Compensatie warmte werkzaamheden | Eneco Community

Compensatie warmte werkzaamheden

• 7 februari 2013
  • 8 reacties
  • 827 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Eneco blijft in gebreke als het gaat om vernieuwing van leidingen op de Kobelaan. Na een 5e lekkage is de 6e bij mij in de kruipruimte ontstaan. Mijn inboedel verzekeraar vergoedt de materiële schade, maar de 3 vrije dagen die ik heb moeten opnemen daar kan ik bij eneco naar fluiten. Coulance halve bieden zij 75 euro aan. Hoezo coulance halve Eneco blijft nog steeds in gebreken.

Eneco noemt dit Ïn het maatschappelijk verkeer is het gebruikelijk en algemeen aanvaard, dat partijen de kosten die voortvloeien uit de beslechting van een dispuut, voor eigen rekening nemen". 

Als Eneco een keer bij mij thuis wat moet repareren of vervangen begrijp ik dat, maar als Eneco te belazerd is om het netwerk op orde te houden vind ik het bijzonder onbeschoft om je zo op te stellen.

Doordat Eneco het alleenrecht van stadsverwarming heeft zit ik aan dit bedrijf vast ander zou ik het wel weten was Eneco het eerste bedrijf wat bij mij de deur zou uitgaan.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste Lia,

Welkom op het forum. Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'servicevragen' en de titel aangepast ter verduidelijking.

Ik heb je bericht gelezen en begrijp hieruit dat je het niet eens bent met de hoogte van de compensatie die je van ons al ontvangen hebt, vanwege de werkzaamheden aan de warmte-installatie. Ik heb je klacht voorgelegd aan de afdeling warmte, die de kwestie eerder in behandeling heeft gehad. Als ik een reactie ontvangen heb, breng ik je op de hoogte.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
@Lia & Eneco,

Als Eneco een klacht in behandeling neemt, lijkt het mij dat Eneco dat serieus oppakt en pas als alles duidelijk is een antwoord geeft. Nu ben ik een buitenstaander maar mocht Eneco opnieuw een voorstel doen is Eneco lijkt mij niet betrouwbaar op dat gebied tenzij een onafhankelijke afdeling dit oppakt. Dit is niet om jou @lia, dit is niet negatief naar jou bedoel hè!

Zou alleen erg raar zijn als een klacht behandeld is en wanneer klant niet akkoord gaat misschien een nieuw voorstel voorgelegd krijgt. Klachten moet je in mijn ogen indien terecht goed aanpakken en dan zou de vergoeding 1 ding zijn maar een echte oplossing om  een volgende keer te voorkomen stap 2. Dan is er geen reden meer om een klacht opnieuw te bekijken toch? Althans wel opnieuw bekijken maar niet door de zelfde afdeling?!

@lia, ik neem aan dat de vergoeding te laag is ten opzichte van gemaakte kosten? Hebben ze ook verteld hoe ze dit structureel gaan oplossen.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Lia,

Ik heb je klacht begin deze week opnieuw bij de afdeling Warmte & Koude onder de aandacht gebracht die de kwestie in overleg met leidinggevenden hebben bekeken en beoordeeld. We handhaven het eerder ingenomen standpunt. De afdeling zegt hierover het volgende:

'Wij herkennen ons niet in het beeld van "achterstallig" onderhoud. Wij hebben gehandeld conform onze normen, inclusief het vervangen op het moment dat er meerdere lekkages aan het licht kwamen. We vinden het zeker vervelend dat je hier last van hebt ondervonden. We hebben daarom uit coulance een vergoeding in orde gemaakt. We gaan niet over tot een extra vergoeding.'

Op 6 februari 2013 hebben we hierover een brief naar je gestuurd. Als je een blijvend bezwaar hebt tegen onze beslissing, raad ik je aan contact op te nemen met de medewerker die de kwestie behandeld heeft. Zijn telefoonnumer staat in de brief van 6 februari 2013. Hij kan het standpunt verder aan je toelichten.

Het spijt me dat ik je niet positiever kan berichten.

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

Hoe is het mogelijk dat afdeling Warmte en Koude zich niet herkennen in in het beeld van achterstallig onderhoud. De schade bij mij is de zesde schade op rij in dit appartementencomplex. De VvE heeft Eneco ook aansprakelijk gesteld en 1 van de monteurs heeft letterlijk gezegt dat het leidingenstelsel onder het appartementen complex verrot is. Dus hoezo geen achterstallig onderhoud. De coulance vergoeding is 70 euro dat is nog geen halve dag van mijn salaris. Ik had mijn vrije dagen leuker kunnen besteden. Vanaf 27 november ben ik nu al met Eneco bezig eerst een flink aantal telefoontjes voordat Eneco in actie komt. (voor de telefoontjes en extra stroom ben ik overigens wel gelijk gecompeseert). Eneco vindt dat zij gehandeld hebben conform de norm. Ik vind dat Eneco zijn machtpositie misbruikt, helaas ben  ik aan dit waardeloze bedrijf gebonden omdat wij stadsverwarming hebben en natuurlijk heeft Eneco daar het alleenrecht op. Ik ga toch maar eens bij de NMA navragen of het wel gezond is dat Eneco zo'n machtpositie heeft.

Kelly je begrijp dat ik bijzonder pissig bent over het gedrag van uw afdeling. Mijnheer (zal de naam niet noemen) heeft mij gebeld om zijn standpunt te verdedigen en ik heb hem verteld hoe ik erover denk. Hij zou weer overleggen vervolgens hoor ik niets dus heb hem van de week een mail gestuurd. Gisteren het antwoord met de medeling dat dit ook op het forum is doorgegeven. Bedankt voor de reminder schrijft hij nog.

Ondertussen wordt ik echt doodziek van deze situatie. 
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Lia,

Hoe goed ik je onvrede ook begrijp, ik kan hier niets aan toevoegen. De verantwoordelijke afdeling heeft een standpunt ingenomen en wijkt hier niet van af. Misschien kun je je door derden (zoals de NMA of de Geschillencommissie) laten adviseren over deze kwestie.

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

Ga ik zeker doen.

Lia
Badge
Gaat Eneco in de toekomst de stadsverwarming  en warmtapwater ook op afstand aflezen. Dit is een tecniek die al jaren voor deze producten bestaat. Ik weet dat er in de flats aan de kruiskade warmte meter hangen die afstand uitleesbaar zijn en de meters voor het warmtapwater zijn er ook voor geschikt. want als deze ook afstand afleesbaar zijn kan men alles veel makelijker bij houden nu de gegevens van het Electra op de site :o eindellijk kloppen.:rolleyes:
Geen idee maar Eneco beweert dat ze leidingen dit jaar gaan vervangen. Heb hier totaal geen vertrouwen in.

Eneco heeft laten zien dat ze hierin niet betrouwbaar zijn, anders waren de leidingen wel eerder vervangen, helaas voor mij en vele andere in de omgeving zitten we vast aan dit bedrijf door het alleen recht van stadverwarming. Wat overigens raar is in deze tijd dat er nog zoiets als alleenrecht bestaat.😕

Reageer