Borg terug vragen | Eneco Community
beantwoord

Borg terug vragen

Hallo, ik heb Vorig jaar januari een borg betaald. Is het mogenlijk dit terug te krijgen. Zoja, zou mijn jaarnota er eerst mee verrekend kunnen worden en dat ik het restand terug krijg? Mvg
icon

Beste antwoord door Brandje 9 mei 2017, 21:45

H.L. Rosalia wrote:

Hallo, ik heb Vorig jaar januari een borg betaald. Is het mogenlijk dit terug te krijgen. Zoja, zou mijn jaarnota er eerst mee verrekend kunnen worden en dat ik het restand terug krijg? Mvg

Hoi Rosalia,

Maatgevend is dat je 12 maanden lang je voorschotten tijdig hebt betaald.

Dan kan je je bankrekening via een pbtje aan een moderator doorgeven die de uitbetaling van je waarborg kan laten regelen.

Bekijk origineel

5 Reacties

Badge
Je kunt ea versnellen door over overstappen te schrijven!
De moddereters worden dan wat enthousiaster en blijven dan gewoon om de hete brei heen draaien zonder een duidelijk antwoord te geven.
Laat staan dat ze de munten gaan overmaken!
H.L. Rosalia wrote:

Hoi Rosalia,

Dan kan je je bankrekening via een pbtje aan een moderator doorgeven die de uitbetaling van je waarborg kan laten regelen.
Badge
Brandje wrote:

Na 11 maanden kun je ook gewoon overstappen.

Brandje wrote:

Als je overstapt, behoort met de eindafrekening ook je gegijzelde borg terug betaald te worden.
Ik ga inderdaad maar overstappen. Ik kan pas mijn borg terug krijgen als ik de jaarnota heb afbetaald. Ze willen dit niet met elkaar verrekenen
H.L. Rosalia wrote:

Ik ga inderdaad maar overstappen. Ik kan pas mijn borg terug krijgen als ik de jaarnota heb afbetaald. Ze willen dit niet met elkaar verrekenen

Klopt, die borg is daar niet voor.
De bedoeling is dat je laat zien de verschuldigde bedragen op tijd te kunnen voldoen.
Komen er dan betalingsproblemen met lopende zaken dan pas wordt de waarborg aangesproken.

Heb je een variabel contract dan kan je uiteraard overstappen wanneer je maar wilt.

Suc6 met je overstap!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen