Boetevergoedingen niet uitbetaald | Eneco Community
beantwoord

Boetevergoedingen niet uitbetaald

• 28 september 2018
  • 10 reacties
  • 339 Bekeken

Ik was van leverancier veranderd, maar werd door medewerker van Eneco toch overgehaald om weer terug te gaan. Alles zou geregeld worden wat boetes betreft en zou na 14 dagen geregeld zijn. Inmiddels 7 weken verder en 3 beloftes, waaronder mail, nog niets ontvangen. Vanmorgen iemand gesproken van Eneco en wat er verteld werd vind ik erg triest, de komende rekening wordt er eerst afgehaald en daarna wordt het restant overgemaakt, 3e keer uitgesteld dus. Tellen beloftes niet bij Eneco? Als ik na 3 keer niet betaald heb komen er incassokosten bij, hoe zit dat? Geen verttrouwelijke relatie zo met Eneco.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 28 september 2018, 12:46

@P.H.L. Passe

Bedankt voor je reactie.

Je hebt twee boetes van €125 bij ons ingediend. Deze bedragen zijn eerst verrekend met het voorschot van september (à €118). De resterende €132,02 wordt volgende week aan je overgemaakt.

De declaratie van deze boetes hebben wij op 4 september ontvangen. Normaliter verwerken wij dit binnen twee weken, dus er is inderdaad een vertraging ontstaan. Onze excuses hiervoor.
Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dag @P.H.L. Passe,

Goed dat je hier melding van maakt. Om de puzzel voor mij compleet te maken: gaat dit om de boetes van je vorige leverancier of de boetes die wij in rekening hebben gebracht op je laatste eindnota?

Groet, Denise
De boetes van de vorige leverancier.
Reputatie 7
Badge +5
@P.H.L. Passe

Bedankt voor je reactie.

Je hebt twee boetes van €125 bij ons ingediend. Deze bedragen zijn eerst verrekend met het voorschot van september (à €118). De resterende €132,02 wordt volgende week aan je overgemaakt.

De declaratie van deze boetes hebben wij op 4 september ontvangen. Normaliter verwerken wij dit binnen twee weken, dus er is inderdaad een vertraging ontstaan. Onze excuses hiervoor.
Reputatie 7
Badge +9

De komende rekening wordt er eerst afgehaald en daarna wordt het restant overgemaakt

Dit is normaal hoor. Als je geld terug krijg van je jaarnota en er staan nota's of andere rekening open, dan word dit als eerste recht getrokken, zodat dit niet meer open staat. Pas wat daarna overblijf zal worden overgemaakt.
In jouw geval is dit ook gebeurd, en is dus de termijnbedrag van Sept hiervan af gegaan, en zal je een deel terug krijgen zoals @DeniseMR hierboven al uitlegde.
Dit loopt al zeker 7 weken, dus Eneco komt structureel de beloftes niet na. De belofte van Eneco was dat er na 2 weken op de rekening zou staan, dit was eind juli, hier was iets fout gegaan, weer heilig beloofd dat het ging gebeuren. Helaas weer niet gelukt. Opnieuw aanvraag ingediend op advies van jullie medewerker, via de mail een bevestiging gehad dat het op 27 september overgemaakt zou worden, niet dus, voor de derde keer belofte niet na gekomen. Ik heb het idee dat gemaakte beloftes niets meer voorstellen bij Eneco. Als ik na 3 keer beloven niet betaal krijg ik extra kosten erbij, bij jullie alleen gebroken beloftes en een medewerker die het niet interesseert, jammer, geen vertrouwen in de toekomst van de klant -berdrijfsrelatie. Of sleept dit door tot eind volgende maand wanneer de boete met de volgende termijn is terugbetaald?
Is het normaal dat ik verder genegeerd word? Als je gelijk hebt, maar Eneco het niet wil toegeven doen jullie zo, zal goed staan in alle fora en dergelijke. Ik lees ook al dat dit beleid is bij jullie.
Reputatie 5
Badge +5
@P.H.L. Passe, we hebben elkaar inmiddels ook via Facebook gesproken en via die weg de zaken on ongenoegens besproken samen. De uitbetaling van het het restant van jouw boetevergoeding vindt begin komende week plaats.
Het resterende bedrag, € 132,00, zou begin van deze week overgemaakt worden, we zijn inmiddels op de helft van de week, weer niets ontvangen, 5e keer belofte niet nagekomen ondanks dat mij was beloofd dat er op gelet zou worden. Volgenbs mij is dit dan gewoon bedrijfsbeleid.
volg.
Reputatie 7
Badge +5
@Z. Jansen

Goed dat je hier scherp op bent!

Ik heb de declaratie van je boetes opnieuw verwerkt, deze leek te zijn vastgelopen. Dit betekent dat de bedragen binnen 10 dagen worden uitgekeerd. Onze excuses voor de vertraging.

Groet, Denise

Reageer