Contactformulier werkt niet | Eneco Community
beantwoord

Contactformulier werkt niet


Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 37 reacties
Ik lees op dit forum dat het formulier om in kontakt te komen niet werkt. Dat was een topic van 4 weken geleden. Nu, het werkt nog steeds niet. Niet met firefox of chrome.
Ik zit niet in waarom ik 10 cent per minuut moet betalen om mijn termijn bedragboven de 200% te verhogen.
De kantenservice is niet eens te bereiken via een email adres. Zou toch wel makkelijk zijn
icon

Beste antwoord door Kelly 19 oktober 2012, 15:44

@newlife,
De problemen rondom het contactformulier zijn opgelost, aan de hand van jouw informatie! Nogmaals bedankt daarvoor, je bijdrage was erg waardevol. Ik hoop het niet maar mocht je nog is ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten, wij stellen dat erg op prijs.

Groet, Kelly
Bekijk origineel

32 Reacties

Net zoals Ruud wil ik hiermee aangeven dat ik de site die ogenschijnlijk in orde is niet goed vind werken. Contact via de site is niet mogelijk, bellen wel maar niet in het weekend. Het is inderdaad erg jammer dat de mail niet kan worden gebruikt en je genoodzaakt bent om een duur servicenummer te gebruiken.
In mijn geval gaat het om een contract dat ik lang voor het verlopen van mijn huidige contract heb afgesloten voor een langere periode en nu ontvang ik een brief met een nieuwe variabele overeenkomst. Dit is niet de afspraak.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo ruud en Harrie,

De problemen met het contactformulier zijn inderdaad al bij ons bekend. We begrijpen dat het vervelend is dat dit formulier niet goed werkt. We doen er alles aan om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Als er in de tussentijd vragen zijn en je neemt liever geen telefonisch contact met ons op, stel dan je vraag bijvoorbeeld op het forum. Dan helpen we je hier.

@ruud, ik pas het termijnbedrag graag voor je aan, naar welk bedrag wil je het wijzigen?

@Harrie, ik zie dat je vandaag telefonisch contact met ons hebt gehad. Ik ga ervan uit dat alles in het telefoongesprek besproken is. Maar als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust aan mij weten.

Groet, Kelly

Ps: ik heb de titel van het topic aangepast zodat het wat beter aansluit bij de geplaatste opmerkingen.
Hallo ruud en Harrie,

De problemen met het contactformulier zijn inderdaad al bij ons bekend. We begrijpen dat het vervelend is dat dit formulier niet goed werkt. We doen er alles aan om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Als er in de tussentijd vragen zijn en je neemt liever geen telefonisch contact met ons op, stel dan je vraag bijvoorbeeld op het forum. Dan helpen we je hier.

@ruud, ik pas het termijnbedrag graag voor je aan, naar welk bedrag wil je het wijzigen?

@Harrie, ik zie dat je vandaag telefonisch contact met ons hebt gehad. Ik ga ervan uit dat alles in het telefoongesprek besproken is. Maar als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust aan mij weten.

Groet, Kelly

Ps: ik heb de titel van het topic aangepast zodat het wat beter aansluit bij de geplaatste opmerkingen.


Klopt, ik heb contact gehad en het is opgelost. de 3e keer een bandje ingesproken, nu nog afwachten of de mail komt.

gr Harrie.
Ook ik probeerde tevergeefs een vraag aan eneco te stellen via het contactformulier....
Ik ben door vakantie niet in staat mijn contract met voor 3 jaar garantiestroom te verlengen, omdat ik mijn unieke code niet bij de hand heb. Vanaf 5-8-2012 kan ik dat in orde maken. Is dat op tijd? Of is het bij deze geregeld?
Reputatie 4
Badge +1
Halloo Ellen,

Ik geef direct door aan de beheerders van de website dat het je niet lukt om het contactformulier in te vullen. Je huidige contract loopt tot 1 oktober 2012. Als je rond 5 augustus 2012 een nieuw contract in orde maakt, ben je nog op tijd. Voor het nieuwe contract hebben we wel je toestemming nodig. Alleen toestemming via het forum is helaas niet voldoende. Daarom kan ik niet op basis van je bericht het nieuwe contract in orde maken.

Ik wens je nog een fijne vakantie toe!

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Mogelijk een berichtje bij contactformulier (pagina) plaatsen met uitleg over storing? Is iets klantvriendelijker en kost de webdesigner 1 minuut van zijn tijd.
Reputatie 4
Badge +1
@Jeroen Ruiter, goed idee! Ik geef het door aan de beheerders.

Mike
Reputatie 3
Badge
Hallo Mike,

Nog steeds problemen maar geen oplossing?

https://forum.eneco.nl/stel-vraag-61/contactformulier-werkt-niet-4113/

Gr. Jeroen
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,

Er zijn inderdaad opnieuw problemen met het contactformulier. Ik heb hier al melding van gemaakt. Zodra er meer informatie beschikbaar is, laat ik het even weten!

Groet, Kelly
- op 24 mei heb ik melding gemaakt van het niet functioneren van het Contactformulier in Internet Explorer 9 (8, 7, Quirks mode), het werkt wel in Firefox.
- op 8 juli reactie dat fomulier ook behoort te werken in IE
- op 23 juli probleem nader onderzocht, geidentificeerd en gemeld aan Eneco:

  • Zoals duidelijk wordt bij inspectie van de DOM-tree (excuses voor het gebruik van jargon, maar degenen die het probleem moeten verhelpen moeten dit zonder problemen kunnen lezen) is het source attribuut van het iframe niet ingevuld en daardoor blijft het reactieformulier leeg.
  • Ik vermoed dat dit invullen moet gebeuren door een stukje javascript dat moet starten via "_gaq.push()" (zie onderstaand stukje van de webpagina). Uit de naam leid ik af dat dit een onderdeel is van de voorzieningen in de site om Google mijn gangen over het web te laten volgen. Ik heb echter in Internet Explorer dit gedeeltelijk gedwarsboomd via de Traceerbeveiliging. Hierdoor wordt o.a. http://www.google-analytics.com/ga.js niet geladen en dus waarschijnlijk genoemde code niet uitgevoerd.
  • Uw websitebouwer heeft dus de normale functie van de site afhankelijk gemaakt van de obscure nevenfuncties voor het volgen van het klikgedrag. Een misstap die eenvoudig kan worden verholpen. Ik hoop niet dat deze constructie bewust is aangebracht, aangezien het duidelijk is dat in dit geval uw doel van kliktracering (volgens uw 'cookie-statement': ".. de website te optimaliseren.") voorbij wordt geschoten.
- heden (13 september) blijkt het probleem in IE nog steeds aanwezig en helaas werkt het in Firefox nu ook niet meer. Daar verschijnt een supportpagina van "Ondersteuning Midden".

Het probleem (in IE in ieder geval) is nog steeds hetzelfde. Er is een 'workaround', voor degenen die niet willen bellen en toch het formulier willen gebruiken. Ik beschrijf het voor Internet Explorer en het vereist wel enige kennis van knippen en plakken:
  1. Zorg dat u ingelogd bent op Mijn Eneco.
  2. Ga naar de Contactformulier-pagina: https://thuis.eneco.nl/klantenservice/direct-regelen/ik-heb-een-vraag/
  3. Klik met de rechter-muistoets in de rode horizontale balk (of elders, maar niet in het lege witte middenvlak) en kies Bron weergeven uit het pop-up menu.
  4. Ga in de bron van de pagina naar de javascript ter hoogte van regel 314:
  5. Selecteer het tekstgedeelte dat zich bevindt tussen de haakjes en accenten van iframe.src = pageTracker._getLinkerUrl('  en '); hierboven vet afgedrukt. Dit is de zogenaamde URL van het echte Contactformulier.
  6. Kopieer deze URL naar het klembord met Ctrl-C (of rechtermuis-klik Kopiëren)
  7. Open een nieuw venster of tabblad van Internet Explorer (Ctrl-N), plak de URL uit het klembord in de adresbalk en kies zonodig Vernieuwen (F5)
  8. Nu kunt u uw vraag stellen.
Reputatie 5
Badge +3
@newlife,

Welkom op ons forum en bedankt voor je uitgebreide bericht. Ik begrijp dat je nu nog steeds problemen hebt met het contactformulier, zowel met Internet Explorer als Firefox. Ik geef je bericht door aan de personen die hier gespecialiseerd in zijn met het verzoek dit uit te zoeken. Zodra ik een terugkoppeling ontvang, breng ik je op de hoogte.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
@ new life,

er is een topic om bugs te melden die klanten opmerken op de website van eneco.

https://forum.eneco.nl/actueel-87/storing-fout-op-de-website-eneco-4212/

omdat je nogal in de computers zit (al dan niet mogelijke hobby) stuur ik je deze link voor als je meer tegenkomt. 

Gr. Jeroen
Ook ik kan geen contact krijgen via het contacht formulier, ik kan geen 0900 nummers bellen omdat deze geblokkeerd zijn. Zou het niet handiger zijn om een gewoon telefoonnummer voor klanten te hebben?

Mijn vraag:

Mijn termijnbedrag voor de maand september is nog niet afgeschreven, dit zou normaal op de 28e afgeschreven worden. Kan dit nagekeken worden, ook kan ik eventueel het bedrag zelf overmaken. Ik hoor graag wat er mis is gegaan en wat ik verder moet doen.

Met vriendelijke groet.
Dag Pats,

Goed dat je de weg naar ons forum hebt gevonden voor het stellen van je vragen en welkom op ons forum!

Wat vervelend dat je geen contact met ons kunt opnemen via ons contactformulier. Goed dat je dat via ons forum laat weten. Kun je ons vertellen wat er precies gebeurt als je het contactformulier invult? En wat voor melding je krijgt als je het probeert te versturen? Dan kunnen we het probleem oplossen!

Termijnbedrag september
Het klopt dat we voor de maand september nog geen termijnbedrag van je rekening hebben afgeschreven. De eerste termijnnota die je voor je nieuwe adres ontvangt, schrijven we pas in oktober 2012 voor het eerst af. Als het goed is, doen we dat op de 28ste.

Hopelijk weet je zo voldoende!

Groeten,
Rieneke
Hoi Rieneke,

Als ik het contactformulier heb ingevuld en druk op volgende krijg ik een blanco scherm.

Maar het termijnbedrag voor september zou dan toch op 28 september afgeschreven moeten worden. Als het termijnbedrag op 28 oktober afgeschreven wordt dan zou ik dus 2 termijnen tegelijk moeten betalen, voor september & oktober. Waarom wordt het termijnbedrag van september pas in oktober afgeschreven?

Met vriendelijke groet,

Astrid
Reputatie 5
Badge +3
Hallo PATS,

Bedankt voor de extra info. Ik geef de melding door aan de websitebeheerder om te kijken waarom het contactformulier niet goed werkt en hoop dat het probleem snel wordt opgelost.

Voor de maand september 2012 brengen we géén termijnbedrag bij je in rekening. Het termijnbedrag oktober 2012 zal de eerste zijn. Die schrijven we omstreeks 28 oktober 2012 af. Een verhuizing neemt administratief enige tijd in beslag, waardoor er voor de maand september 2012 geen termijnbedrag is verschenen. Dit is op zich geen probleem. Mocht er door het missen van 1 termijnbedrag een bijbetaling ontstaan op de eerstvolgende jaarnota, kun je daar gemakkelijk een betalingsregeling over afspreken met ons, mocht dat nodig zijn.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik heb mijn termijnbedrag iets verhoogd en zo het termijnbedrag van september verdeeld over het jaar.

Groetjes Astrid
@Rieneke,

We zijn sinds mijn vorige reactie weer bijna een maand verder en ik constateer dat uw klanten nog steeds geconfronteerd worden met een niet werkend contactformulier.

Aangezien ik al vrij gedetailleerd heb uitgelegd wat het probleem technisch inhoud en diverse mensen dit probleem hebben geconstateerd, vind ik het vreemd dat je PATS vraagt het probleem nog weer uit te leggen.

Misschien kunt u uitleggen waarom dit probleem zich nu al maanden voortsleept. Een oplossing, desnoods tijdelijke, hoeft echt niet meer dan enkele minuten werk te kosten.

Is het de bedoeling dat uw klanten hun private problemen met u alleen via dit openbare forum kunnen aanmelden? Dat lijkt mij een ongewenste ontwikkeling.
Nieuwe workaround voor het disfunctionerende contactformulier (ook bruikbaar voor minder-technische mensen):
  1. Log in op Mijn Eneco
  2. Ga naar het contactformulier
  3. In de adresbalk van de browser staat een tekst die lijkt op: http://thuis.eneco.nl/stel-een-vraag?url=http://eneco.custhelp.com/ci/pta/login/redirect/app/ask/p_li/cF91c2VyaWQ9ZWtodmFuZGVyc....
  4. Plaats nu de cursor aan het begin van de adresbalk en verwijder het eerste gedeelte, tot en met het is-gelijk teken: http://thuis.eneco.nl/stel-een-vraag?url=
  5. De resterende tekst in de adresbalk begint dus met http://eneco.custhelp.com/ci/pta/... Druk op Enter om naar het echte contactformulier te gaan.
Ik lees op dit forum dat het formulier om in kontakt te komen niet werkt. Dat was een topic van 4 weken geleden. Nu, het werkt nog steeds niet. Niet met firefox of chrome. Ik zit niet in waarom ik 10 cent per minuut moet betalen om mijn termijn bedragboven de 200% te verhogen. De kantenservice is niet eens te bereiken via een email adres. Zou toch wel makkelijk zijn

 dat noemen ze winst bejag  by eneco  daar betalen ze de boetes van die je krijg by de oude leveransier  me teen overstap
Reputatie 5
Badge +3
@Rieneke,

We zijn sinds mijn vorige reactie weer bijna een maand verder en ik constateer dat uw klanten nog steeds geconfronteerd worden met een niet werkend contactformulier.

Aangezien ik al vrij gedetailleerd heb uitgelegd wat het probleem technisch inhoud en diverse mensen dit probleem hebben geconstateerd, vind ik het vreemd dat je PATS vraagt het probleem nog weer uit te leggen.

Misschien kunt u uitleggen waarom dit probleem zich nu al maanden voortsleept. Een oplossing, desnoods tijdelijke, hoeft echt niet meer dan enkele minuten werk te kosten.

Is het de bedoeling dat uw klanten hun private problemen met u alleen via dit openbare forum kunnen aanmelden? Dat lijkt mij een ongewenste ontwikkeling.


Hallo newlife,

Ik wil je laten weten dat we bezig zijn met de terugkerende problemen rondom het contactformulier. Jouw tips en technische informatie waren daarbij erg waardevol. Bedankt voor het doorgeven, we stellen dat erg op prijs. We verwachten aanstaande dinsdag wat meer over de oplossing van de problemen te kunnen zeggen, ook n.a.v. jouw informatie.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@newlife,
De problemen rondom het contactformulier zijn opgelost, aan de hand van jouw informatie! Nogmaals bedankt daarvoor, je bijdrage was erg waardevol. Ik hoop het niet maar mocht je nog is ergens tegenaan lopen, laat het gerust weten, wij stellen dat erg op prijs.

Groet, Kelly
Al jaren klant . maar kan sinds eneige maanden geen kontakt via website verzenden , Fout melding ( kan pagina niet vinden of URL mogelijk verkeerd ingegeven ) Bijzonder ergelijk. Gebruik IE9 ookk Chrome of firefox werkt niet .Wat doe ik fout?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo MarkNoot,

Dat ga ik voor je na. Ik kom er na het weekend bij je op terug.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
@MarkNoot,

Zie jij een mogelijkheid een printscreen toe te sturen van de foutmelding?

Groet,
Mike

Reageer