Brief verhoging tarieven niet gehad? | Eneco Community
vraag

Brief verhoging tarieven niet gehad?

Van veel mensen hebben wij gehoord dat zij een brief van hun energieleverancier hebben ontvangen over de nieuwe tarieven voor 2019. Tot op heden hebben wij deze (voor onze 2 adressen/contracten) niet van Eneco ontvangen. Kan dat kloppen?

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Heb hier ook niets mogen ontvangen aangaande de nieuwe tarieven.
Reputatie 1
Badge +1
Hier ook niets ontvangen mbt nieuwe tarieven .
Reputatie 2
Badge
Ik heb vrijdag geregeld met eneco over de tarieven,daar werd mij verteld dat ik deze niet krijg.
Dit zou verrekend worden met de jaarafrekening, da t ga ik niet afwachten maandbedrag met 25
eeuro verhoogd jaarafrekening is in juli .
Toch vreemd dat je dan met hoge kosten te maken krijgt ik heb wel een 3 jarig contract.
Reputatie 2
Badge
Ik heb vrijdag gebeld niet geregeld typfoutje
hier ook niks ontvangen...
Reputatie 5
Badge +4
@allen zeer begrijpelijk dat er gevraagd wordt naar de brief waarin Eneco schrijft over de tariefwijziging per afgelopen 1 januari. Deze brief is enkel verstuurd naar de klanten van Eneco met een contract voor onbepaalde tijd met variabele leveringskosten. Bij dit contract wijzigen de kale leveringstarieven tweemaal per jaar. Op 1 januari en op 1 juli. Wanneer je ervoor kiest het kale leveringstarief vast te zetten, ga je met deze gekozen looptijd niet mee in deze prijswisseling.

Deze prijsstijging heeft dus betrekking op het leveringstarief en staat los van eventuele verhogingen van belasting of netbeheerkosten. Daarin gaat namelijk iedere consument mee. De verhoging van de energiebelasting is inmiddels bekend gemaakt en doorgevoerd op de prijs per eenheid.

Kortom: geen brief gehad? Dan maak je gebruik van een vaste prijs contract!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen