Boete van vorige leverancier terug krijgen | Eneco Community
beantwoord

Boete van vorige leverancier terug krijgen


Vandaag kreeg ik na 1 jaar een brief dat Eneco mijn boete van vorig leverancier terug zou betalen. Echter ik zit nu 1 jaar bij Eneco en op de brief staat dat maximaal 6 maanden het terug kan ontvangen? Waarom deze brief dan? Iemand ervaring mee? Want ik heb bij vorige leverancier mijn jaar rekening / laatste rekening moeten betalen met die boete er bij omdat ik ben overgegaan naar Eneco..
icon

Beste antwoord door Rodney 11 april 2016, 14:19

Hallo @J. Vinke,

Welkom op het forum allereerst! Ik stuur je een privé bericht met verdere instructies. De titel van dit topic heb ik overigens iets aangepast naar 'Vergoeding boete vorige leverancier.'

Groet,

Rodney
Bekijk origineel

72 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Michael van de B

Zonde dat je nog geen duidelijkheid hebt over de beloofde boetevergoeding. Mijn verontschuldiging!

Ik heb jouw ingestuurde papieren, ten behoeven van de vergoeding, een laatste zetje gegeven. Dat betekent dat we overgaan tot uitbetaling.
Dit proces duurt maximaal 10 werkdagen.
Reputatie 2
Badge
Beste Erica of Eneco-collega,

Op 17 mei diende ik de declaratie voor de opzegvergoeding van mijn vorige energieleverancier in. Ik kreeg direct een bevestiging dat de declaratie in goede orde was ontvangen en dat ik binnen 8 weken het bedrag kon terugverwachten (totaal EUR 150,00).
We zijn nu 10 weken verder en ik heb nog niets ontvangen.
Wat gaat er mis?
Dank je wel vast voor je reactie.


Bij mij was het binnen 3 weken geregeld dus komt goed
Hallo Brandje,
Ok; tot nu toe heb je gelijk ze liggen nog binnen termijn.
maar ik blijf sceptisch en ze hebben dan nog 1 week.
Eerst zien dan geloven he. :-)
Als ze op tijd zijn hebben ze mij aan hun kant.

leon
Hallo,
tja Brandje zoals ik al zei, ik sta paf van Eneco. Ik heb op tijd mijn geld gekregen en ook met de maandelijkse betalingen loopt het tot nu toe perfect. betreffende de discussie van geld terugkrijgen denk ik dat het aan enige factoren ligt zoals : niet goed voorgelicht, administratie niet op orde, oude leverancier etc etc.
Eneco is in deze gevallen niets aan te wijten omdat zij gewoon doen wat hun opgedragen is.Natuurlijk zullen er fouten voorkomen maar dat heeft ieder bedrijf. 100% perfectie kun je niet nastreven voor alle klanten. Wel af en toe je best doen, en de klanten vergeven die soms kwaad zijn. Uiteindelijk komt het toch in orde.
In ieder geval van mij een 10.:D:cool::8

Leon
Ik heb inmiddels het ingevulde declaratieformulier en een kopie van de eindafrekening van de vorige leverancier naar genoemd e-mail adres verzonden.
Mvg, Ton

Ik heb vandaag 31-01-2019 geprobeerd de boete van mijn vorige leverancier te declareren, Krijg ik de melding dat mijn aansluiting nog niet rond is. Tevens heb ik een bericht dat mijn aansluiting vanaf 16 januari 2019 actief is.
Nu moet ik over een week weer proberen te declareren.
Allemaal heel omslachtig als het beter wordt uitgelegd. Want als ik geen contract van 3 jaar afgesloten zou hebben, zou ik ook de boete niet vergoed krijgen. Is ook al niet gemeld door het bedrijf dat me benaderde. Ook moet ik de boete eerst zelf betalen. Ook weer zoiets omslachtigs, want rechtstreeks declareren gaat niet.
Ik vraag me af waarom het altijd zo lastig en moeilijk moet! Ik heb voorgespiegeld gekregen dat het allemaal makkelijk en soepel zou gaan, maar dus niet. Het zoveelste bedrijf met dezelfde mentaliteit: Zieltjes winnen met mooie praatjes maar daarna kom je erachter dat het allemaal niet zo rooskleurig is.
Weer een les geleerd: Overstappen is dus helemaal niet zo makkelijk als wordt voorgespiegeld.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt, want zo heb ik er geen zin in en ga ik hele andere maatregelen treffen.


Hi @madanski,

Goed dat je dit bij ons de aandacht brengt. Wat vreemd dat het declareren niet lukt, terwijl je vanaf 16 januari 2019 een aansluiting bij ons hebt. Op het moment dat je geen 3 jarig contract hebt, dan bieden we de boetevergoeding niet aan. Wil je mij een privébericht sturen met de factuur waarop de boete staat?


Groet, Audrey

Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken. Ik snap niet wat voor een waardeloze mentaliteit dat is, maar ik ga het op social media zetten, en ik laat de betaalde premie van afgelopen maand storneren. Tevens ga ik komende week naar het juridisch loket om na te gaan welke stappen ik tegen jullie kan ondernemenm Deze hele klerezooi heeft me alleen maar meer ellende bezorgd door julie nalatigheid. Dat pik ik niet meer.


Ik heb vandaag 31-01-2019 geprobeerd de boete van mijn vorige leverancier te declareren, Krijg ik de melding dat mijn aansluiting nog niet rond is. Tevens heb ik een bericht dat mijn aansluiting vanaf 16 januari 2019 actief is.
Nu moet ik over een week weer proberen te declareren.
Allemaal heel omslachtig als het beter wordt uitgelegd. Want als ik geen contract van 3 jaar afgesloten zou hebben, zou ik ook de boete niet vergoed krijgen. Is ook al niet gemeld door het bedrijf dat me benaderde. Ook moet ik de boete eerst zelf betalen. Ook weer zoiets omslachtigs, want rechtstreeks declareren gaat niet.
Ik vraag me af waarom het altijd zo lastig en moeilijk moet! Ik heb voorgespiegeld gekregen dat het allemaal makkelijk en soepel zou gaan, maar dus niet. Het zoveelste bedrijf met dezelfde mentaliteit: Zieltjes winnen met mooie praatjes maar daarna kom je erachter dat het allemaal niet zo rooskleurig is.
Weer een les geleerd: Overstappen is dus helemaal niet zo makkelijk als wordt voorgespiegeld.
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt, want zo heb ik er geen zin in en ga ik hele andere maatregelen treffen.
Hi @madanski,

Goed dat je dit bij ons de aandacht brengt. Wat vreemd dat het declareren niet lukt, terwijl je vanaf 16 januari 2019 een aansluiting bij ons hebt. Op het moment dat je geen 3 jarig contract hebt, dan bieden we de boetevergoeding niet aan. Wil je mij een privébericht sturen met de factuur waarop de boete staat?


Groet, Audrey
Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken. Ik snap niet wat voor een waardeloze mentaliteit dat is, maar ik ga het op social media zetten, en ik laat de betaalde premie van afgelopen maand storneren. Tevens ga ik komende week naar het juridisch loket om na te gaan welke stappen ik tegen jullie kan ondernemenm Deze hele klerezooi heeft me alleen maar meer ellende bezorgd door julie nalatigheid. Dat pik ik niet meer.

Helaas is de periode voor stornering voorbij, maar ik ga het anders aanpakken. Jullie zijn echt met de verkeerde bezig.
Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken.



Goedemorgen @madanski , Audrey is afwezig dus daarom reageer ik even.

Ik vind het jammer om te lezen dat je zo over ons denkt. Ik zie inderdaad dat je er al langere tijd mee bezig bent, wat natuurlijk erg vervelend is. Ik ga ervan uit dat je begrijpt dat wij pas een boete declareren wanneer jij alle gevraagd informatie aan ons aanlevert. In eerste instantie had je geen kopie van de nota bijgevoegd, dus hadden wij geen bewijs van de boete. Daarna heb je dit wil gedaan, maar alleen van de boete van stroom. We missen dit nog wel voor gas.

De boete voor stroom is met jou verrekend met het termijnbedrag van maart. Als jij ons ook nog een kopie van de nota opstuurt waar het boetebedrag van gas op staat, kunnen we dit ook uitbetalen.

Is dat zo duidelijk voor je?

Groet, Bianca
Ik ben nu benieuwd naar de reactie van madanski.
Dit uiteraard in het licht van zijn eerdere berichten......😳

Beste Audry,

Kennelijk hebben ze bij de afdeling financieen een mentaliteit van half tot geen werk doen. Ik ben nu al een tijdje bezig de boete vergoed te krijgen, maar helaas willen jullie maar niet meewerken.

Goedemorgen @madanski , Audrey is afwezig dus daarom reageer ik even.

Ik vind het jammer om te lezen dat je zo over ons denkt. Ik zie inderdaad dat je er al langere tijd mee bezig bent, wat natuurlijk erg vervelend is. Ik ga ervan uit dat je begrijpt dat wij pas een boete declareren wanneer jij alle gevraagd informatie aan ons aanlevert. In eerste instantie had je geen kopie van de nota bijgevoegd, dus hadden wij geen bewijs van de boete. Daarna heb je dit wil gedaan, maar alleen van de boete van stroom. We missen dit nog wel voor gas.

De boete voor stroom is met jou verrekend met het termijnbedrag van maart. Als jij ons ook nog een kopie van de nota opstuurt waar het boetebedrag van gas op staat, kunnen we dit ook uitbetalen.

Is dat zo duidelijk voor je?

Groet, Bianca

Dat is heel duidelijk Bianca. Bedankt voor je reactie. Maar waaromwordt dan ook niet meteen vermeldt dat dit gegeven bij jullie ontbreekt? Wat is daar zo moeilijk aan om met de klant mee te denken?

Ik zie hier namelijk in mijn mailbox dat ik wel degelijk beide boetes heb gedeclareerd, Ik zal het nog eens opsturen, en dan maar weer afwachten.
@Brandje: Als ik fout ben, ben ik zo sportief om dat ook toe te geven. In deze kwestie heb ik gevraagde gegevens aangeleverd, maar het is toch fout gegaan.
Benieuwd naar nog meer???
Reputatie 5
Badge +5
@madanski bedankt voor het delen van jouw ondernomen actie. Ik heb de boetedeclaratie voor het gedeelte gas goedgekeurd en ervoor gezorgd dat ook dit deel wordt uitgekeerd. Binnen maximaal 10 werkdagen staat de resterende 50 euro op jouw rekening. Excuses dat dit langer duurde dan gewenst en bedankt voor jouw medewerking hierin.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo @J. Vinke,

Welkom op het forum allereerst! Ik stuur je een privé bericht met verdere instructies. De titel van dit topic heb ik overigens iets aangepast naar 'Vergoeding boete vorige leverancier.'

Groet,

Rodney
en als je de declaratie formulier hebt ingevuld en opgestuurd, duurt het nog 8 week dat je je geld krijgtterug gestort
Reputatie 7
Badge +6
@L. Kroon,

Klopt, maximaal kan het 8 weken duren voordat alles bij ons verwerkt en geregeld is. Maarrr.. uiteindelijk ontvang je het wel! 🙂
Dat zal, maar hier is niet over gesproken tijdens onze overstap, alles zou door Eneco geregeld worden, dus ook de vergoeding aan mijn vorige stroom en gas leverancier.
Als ik alles had geweten wat ik nu weet, was ik nooit over gestapt
Danielle. Bij mij zijn de 8 weken verstreken maar heb nog steeds niets ontvangen. Hoe zit dat!?

in de mail van jullie.
01 April-2016
Declaratie ontvangen
Uw declaratieformulier voor uw opzegboete is ontvangen.
Reputatie 7
Badge +6
@D. van der Linden,

De declaratie met de eindnota hebben we in goede orde ontvangen. Helaas is de verwerking wat vertraagd, vandaar dat ik er nu vaart achter heb gezet zodat je het bedrag binnen 10 dagen op je rekening kunt verwachten!
oke bedankt.
Jammer dat je de status niet kunt zien van deze terug gaaf. Tijdens het gesprek is het wel aan de orde geweest, binnen 5 werkdagen zou je het geld op de rekening hebben staan. Ik ben nieuwsgierig hoe lang dit nu gaat duren!


Tijdens het gesprek is het wel aan de orde geweest, binnen 5 werkdagen zou je het geld op de rekening hebben staan. Ik ben nieuwsgierig hoe lang dit nu gaat duren!


Als het administratieve proces is afgerond uiteraard, want vanaf het moment van indiening declaratie schijnt Endco ongeveer 6 tot 8 weken nodig te hebben.
Deze termijn wordt altijd genoemd.
Reputatie 7
Badge +6
Beste V.M.E.J. Smeets,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Wij storten de boete binnen 6 tot 8 weken aan je terug. Als het goed is heb je dit ook bevestigd gekregen na het declareren van de boete.

Groet,

Folkert
Hallo,

Ik zou eigenlijk ook mijn boete willen declareren, maar ik ben de eindnota van mijn vorige leverancier kwijt en kan daar ook niet meer inloggen om de nota nogmaals te downloaden. Kan ik hierdoor nu fluiten naar mijn geld?
Hallo,

Ik zou eigenlijk ook mijn boete willen declareren, maar ik ben de eindnota van mijn vorige leverancier kwijt en kan daar ook niet meer inloggen om de nota nogmaals te downloaden. Kan ik hierdoor nu fluiten naar mijn geld?


Nou dat lijkt me nogal simpel. Gewoon opbellen/schrijven naar de vorige energie leverancier en de nota alsnog opvragen.
Eneco wil uiteraard bewijs zien van een door jou betaalde boete.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Veleta,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Zoals Brandje aangeeft kun je deze opvragen bij je oude leverancier. Wanneer je nog vragen hebt zien we deze graag verschijnen op de community.

Groet,

Folkert

Reageer