Connectie tussen Maandbudget en termijnbedrag | Eneco Community
beantwoord

Connectie tussen Maandbudget en termijnbedrag

• 23 maart 2019
  • 1 reactie
  • 157 Bekeken

Ik krijg het wel en niet, om het zo maar te noemen, op een lijn.

Eerst de cijfers:
-Termijnbedrag stond op 89 Euro Dat was al van voor de verhoging die in januari is gekomen.
-Bij de maand maart staat het maandbudget op 126,30
-Op 22 maart is er 82,39 verbruikt.
-Bij de tussenstand staat het advies om het termijnbedrag naar 97 Euro te zetten. Dit heb ik nu ook aangepast.

Ik doorzie nu niet duidelijk genoeg waarom het naar 97 kan gaan, terwijl het maandbudget op 126,30 staat.
Of misschien toch wel:
Die 97 wordt dan zeker berekend met alles tezamen over 1 jaar? Dit omdat oa in de winter het gebruik meer is als in de zomer.
icon

Beste antwoord door Brandje 23 maart 2019, 21:28

Die laatste volzin van je dat is exact het juiste antwoord!☺
Eneco bepaalt nav je ingeschatte jaarverbruik het bijbehorende voorschotbedrag per maand.
Dat is idd simpel weg steeds 1/12 deel van je jaartotaal.

De App houdt echter idd rekening met de verschillende jaargetijden; in de winter is je maand bedrag in werkelijkheid (door het gasverbruik, wat een groot beslag heeft op je totale jaarnota) veel hoger dan in de zomer. In feite wordt dus je te weinig betaalde, in de zomer weer "goedgemaakt".😉
Bekijk origineel

1 Reactie

Die laatste volzin van je dat is exact het juiste antwoord!☺
Eneco bepaalt nav je ingeschatte jaarverbruik het bijbehorende voorschotbedrag per maand.
Dat is idd simpel weg steeds 1/12 deel van je jaartotaal.

De App houdt echter idd rekening met de verschillende jaargetijden; in de winter is je maand bedrag in werkelijkheid (door het gasverbruik, wat een groot beslag heeft op je totale jaarnota) veel hoger dan in de zomer. In feite wordt dus je te weinig betaalde, in de zomer weer "goedgemaakt".😉

Reageer