • Zoals duidelijk wordt bij inspectie van de DOM-tree (excuses voor het gebruik van jargon, maar degenen die het probleem moeten verhelpen moeten dit zonder problemen kunnen lezen) is het source attribuut van het iframe niet ingevuld en daardoor blijft het reactieformulier leeg.
  • Ik vermoed dat dit invullen moet gebeuren door een stukje javascript dat moet starten via "_gaq.push()" (zie onderstaand stukje van de webpagina). Uit de naam leid ik af dat dit een onderdeel is van de voorzieningen in de site om Google mijn gangen over het web te laten volgen. Ik heb echter in Internet Explorer dit gedeeltelijk gedwarsboomd via de Traceerbeveiliging. Hierdoor wordt o.a. http://www.google-analytics.com/ga.js niet geladen en dus waarschijnlijk genoemde code niet uitgevoerd.
  • Uw websitebouwer heeft dus de normale functie van de site afhankelijk gemaakt van de obscure nevenfuncties voor het volgen van het klikgedrag. Een misstap die eenvoudig kan worden verholpen. Ik hoop niet dat deze constructie bewust is aangebracht, aangezien het duidelijk is dat in dit geval uw doel van kliktracering (volgens uw 'cookie-statement': ".. de website te optimaliseren.") voorbij wordt geschoten.
- heden (13 september) blijkt het probleem in IE nog steeds aanwezig en helaas werkt het in Firefox nu ook niet meer. Daar verschijnt een supportpagina van "Ondersteuning Midden".

Het probleem (in IE in ieder geval) is nog steeds hetzelfde. Er is een 'workaround', voor degenen die niet willen bellen en toch het formulier willen gebruiken. Ik beschrijf het voor Internet Explorer en het vereist wel enige kennis van knippen en plakken:
  1. Zorg dat u ingelogd bent op Mijn Eneco.
  2. Ga naar de Contactformulier-pagina: https://thuis.eneco.nl/klantenservice/direct-regelen/ik-heb-een-vraag/
  3. Klik met de rechter-muistoets in de rode horizontale balk (of elders, maar niet in het lege witte middenvlak) en kies Bron weergeven uit het pop-up menu.
  4. Ga in de bron van de pagina naar de javascript ter hoogte van regel 314:
  5. Selecteer het tekstgedeelte dat zich bevindt tussen de haakjes en accenten van iframe.src = pageTracker._getLinkerUrl('  en '); hierboven vet afgedrukt. Dit is de zogenaamde URL van het echte Contactformulier.
  6. Kopieer deze URL naar het klembord met Ctrl-C (of rechtermuis-klik Kopiëren)
  7. Open een nieuw venster of tabblad van Internet Explorer (Ctrl-N), plak de URL uit het klembord in de adresbalk en kies zonodig Vernieuwen (F5)
  8. Nu kunt u uw vraag stellen.
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,

Er zijn inderdaad opnieuw problemen met het contactformulier. Ik heb hier al melding van gemaakt. Zodra er meer informatie beschikbaar is, laat ik het even weten!

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Hallo Mike,

Nog steeds problemen maar geen oplossing?

https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/contactformulier-werkt-niet-4113/

Gr. Jeroen

Reageer