Cashback niet ontvangen | Eneco Community
vraag

Cashback niet ontvangen

Goede dag,

Ik heb vorig jaar een contract afgeloten bij Eneco omdatr jullie destijds een cashback (€ 250,00) aanbieding hadden. Nu blijkt dat er nergens in het contract een cashback verwerkt is!
Kunnen jullie uitzoeken doe dit kan? Verder zou ik graag op korte termijn weten of ik deze cashback nog krijg?

Ik heb gisteren al telefonisch contact met jullie gehad en zou terug gebeld/mailt worden. Dit is nog niet gebeurd.

Gr Marco Baken

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
M.L.T.M. Baken wrote:

Goede dag,

Ik heb vorig jaar een contract afgeloten bij Eneco omdatr jullie destijds een cashback (€ 250,00) aanbieding hadden. Nu blijkt dat er nergens in het contract een cashback verwerkt is!
Kunnen jullie uitzoeken doe dit kan? Verder zou ik graag op korte termijn weten of ik deze cashback nog krijg?

Ik heb gisteren al telefonisch contact met jullie gehad en zou terug gebeld/mailt worden. Dit is nog niet gebeurd.

Gr Marco Baken

Goedendag Marco,

Goed dat je dit bij ons onder de aandacht brengt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en helaas zie ik niets terug over een cashback van 250 euro. Heb je hiervan toevallig een bewijs?

Groet, Audrey
Beste marco, hier precies hetzelfde verhaal! Voel me zo opgelicht en het stukje vertrouwen in eneco ben ik echt kwijt. Ook hetzelfde reactie van heeft u nog een bewijs? Belachelijk! Ik heb het zelf in mijn eneco app terug kunnen zien tot en met december dat deze korting zou worden toegepast en nu bij de jaarnota niks over te zien en terug te vinden!!
Als je telefonisch een contract hebt afgesloten is via het voicelog uitaard prima terug te luisteren of er idd een cashback is afgesproken.
Die wordt ovetigens meestal nooit via een jaarnota verrekend, maar apart uitbetaald.
Klopt idd bij het afsluiten stond idd het op deze wijze vermeld maar toen het afgesloten was kreeg ik melding dat het pas met de jaarnota verrekend zou worden.
Als je dat bewijs hebt, dan is er toch niets aan de hand.
Eneco zal het dan ongetwijfeld apart nog uit betalen.
Wacht even op maandag, zodat een moderator e.e.a. In de administratie kan nakijken.
Komt vast goed!😉
Dat is hem nou juist, de mail heb k niet meer en via mijn eneco kun je niks meer terugvinden. Tot en met december zag je nog staan van Goed nieuws zoveel zon etc maar nu is alles weg..
Beste Eneco,

Ik ben vorig jaar overgestapt naar Eneco, mede doordat er een mooi aanbod gedaan werd met een riante cashback erbij. Ik kan niet goed vinden wanneer ik deze ga ontvangen. Kunnen jullie mij hier aub verder over inlichten? Bij voorbaat dank!
Reputatie 5
Badge +4
@S.J. Welten goed dat je dit vraagt. Een cashback wordt uitgekeerd op de eerste jaarnota 🙂
Reputatie 5
Badge +4
@Nejla ontzettend balen dat er nog altijd zoveel onduidelijkheid is over de cashback. Ik zie dat je ook telefonisch en via e-mail veel contact met ons hebt gehad over dit onderwerp. Ik zorg graag voor meer duidelijkheid. Om je dit te kunnen geven heb ik vanuit jou ook nog wat meer duidelijkheid nodig. Daarom heb ik de volgende vraag:

Over welke contactperiode (welk jaar) is de cashback aangeboden? Gaat dit over de contract verlenging per 01-07-2018? Toen is er een 3-jarig contract gesloten.
Als het gaat om deze contractperiode is er geen korting aangeboden want dit was geen onderdeel van de toen geldende verleng-aanbod.

Je schrijft over de Mijn Eneco omgeving zoals de app en dat hier de korting ook genoemd werd. In de Mijn Eneco- app wordt nooit vermeld over er korting is aangeboden. Dit staat alleen op het contract zelf.
De tekst: "Tot en met december zag je nog staan van Goed nieuws zoveel zon etc maar nu is alles weg.." heeft betrekking op een gratis dienst van Eneco in de app. De app laat jou zien welke koers je vaart qua verbuik ten opzichte van jouw termijnnota. Deze info ontvang je omdat je in het bezit bent van slimme meters. Deze dienst is bedoelt als indicator.

Ik heb alles nagelopen voor je. De soorten contracten, alle notities, toegezonden documenten zoals nota's en contractbevestigingen. Er is geen info of bevestiging toegezonden over een korting.
Als er een korting wordt aangeboden staat dit in de contractbevestiging aangegeven.

Omdat we niet zomaar uitgaan tot het uitkeren van een korting vragen we vaak om het bewijs toe te sturen. Omdat ik het heel vervelend vind dat je al zo lang moet wachten op uitsluitsel vanuit ons wil ik graag een voorstel doen aan je. Ik geef het verhaal namelijk graag het voordeel van de twijfel. Vanuit die gedachte en uit coulance bied ik je graag als nog een korting aan van €100 euro. Ik lees graag of je hier gebruik van wilt maken.
Ik weet echt 100% zeker dat ik via de mail ee mooi aanbod kreeg en daarom toen de verlenging heb doorgevoerd. Wat zal mij anders als klant in voordeel brengen om voor 3 jaar lang weer een contract aan te gaan zonder een voordeel hieruit te kunnen halen. Jammer allemaal maar hier heb ik als consument ook blinde vertrouwen in gehad in Eneco om de mail te verwijderen. In het vervolg dus niet meer doen.

Ik vind het toch fijn dat er toch uit coulance iets word aangeboden en ga hier dus mee akkoord.
Reputatie 5
Badge +4
@Nejla bedankt voor je akkoord. Ik zorg dat je de 100 euro binnen 10 werkdagen op je rekening hebt staan. Mocht er een termijnnota klaarstaan dan wordt het daarmee verrekend.

Graag wil ik nog wel delen dat wanneer er geen korting bij een contract is aangeboden dit niet direct betekent dat het contract geen voordelen kent. Soms liggen de tarieven lager, soms wordt er een korting of cadeau aangeboden. Wij doen ons best om bij verlenging van een contract altijd iets van voordeel mee te geven 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen