Btw-verhoging van het termijnbedrag niet juist | Eneco Community
beantwoord

Btw-verhoging van het termijnbedrag niet juist

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 6 reacties
Wat voor reken wonders hebben jullie bij eneco mijn maand bedrag was incl.19% btw € 200 nu is met de nieuwe btw van21% het bedrag €204  wat ze dus doen is 2% over €200 berekenen  om zo tot 21 % btw te komen  dus 19% = bedrag + 2%  volgens mij betalen we dan te veel €0,62 +- https://tel:1000000 klanten =+-  €600000 per maand in de pocket 
ik wil graag antwoord hebben van u. Met vriendelijke groeten JF Maasland
icon

Beste antwoord door Kelly 20 november 2012, 17:19

Hallo johnfm,

Welkom op ons forum! Ik heb vorige maand speciaal een topic gestart over de verhoging van het btw-tarief en de berekening daarvan.

Ik heb de berekening die we bij jou gemaakt hebben ook gecontroleerd en die is inderdaad niet helemaal juist. Je termijnbedrag is altijd een naar boven afgerond bedrag. In het termijnbedrag van 200 euro zat een afrondingsbedrag van 0,29 euro. We hebben het nieuwe btw-bedrag berekend over het termijnbedrag exclusief het afrondingsbedrag dus dat is 199,71 euro. De berekening ziet er dan als volgt uit; 199,71/1,19 x 1,21 = 203,06 euro. Als we dat weer afronden zou het bedrag op 203 euro uit moeten komen maar het is nu naar boven afgerond naar 204 euro. Dat is niet de bedoeling geweest! Ik pas het voor de goede orde vanaf de eerstvolgende nota voor je aan naar 203 euro, goed?

Is de uitleg duidelijk voor je?

Groet, Kelly

PS: Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen' en de titel aangepast.

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo johnfm,

Welkom op ons forum! Ik heb vorige maand speciaal een topic gestart over de verhoging van het btw-tarief en de berekening daarvan.

Ik heb de berekening die we bij jou gemaakt hebben ook gecontroleerd en die is inderdaad niet helemaal juist. Je termijnbedrag is altijd een naar boven afgerond bedrag. In het termijnbedrag van 200 euro zat een afrondingsbedrag van 0,29 euro. We hebben het nieuwe btw-bedrag berekend over het termijnbedrag exclusief het afrondingsbedrag dus dat is 199,71 euro. De berekening ziet er dan als volgt uit; 199,71/1,19 x 1,21 = 203,06 euro. Als we dat weer afronden zou het bedrag op 203 euro uit moeten komen maar het is nu naar boven afgerond naar 204 euro. Dat is niet de bedoeling geweest! Ik pas het voor de goede orde vanaf de eerstvolgende nota voor je aan naar 203 euro, goed?

Is de uitleg duidelijk voor je?

Groet, Kelly

PS: Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Servicevragen' en de titel aangepast.
Als eerste wil ik zeggen dat het mij niet zo zeer is gegaan om die € 1,00 +- maar om het gehele plaatje  ,als dit structueel is dan praten wij over een enorm bedrag en dat vind ik bedenkelijk,ik als consument moet ergens op kunnen vertrouwen .
Ik neem wel aan dat het geheel altijd wel weer berekend zal worden met de eind afrekening ,maar dan nog gaat het om rente gevoelig geld .
groetjes John 
Maar u uitleg is duidelijk 🆒
Reputatie 5
Badge +3
Hallo johnfm,

Fijn dat de uitleg duidelijk was. Dat verschil van 1 euro is overigens zeker niet structureel. Dan zou ik goed begrijpen dat er onvrede ontstaat, maar dat is dus niet het geval. Op de jaarnota berekenen we het daadwerkelijke verbruik tegen de daadwerkelijke kosten. Dat specificeren we ook op de jaarnota.

Groet,
Kelly

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen